Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

ΕΡΓΟΣΕ. "Η γραμμή Ικόνιο-Θριάσιο δεν εγκαινιάστηκε πρόωρα"


Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο-Θριάσιο έχει ολοκληρωθεί και δεν παραδόθηκε ημιτελής, σχολιάζουν στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ στο Capital.gr, με αφορμή ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Αχαΐας Νίκου Νικολόπουλου.


Ο κ. Νικολόπουλος υποστηρίζει ότι δεν έχουν τελειώσει ακόμα βασικές υποδομές, όπως οι εγκαταστάσεις σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, με το σύνολο του απαιτούμενου εξοπλισμού μετάδοσης, αλλά και η κατασκευή της επιδομής του επιλιμένιου σταθμού.

«Το σύνολο των εγκαταστάσεων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και η κατασκευή επιδομής του επιλιμένιου σταθμού (σκυρογραμμή και εγκιβωτισμένη) εντός του χώρου του ΣΕΠ έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται σε διαδικασία παράδοσης προς χρήση από τον ΟΣΕ, δοκιμών και εκπαίδευσης προσωπικού» εξηγούν από την ΕΡΓΟΣΕ.

Ο βουλευτής Αχαΐας σημειώνει επίσης, ότι «λείπουν 25 χιλιάδες τόνοι σκύρα, λόγος για τον οποίο τα εγκαίνια μιας αμιγώς εμπορευματικής γραμμής έγιναν όχι με εμπορευματικό τρένο, αλλά με συρμό του Προαστιακού».

Ωστόσο, από την ΕΡΓΟΣΕ αναφέρουν ότι το σύνολο των απαιτουμένων σκύρων για την κατασκευή και τη διετή συντήρηση του έργου είναι εξασφαλισμένα. «Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν με συρμό του προαστιακού, καθώς και λόγω καιρικών συνθηκών, δεν ήταν δόκιμο η ξενάγηση των δημοσιογράφων να πραγματοποιηθεί σε «ανοιχτό» εμπορευματικό βαγόνι» επισημαίνουν.

Ο βουλευτής αναφέρει ακόμη ότι δεν έχει εκδοθεί «βεβαίωση περαίωσης εργασιών» του έργου της γραμμής Θριάσιο – Ικόνιο.

«Η έκδοση Βεβαίωσης Περαίωσης Εργασιών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, γίνεται εντός 20 ημερών από τη συμβατική ημερομηνία λήξης του συνόλου του έργου, η οποία για το συγκεκριμένο έργο είναι στις 14/04/2013», απαντούν από την εταιρεία.

Τέλος, ο κ. Νικολόπουλος εκτιμά ότι «η μη ολοκλήρωση των έργων στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, αλλά και της σύνδεσης αυτού με το λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο και αφετέρου οι τεράστιες καθυστερήσεις στα έργα του ορεινού τμήματος Τιθορέα - Δομοκός, δεν επιτρέπουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διαθέτει, προτού παρέλθει τουλάχιστον μια πενταετία, τακτικά και επαρκή δρομολόγια, ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο αυξημένο διαμετακομιστικό έργο».

Τι απαντούν από την ΕΡΓΟΣΕ; «Ότι έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται η κατακύρωση του διαγωνισμού των απαιτούμενων εργασιών στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός με πέρας εργασιών 32 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Η υλοποίηση του δύσκολου, ορεινού τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι έχει προβλεφθεί να πραγματοποιηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή πιο γρήγορα» εξηγούν.



Πηγή:www.capital.gr