Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

ΟΣΕ. Έρχονται νέες υπηρεσίες

Αναιμικά, αλλά υπαρκτά τα πρώτα κέρδη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρεία λειτουργίας του σιδηροδρόμου, στο πρώτο δίμηνο του 2012, και ανέρχονται σε 142.078 ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα του 2011 η εταιρεία παρουσίασε ζημίες 12,26 εκατ. ευρώ.

Έχοντας εξασφαλίσει θετικό πρόσημο, κυρίως μέσα από περικοπές μισθών και δρομολογίων αλλά και με αυξήσεις στα εισιτήρια, η εταιρεία πλέον στρέφει το ενδιαφέρον της σε αναπτυξιακές κινήσεις και στην αναβάθμιση του προϊόντος της και είναι χαρακτηριστικό ότι σύντομα η διαδικασία κράτησης και check in θα θυμίζει αεροπορική.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, το δ΄ τρίμηνο του 2011 η εταιρεία είχε για πρώτη φορά κέρδη 2,5 εκατ. ευρώ, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2010 παρουσίασε ζημίες 37,632 εκατ. ευρώ.

Η πορεία αυτή ήταν αποτέλεσμα όλων των μέτρων που ελήφθησαν και αφορούσαν:

- Περικοπή επιδομάτων και ολοκλήρωση μετατάξεων, που μείωσαν το κόστος μισθοδοσίας από 120 εκατ. ευρώ σε 30 εκατ. ευρώ.
- Περικοπή των ζημιογόνων δρομολογίων.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας Αθ. Ζηλιασκόπουλος, η εταιρεία αλλάζει πλέον σελίδα και ξεκινά το επόμενο διάστημα την εφαρμογή ενός πακέτου νέων υπηρεσιών μέσω internet, παρέχοντας ακόμα και check in μέσω κινητού τηλεφώνου ή έκδοση εισιτηρίου μέσα στα τρένα.

Σήμερα, το ενεργό δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φτάνει τα 1.700 χλμ., έναντι των 2.000 και πλέον πριν γίνουν οι περικοπές των δρομολογίων, ενώ για τη χρήση της υποδομής η εταιρεία καταβάλλει 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο στον ΟΣΕ.

Από τον Ιούλιο του 2011 η επιβατική κίνηση στη γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη έχει φτάσει το 38% και η αύξηση των εσόδων κυμαίνεται στο 20%. Σύμφωνα με τη διοίκηση, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της εταιρείας, αναμένεται να επαναλειτουργήσει σύντομα η γραμμή Θεσσαλονίκη - Φλώρινα, με τη συνδρομή της  ΔΕΗ και της τοπικής κοινωνίας.

Σε ό,τι αφορά τη μεγάλη πληγή, αυτή των κλοπών που παρατηρούνται στο δίκτυο, τα προβλήματα συνεχίζονται καθώς, εκτός από το πλήγμα στην εικόνα της λόγω των καθυστερήσεων στα δρομολόγια, αναγκάζεται να αποζημιώσει τους επιβάτες και η δαπάνη αυτή φτάνει και τα 10 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Θριάσιο Πεδίο
Για πρώτη φορά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ άνοιξε τη γραμμή του Θριασίου τον Αύγουστο, αποσπώντας θετικά αποτελέσματα και πλέον στοχεύει στην αύξηση των εσόδων της με την τόνωση των εμπορευματικών μεταφορών, οι οποίες μέχρι πρότινος ήταν παράγοντας υστέρησης.

Συγκεκριμένα, στο προσκήνιο έρχονται οι μικρότεροι επαγγελματίες καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υιοθετεί τις συνδυασμένες μεταφορές από το Θριάσιο Πεδίο προς τη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ανάπτυξη υπηρεσιών logistics με παράδοση προϊόντων πόρτα - πόρτα, που θα συνδυάζει το τρένο με τα φορτηγά.

Το τρένο θα ξεκινά στις 12 το βράδυ από την Αθήνα και θα φτάνει στις 5 τα ξημερώματα στη Θεσσαλονίκη και μετά τα προϊόντα θα διανέμονται με φορτηγά.

Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, ήδη υπάρχουν πολύ καλές ενδείξεις από την αγορά. Μέχρι σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δούλευε μόνο με μεγάλους πελάτες, που μίσθωναν ένα ολόκληρο τρένο, ενώ η νέα υπηρεσία αναμένεται να φέρει περίπου 8 εκατ. ευρώ από εμπορεύματα.

Νέες υπηρεσίες μέσω internet

Η ανάπτυξη του mobile ticketing, η 24ωρη υπηρεσία έκδοσης εισιτηρίων και το πρόγραμμα τρένο - ταξί είναι ορισμένες από τις νέες υπηρεσίες που θα τεθούν σε εφαρμογή τους επόμενους μήνες.

Ειδικότερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσφέρει μία νέα εφαρμογή για χρήση από φορητές συσκευές (html-based, ανεξάρτητης πλατφόρμας, συμβατής με τα περισσότερα σύγχρονα τηλέφωνα και tablets) για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου και την ενημέρωση των δρομολογίων μέσω της ιστοσελίδας της.

Επίσης, θα υπάρξει δυνατότητα υποστήριξης προφίλ επιβατών - χρηστών στην ιστοσελίδα, ώστε να καταστεί δυνατή η υλοποίηση προγραμμάτων miles & bonus.

Επίσης, προωθούνται:

1) Υπηρεσίες προκράτησης εισιτηρίων και αγοράς ηλεκτρονικών εισιτηρίων μέσω του τηλεφωνικού κέντρου (14511).

2) Η δυνατότητα συνδυασμένης μεταφοράς με ενιαίο εισιτήριο τρένο και ταξί. Η νέα αυτή υπηρεσία θα λειτουργήσει πιλοτικά για την περιοχή της Θεσσαλονίκης, με έκδοση εισιτηρίου τόσο από τα σημεία πώλησης όσο και από το διαδίκτυο.

3) Η κατάργηση των προτυπωμένων εισιτηρίων και η εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέσω της μηχανογράφησης των σημείων πωλήσεων του προαστιακού Αθηνών.

Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων
Στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής και των συνεργασιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προσφέρει από την Κυριακή μειωμένο εισιτήριο στους κατόχους της Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων για διαδρομές στον σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών - Αλεξανδρούπολης. Αυτό προβλέπει συμφωνία συνεργασίας που υπεγράφη χθες στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς.

Πρόκειται για τη διάθεση συνολικά 3.000 εισιτηρίων στην β΄ θέση ανά μήνα, στην ειδική εκπτωτική τιμή των 12 ευρώ, για τη μετακίνησή τους σε αμαξοστοιχίες Intercity σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη και Αθήνα - Καλαμπάκα.

Στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής, η εταιρεία θα διαθέτει 8.000 εισιτήρια τον μήνα προς 12 ευρώ για τους ανέργους με κάρτα ΟΑΕΔ στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Euro2dey