Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

Πάτρα: Προαστιακός μέχρι τον Aραξο


Να ανοίξει τη συζήτηση με θέμα την επέκταση του προαστιακού μέχρι το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου, χρησιμοποιώντας επιχειρήματα που εδράζονται σε στατιστικά στοιχεία των πτήσεων, αλλά και του κόστους κατασκευής της σιδηροδρομικής υποδομής, σκοπεύει ο ανεξάρτητος περιφερειακός σύμβουλος Γεράσιμος Φεσσιάν.

 Από τα στατιστικά στοιχεία της κίνησης του αεροδρομίου, τα οποία συγκέντρωσε, προκύπτει ότι το 2012 έγιναν 1.184 πτήσεις από και προς τον Αραξο. Ο αριθμός των επιβατών ανήλθε σε 66.152 από αφίξεις και 66.387 από αναχωρήσεις.
 «Πιστεύω ότι μπορεί να κατασκευαστεί μια νέα σιδηροδρομική σύνδεση από το ύψος του Λάππα μέχρι το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου», λέει ο Γ. Φεσσιάν, με αφορμή τις συζητήσεις για τη νότια επέκταση του προαστιακού μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
 Ο περιφερειακός σύμβουλος επισημαίνει ότι το αστικό τρένο μπορεί να κινηθεί από την Κ. Αχαΐα μέχρι του Λάππα πάνω στην υπάρχουσα σιδηροδρομική υποδομή. Κατά συνέπεια, εκτιμά πως θα πρέπει να κατασκευαστεί μια νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 5,35 χλμ. - από Λάππα μέχρι αεροδρόμιο Αράξου σε ευθεία γραμμή, χωρίς καμπύλες.
 Από τις εσωτερικές μελέτες του ΟΣΕ είναι σε θέση να γνωρίζει ότι το κόστος κατασκευής της γραμμής -χωρίς τις απαλλοτριώσεις- υπολογίζεται στα 1,9 εκατομμύρια ευρώ.
Εάν θέλει κανείς να προσθέσει και την κατασκευή υποδομών υποδοχής των επιβατών στο αεροδρόμιο (κτίρια αναμονής, κρηπίδωμα, στέγαστρο, φωτισμοί, τουαλέτες, διαμόρφωση χώρου πάρκινγκ) θα πρέπει να συνυπολογιστούν άλλες 250.000 ευρώ.
 Με την ευκαιρία έθεσε στη διοίκηση του ΟΣΕ το ζήτημα της δημιουργίας υποδομών στον σιδηρόδρομο για τα άτομα με αναπηρία, και σημείωσε ότι «ο προαστιακός της Πάτρας, στην παρούσα του μορφή, δεν είναι επιλέξιμο μέσο μεταφοράς για εμάς τους ΑμεΑ». Πρότεινε να γίνει μια συνάντηση με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και τον Δήμο Πατρέων προκειμένου να περιληφθεί στη μελέτη για τη νότια επέκταση του προαστικού, που θα υποβληθεί για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, η κατασκευή υποδομών για τα ΑμεΑ.
 Η απάντηση που έλαβε από τον διευθυντή Επιβατών του ΟΣΕ, Θόδωρο Τόλια, ήταν πως ο φορέας βρίσκεται «ήδη σε επαφή με τον Δήμο Πατρέων, ο οποίος πράγματι εκπονεί σχετική μελέτη σε συνεργασία με τον ΟΣΕ ΑΕ, με σκοπό την απορρόφηση πόρων από το ΕΣΠΑ» και πως «σε αυτή τη μελέτη λαμβάνονται υπόψη ζητήματα προσβασιμότητας».
 pelop.gr