Κυριακή, 30 Δεκεμβρίου 2012

Η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει

του Κωστή Χατζηδάκη*

...Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO, προωθήσαμε τις απαραίτητες νομοθετικές διατάξεις προκειμένου να ρυθμιστούν τα θέματα των κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ. Ακολουθεί η ολοκλήρωση του επιχειρησιακού πλάνου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η τοποθέτηση συμβούλων αποκρατικοποίησης, έτσι ώστε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013 να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησης..

Το 2012 η πατρίδα μας στάθηκε όρθια. Στις εκλογές του Ιούνη καταφέραμε να σχηματίσουμε σταθερή και βιώσιμη κυβέρνηση και να θέσουμε τέλος στην αβεβαιότητα και στην αστάθεια. Με τις θυσίες τους οι Ελληνες πολίτες μείωσαν το έλλειμμα και το κατέστησαν το 6ο με 7ο μικρότερο έλλειμμα της ευρωζώνης. Με τη συμφωνία Eurogroup – ΔΝΤ αποφύγαμε το ενδεχόμενο ενός Grexit, ενώ με ένα πλήθος μεταρρυθμίσεων και διαρθρωτικών αλλαγών στους τομείς της εργασίας, της απελευθέρωσης των αγορών και στο κράτος, αποδείξαμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξουμε σελίδα.
Εχουμε όμως μπροστά μας πολύ δρόμο ακόμα. Το 2013 θα είναι επίσης μία δύσκολη χρονιά καθώς από την πλευρά του υπουργείου μας θα πρέπει να εντείνουμε την προσπάθειά μας σε τρεις διαφορετικούς τομείς: στον τομέα της ενίσχυσης της ρευστότητας, στην επανεκκίνηση των μεγάλων έργων και στην προώθηση όλων των αναγκαίων διαρθρωτικών αλλαγών για να γίνει η οικονομία ανταγωνιστική και η χώρα μας φιλική στις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα.
Εκτός από την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού μας συστήματος που είναι το θεμέλιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ρευστότητας, από την πλευρά μας, με όσα συμπληρωματικά μέτρα έχουμε στη διάθεσή μας, προωθούμε συγκεκριμένες δράσεις. Σε συνεργασία με την ΕΤΕπ εφαρμόζουμε πρόγραμμα χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας σε διάφορους τομείς: για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ενεργοποιούμε προγράμματα 1,44 δισ. ευρώ, για την ενίσχυση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου προγράμματα εγγυήσεων 500 εκατ. ευρώ. Ανακοινώσαμε συγκεκριμένες ρυθμίσεις για την απεμπλοκή παγωμένων κονδυλίων του ΕΤΕΑΝ, ύψους, περίπου, 700 εκατ. ευρώ για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Στο ΕΣΠΑ προωθούμε δράσεις για την ενίσχυση της απορροφητικότητας και παρουσιάσαμε πρόσφατα πρόγραμμα ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στους τομείς του εμπορίου, της μεταποίησης και του τουρισμού ύψους 456 εκατ. ευρώ το οποίο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τις 13 περιφέρειες της χώρας.
Στον τομέα των μεγάλων έργων, καταλήξαμε καταρχήν σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους για τα έργα στους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες και συνεχίζουμε τη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες έτσι ώστε να ξαναρχίσουν τα έργα την άνοιξη του 2013. Κρατάμε ζωντανό το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη, υπογράψαμε τη σύμβαση για την αναβάθμιση του διαδρόμου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Ακόμη, δημοπρατήθηκαν ή εκτελούνται ήδη 14 περιφερειακά έργα ύψους 340 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων σε 6 περιφέρειες της Ελλάδας.
Στο μέτωπο των διαρθρωτικών αλλαγών, ανακοινώσαμε και εκτελούμε τα μέτρα του πρώτου άξονα της εθνικής στρατηγικής για τη διευκόλυνση των εξαγωγών και στο πρώτο τρίμηνο του 2013 θα παρουσιάσουμε και τους δύο άλλους άξονες που αφορούν τη διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης και την προώθηση των εξαγωγών. Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του νομοσχεδίου για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και το καταθέτουμε στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η ύπαρξη μίας κεντρικής αδειοδοτικής αρχής για τη μείωση της γραφειοκρατίας και η ηλεκτρονική παρακολούθηση του βαθμού ωρίμανσης των επενδύσεων για την ενίσχυση της διαφάνειας.
Για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και την τόνωση της επιχειρηματικότητας, υιοθετήσαμε ρυθμίσεις για τη μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, την άρση των εμποδίων εισόδου στην αγορά και τη μείωση των στρεβλώσεων. Υιοθετήσαμε νέες αγορανομικές και υγειονομικές διατάξεις που επιτρέπουν σε περισσότερες εταιρίες να πωλούν περισσότερα προϊόντα σε περισσότερα σημεία. Θέσαμε επίσης σε διαβούλευση το νέο Αγορανομικό Κώδικα που μεταξύ των άλλων προβλέπει τη διεύρυνση των εκπτώσεων και μέτρα για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
Στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων, τις επόμενες μέρες θα παρουσιάσουμε το νέο νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έτσι ώστε από τις αρχές του νέου έτους να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια, μέσω συμβάσεων παραχώρησης της χρήσης τους. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO, προωθήσαμε τις απαραίτητες νομοθετικές διατάξεις προκειμένου να ρυθμιστούν τα θέματα των κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ. Ακολουθεί η ολοκλήρωση του επιχειρησιακού πλάνου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η τοποθέτηση συμβούλων αποκρατικοποίησης, έτσι ώστε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013 να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησης.
Εχουμε μπροστά μας δρόμο μακρύ και δύσκολο. Συνειδητά έχουμε αποφασίσει να ακολουθήσουμε το δρόμο της αλήθειας και της ευθύνης καθώς το 2013 θα είναι μία κρίσιμη χρονιά για τη χώρα. Μετά την επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων Eurogroup – ΔΝΤ, πρέπει να κερδίσουμε τη μάχη της ρευστότητας, τη μάχη της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων, τη μάχη της ολοκλήρωσης των διαρθρωτικών αλλαγών. Σε αυτές τις στιγμές η επιτυχία της κυβέρνησης θα είναι σίγουρα επιτυχία για την Ελλάδα.
*Ο Κωστής Χατζηδάκης είναι υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων

"Αγγελιοφόρος"