Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2012

Πιο κοντά η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου. Προχωρά η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών


  • Η σύνδεση του λιμένος Αλεξανδρούπολης με το δίκτυο του ΟΣΕ θα κοστίσε περί τα 3,5 εκατ. ευρώ

  •  Προχωρούν Ικόνιο και Βόλος 

Τον Φεβρουάριου του 2014 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η σύνδεση του λιμένος του Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο, που σύμφωνα με έμπειρους σιδηροδρομικούς, θα θέσει τις βάσεις για την παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου από την εμπορική ναυτιλία και τη διοχέτευση των φορτίων μέσω του σιδηρόδρομου στο επίνειο του νομού Έβρου.


Σύμφωνα με απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Ανάπτυξης, κ.Σταύρου Καλογιάννη σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, κυρίας Τσαμπίκας Ιατρίδη, η μελέτη για τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι έχει ολοκληρωθεί και θα παραληφθεί επισήμως από την ΕΡΓΟΣΕ τις επόμενες ημέρες.

Όπως τόνισε, «η κατασκευή του έργου θα υποβληθεί προς ένταξη στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Πρόγραμμα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μετά από πρόσκληση η οποία θα ανοίξει τον επόμενο μήνα, τον Οκτώβριο του 2012».

«Η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλάβει τη δημοπράτηση και την υλοποίηση του έργου που έχει έναν εκτιμώμενο προϋπολογισμό της τάξεως των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η διενέργεια του διαγωνισμού προβλέπεται να πραγματοποιηθεί το Φεβρουάριο του 2013 και το έργο θα είναι έτοιμο σε ένα χρόνο από την ημέρα δημοπράτησής του. Το έργο θα συνδέει με ένα πλέγμα γραμμών συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων το Λιμένα της Αλεξανδρούπολης με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός.

Μάλιστα, όπως τόνισε στη δευτερολογία του ο κ. Καλογιάννης, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης έχουν υποβάλει μελέτη για τη συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα sea2sea, «με στόχο τη διερεύνηση της βιωσιμότητας νέων πολυτροπικών συνδέσεων μεταξύ του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας».

«Η πρόταση αυτή έχει υποβληθεί αρμοδίως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει αξιολογηθεί θετικά ήδη και θα εξεταστεί βάσει αυτής της μελέτης η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Καβάλας-Αλεξανδρούπολης από ελληνικής πλευράς και αφετέρου Βάρνας-Μπουργκάς, αλλά και του λιμένα Ρούσε στο Δούναβη, προκειμένου να επιτευχθεί η σύνδεση μέσω πλωτών οδών με την κεντρική Ευρώπη» τόνισε.

Προχωρούν Ικόνιο και Βόλος
Και αυτό δεν είναι το μόνο καλό νέο για όσους πιστεύουν ότι τα ελληνικά λιμάνια έχουν απείρως μεγαλύτερες δυνατότητες αξιοποίησης. Ο ΟΣΕ ετοιμάζει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για υποβολή στο υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να πάρει έως το τέλος του 2012 την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την αναβάθμιση των σταθμών και της γραμμής Λάρισας - Βόλου.

Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ «τρέχει» την προμελέτη για να προετοιμαστούν τα τεύχη δημοπράτησης για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο εν λόγω δίκτυο, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της Θεσσαλικής κοινωνίας. Και αυτό διότι έπειτα από χρόνιες καθυστερήσεις εξασφαλίστηκαν πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), επί της σύντομης θητείας του κ. Γιάννη Στουρνάρα στο υπουργείο Ανάπτυξης, κατά τη διάρκεια της υπηρεσιακής κυβέρνησης του κ. Παναγιώτη Πικραμμένου.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης στις αρχές του 2013 εκτιμάται ότι θα γίνει η έγκριση των πολεοδομικών όρων για την ηλεκτροκίνηση του δικτύου Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα. Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το έργο μπορεί να προταθεί για ένταξη στο 5ο ΚΠΣ (2014-2020).

Παράλληλα, μέσα στο Φθινόπωρο θα ολοκληρωθούν και οι τελευταίες παρεμβάσεις για την ολοκλήρωση της σύνδεσης του λιμένος του Ικονίου με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, που υπόσχεται ραγδαία διοχέτευση του διεθνούς εμπορίου μέσα από το Ελληνικό σύστημα υποδομών.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ, εάν σε μία περιοχή με ένα εκατομμύριο εργαζομένους αυξηθεί η εμπορευματική κίνηση μέσω του λιμανιού κατά 1 εκατ. τόνους, δημιουργεί άμεσα περίπου 400 μέ 600 θέσεις εργασίας και μακροπρόθεσμα περισσότερες από 7.500 νέες δουλειές.

"ΤΟ ΒΗΜΑ"