Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

Σιδηροδρομική υπερταχεία θα συνδέει Παρίσι και Μιλάνο σε 4 ώρες

Αυτός ο «σιδηροδρομικός αυτοκινητόδρομος», σύμφωνα με αυτούς που τον εμπνεύστηκαν, θα συνδυάζει μεταφορές φορτίων και επιβατών

Η γαλλο-ιταλική σύνοδος κορυφής μεταξύ του Φρανσουά Ολάντ και του Μάριο Μόντι επικύρωσε σήμερα στη Λιόν (κεντροανατολική Γαλλία) το αμφιλεγόμενο σχέδιο για την κατασκευή μιας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας (LGV) ανάμεσα στη Λιόν και το Τορίνο.

Μια «κοινή δήλωση σχετική με τη σήραγγα Λιόν-Τορίνο», το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 8,5 δισεκ. ευρώ, υπογράφηκε από τους υπουργούς Μεταφορών των δύο χωρών, παρουσία του Γάλλου προέδρου και του Ιταλού πρωθυπουργού, καθώς και του Γάλλου ομολόγου του, του Ζαν-Μαρκ Ερό.
Καμιά διευκρίνιση δεν δόθηκε όσον αφορά την κατανομή του κόστους των 8,5 δισεκατομμυρίων ανάμεσα στην Ιταλία (υπολογίζεται ότι θα αναλάβει τα 2,9 δισεκ. ευρώ) και τη Γαλλία (2,2 δισεκ.), ενώ το υπόλοιπο (δηλαδή το 40%) θα διατεθεί κατ' αρχήν από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.
Η κατασκευή της γραμμής αυτής είχε συζητηθεί στη διάρκεια μιας γαλλο-ιταλικής συνόδου κορυφής το 1991. Επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία το 2025, όμως φαίνεται πως θα καθυστερήσει ως το 2028-2029.
Αυτός ο «σιδηροδρομικός αυτοκινητόδρομος», σύμφωνα με αυτούς που τον εμπνεύστηκαν, θα συνδυάζει μεταφορές φορτίων και επιβατών. Υπολογίζεται ότι θα αφαιρέσει από τους δρόμους τουλάχιστον ένα εκατομμύριο φορτηγά το χρόνο και θα συντομεύσει το δρομολόγιο Παρίσι - Μιλάνο σε λίγο περισσότερο από 4 ώρες, από τις 7 που είναι σήμερα.
Η Ιταλία και η Γαλλία υπέγραψαν άλλες πέντε διμερείς συμφωνίες που αφορούν την αστυνομική συνεργασία, ένα «επιχειρησιακό οδικό χάρτη» στον τομέα της άμυνας, την ανώτερη εκπαίδευση και την έρευνα, καθώς και την οδική σήραγγα του Φρεζίς, τα διόδια αυτής της σήραγγας καθώς και αυτής του Λευκού Όρους.

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ