Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το μεγάλο θύμα των καθυστερήσεων

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ όμως στο μεσοδιάστημα; Θα αποκτήσει ποτέ ηλεκτροκίνηση το τμήμα Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες, έστω και προσωρινά, μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα; Κινδυνεύουν με νέες απώλειες τα κονδύλια για την ηλεκτροκίνηση Αθηνών - Θεσσαλονίκης;

Οσο καθυστερούν τα έργα, ο κεντρικός σιδηροδρομικός άξονας στην περιοχή των Αχαρνών, όπου διέρχονται οι εμπορικές και επιβατικές αμαξοστοιχίες όλης της Ελλάδας, παραμένει ημιτελής, ό,τι και αν αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή κυκλοφορία των συρμών.
Κανείς δεν ξεχνά τη μετωπική σύγκρουση εμπορικής αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ με συρμό του Προαστιακού τον Ιούλιο του 2007 στο ΣΚΑ, με τους 53 τραυματίες.
Ουσιαστικά, η γραμμή των 5 χλμ. Ρουφ - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους όχι μόνο για την κυκλοφορία των συρμών του ΟΣΕ και του Προαστιακού, λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται στο ΣΚΑ και το σταθμό Αθηνών (Λαρίσης), αλλά και για τους κατοίκους της Αθήνας, οι οποίοι, όταν διέρχονται τη γραμμή, «παίζουν» τη ζωή τους κορόνα γράμματα.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, αν δεν εγκατασταθεί άμεσα η ηλεκτροκίνηση στο συγκεκριμένο τμήμα, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα καταφέρει ποτέ να αυξήσει σημαντικά το εμπορευματικό και επιβατικό της έργο.
Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια ΣΚΑ - Χαλκίδα και ΣΚΑ - Αθήνα - Πειραιάς διεξάγονται με ντιζελάμαξες, ενώ μονάχα το δρομολόγιο Κιάτο - Αεροδρόμιο με ηλεκτράμαξες. Η χρήση ντιζελομηχανών επιφέρει διπλάσια έξοδα λειτουργίας (καύσιμα) και συντήρησης σε σχέση με τις ηλεκτράμαξες.
Στο σημείο αυτό, υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ εξαπολύουν μύδρους κατά τελευταίων διοικήσεων του οργανισμού, αλλά και κατά των κυβερνήσεων Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ.
«Δεν υπήρξε ποτέ ιδιαίτερος ζήλος για την παρακολούθηση της σύμβασης. Η σύμβαση θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί, ανεξαρτήτως όλων των εξωγενών παραγόντων. Ο σιδηρόδρομος υποβαθμίστηκε για χάρη των αυτοκινητοδρόμων», αναφέρουν τα ίδια στελέχη.
Φ.Φωτεινός