Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Reuters: Ξανά δημοφιλής ο "Καρβουνιάρης"


Η κρίση στην Ελλάδα έχει καταστήσει δημοφιλή τα "αργά και θορυβώδη" τρένα μετά από δεκαετίες που είχαν μπει στην αφάνεια σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters. Αιτία; Οι υψηλές τιμές στο πετρέλαιο και τα τσουχτερά διόδια...

Μπορεί το σιδηροδρομικό δίκτυο να μην καλύπτει πολλούς προορισμούς αλλά παραμένει ο φτηνότερος τρόπος μετακίνησης σε μία χώρα που βιώνει τη χειρότερη κρίση από τον καιρό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, λέει το Reuters.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το Reuters η κίνηση στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - στον "Καρβουνιάρη" όπως λέει - έχει αυξηθεί κατά 33% μέσα σε έναν χρόνο. 
"Η ζωή που ξέραμε έχει αλλάξει, δεν υπάρχουν χρήματα για πολυτέλειες όπως είναι το αυτοκίνητο τη στιγμή που δεν ξέρουμε αν θα μπορούμε να πληρώσουμε το ενοίκιο" λέει η 55χρονηΒανέσα Βαρβέρη που παίρνει το τρένο για να επισκεφτεί τους γονείς της στην Πάτρα.
Ο Βασίλης Δαβόρας, δάσκαλος από τη Βέροια, αναφέρει ότι δεν μπορεί να σηκώσει το οικονομικό βάρος του αυτοκινήτου λίγο πριν επιβιβαστεί στο μπλε τρένο για να κάνει ένα εξάωρο ταξίδι προς την Αθήνα. Πρέπει να κάνει αυτή τη διαδρομή λίγες φορές μέσα στη χρονιά και αυτό παλιά του στοίχιζε 200 ευρώ συνολικά - για βενζίνη και διόδια- , ενώ το τρένο κάνει μόνο 60 ευρώ .
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι ο ελληνικός ΟΣΕ έχει 500 δρομολόγια και αναμένεται να ιδιωτικοποιηθεί εντός του επόμενου έτους. Πέρυσι παρουσίασε για πρώτη φορά κερδοφορία κάνοντας κέρδη 142.000 ευρώ. 
Την προηγούμενη χρονιά είχε απώλειες 12,6 εκατομμυρίων ευρώ.


NOOZ.GR