Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Σιδηροδρομικά έργα 1,4 δισ. ευρώ

Της Μαρίας Μόσχου
Ανεβάζει ταχύτητες ο σιδηρόδρομος με έργα που προσεγγίζουν το 1,4 δισ. ευρώ. Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προχωρεί στη δημοπράτηση έργων και μελετών που ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2013, ενώ τις τελευταίες ημέρες δρομολογείται η υπογραφή ή έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για την κατασκευή έργων που ξεπερνούν τα 900 εκατ. ευρώ.



Πρόκειται για έργα που εκτείνονται σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου και στόχο έχουν τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, την κατασκευή των συνδέσεων με το Θριάσιο Πεδίο και κατά συνέπεια και με το λιμάνι του Πειραιά αλλά και τον εκσυγχρονισμό της γραμμής σε διπλή ηλεκτροκινούμενη με ταχύτητες έως και 200 χλμ. την ώρα.
Στόχος του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κωνσταντίνου Σπηλιώπουλου είναι να προχωρήσουν με διαφάνεια η δημοπράτηση και ανάθεση σημαντικών έργων που θα κάνουν το σιδηρόδρομο πιο ανταγωνιστικό ακόμα και από το ΙΧ.
Τα σημαντικότερα έργα που προωθούνται προς δημοπράτηση είναι μεταξύ άλλων το έργο υποδομής και επιδομής στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ και το έργο υποδομής και επιδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ.
Σήραγγα Παναγοπούλας
Υπογράφεται σήμερα Παρασκευή η κατασκευή του έργου Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.

Το έργο αυτό, με κόστος 315 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε την άνοιξη του 2012. Το μήκος των έργων είναι 21,5 χλμ, ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος 4,5 χιλιόμετρα. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου έχει οριστεί στους 36 μήνες.
Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι : Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Έργο - σκούπα
Εν αναμονή υπογραφής της σύμβασης βρίσκεται και το έργο-σκούπα Τιθορέα - Δομοκός που ολοκληρώνει τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Το έργο περιλαμβάνει τις εργασίες που έχουν απομείνει από τις 6 εργολαβίες που έγιναν τα τελευταία χρόνια, ενώ θα γίνει η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 415 εκατ. ευρώ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Αχαρναί - Τιθορέα
Στα τέλη του 2014 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές - Τιθορέα το οποίο ανατέθηκε πρόσφατα στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Μετά την ολοκλήρωση των έργων το τμήμα από την Αθήνα μέχρι και την Τιθορέα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο, θα διανύεται με μεγαλύτερες ταχύτητες, ασφάλεια και περιβαλλοντική στροφή του σιδηρόδρομου.

Το έργο κρίθηκε αναγκαίο να γίνει καθώς στο τμήμα Μενίδι (Αχαρνές) -Τιθορέα, έχει υποστεί ζημιές μετά τις εκτεταμένες κλοπές χαλκού και τους βανδαλισμούς στους υποσταθμούς του συγκεκριμένου τμήματος. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 21 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, στη σύμβαση έχει συμπεριληφθεί ως προαίρεση και η προσωρινή (έως την υπογειοποίησή του) ηλεκτροκίνηση του τμήματος σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.
Με την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης αυτής, σε συνδυασμό και με την ηλεκτροκίνηση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Τρεις Γέφυρες- Αχαρνές, καθίσταται ηλεκτροκινούμενο το τμήμα της γραμμής Σ.Σ. Αθηνών έως την Τιθορέα, μήκους 154,6 χιλιομέτρων.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του Συστήματος Τηλεδιοίκησης στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικά έργο καθώς αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης τα έργα που έχουν γίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν σε αυτά τα ηλεκτροκίνητα τρένα. Η ηλεκτροκίνηση στον Σιδηρόδρομο είναι παρόμοια με αυτή που βλέπουμε στο Τραμ, καθώς παρέχεται ηλεκτρισμός στα τρένα μέσω των εναέριων καλωδίων.
ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2015
Σύνδεση λιμένα Αλεξανδρούπολης

Στις αρχές του 2015 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου προβλήτα του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το δίκτυο του ΟΣΕ.
Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία 3Κ Τεχνική ΑΤΕ. Η διάρκεια των έργων έχει υπολογιστεί σε 12 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο που αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους έχει συνολικό προϋπολογισμό δημόσιας δαπάνης 4.920.000 ευρώ και αφορά στην κατασκευή τερματικής σιδηροδρομικής γραμμής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Λιμένα Αλεξανδρούπολης, η οποία θα συνδέει το σύμπλεγμα των γραμμών που αναπτύσσεται στο Λιμάνι με τον χώρο του σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων.
Το συνολικό μήκος των γραμμών είναι περί τα 2 km σε ανάπτυγμα μονής γραμμής, ενώ η σύνδεση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου με το νέο προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμένα Αλεξανδρούπολης, αναμένεται να συμβάλλει στη δυνατότητα πραγματοποίησης συνδυασμένων μεταφορών (τρένο-πλοίο).
Αντικείμενο του έργου είναι:
Η εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών για την κατασκευή της υποδομής ? επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής του τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και τη σύνδεσή της με το σύμπλεγμα των γραμμών του Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης.
Οι εργασίες που προβλέπονται είναι:
Κατασκευή σκυρογραμμής.
Κατασκευή εγκιβωτισμένης γραμμής.
Ανακατασκευή τμήματος των δαπέδων του Λιμένα για τη διέλευση της εγκιβωτισμένης γραμμής και την προσαρμογή με τα υφιστάμενα δάπεδα.
Καθαιρέσεις δαπέδων και διαφόρων κατασκευών του περιβάλλοντος χώρου.
Χωματουργικές εργασίες (εκσκαφές, επιχώσεις κ.λπ.).
Έργα αποστράγγισης της γραμμής.
Κατασκευή δυο τμημάτων οδών που εμπλέκονται με τη γραμμή και δημιουργία δυο ισόπεδων διαβάσεων.
Εργασίες οι οποίες ολοκληρώνουν το έργο.
Θριάσιο Πεδίο
Τον δρόμο για την ολοκλήρωση ενός σημαντικού έργου που θα ενισχύσει τη θέση της χώρας μας στον χάρτη των διεθνών μεταφορών και logistics άνοιξε η υπογραφή ανάθεσης του έργου «Κατασκευή Β' λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου και κατασκευή Σ.Σ. Ζεφυρίου» ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την ανάδοχο κοινοπραξία Άκτωρ-Alstom Transport.
Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 122.193.000 ευρώ και έχει χρονοδιάγραμμα 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Χρηματοδοτείται από τα ΠΕΠ Αττικής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς θα αλλάξει τα δεδομένα στην εμπορευματική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει και ολοκληρώνει τα έργα επιδομής των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του συγκροτήματος, τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης του συνόλου των γραμμών που κατασκευάζονται στο πλαίσιο τόσο της Α' όσο και της Β' λειτουργικής φάσης, τις γερανογέφυρες και τον μηχανολογικό εξοπλισμό, καθώς και την κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για τη διεκπεραίωση των λειτουργιών του συγκροτήματος. Επίσης, περιλαμβάνει και την κατασκευή του Σταθμού Ζεφυρίου, που εντάσσεται στη νέα διπλή γραμμή Αθηνών-Κορίνθου.
Με το έργο αυτό αναβαθμίζονται οι εμπορευματικές μεταφορές στη χώρα και ιδιαίτερα ο ρόλος τής σύνδεσης του λιμανιού του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Παράλληλα το συγκεκριμένο έργο συμβάλλει στη δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενισχύοντας την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.
"Η"