Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011

Πακτωλός δισεκατομμυρίων χωρίς αντίκρισμα στους σιδηροδρόμους


Ακόμη και ο Ιταλός μυθιστοριογράφος Λουίτζι Πιραντέλλο θα «ζήλευε» το Θέατρο του Παραλόγου που ακόμη λαμβάνει χώρα -παρά τις προσπάθειες για εξορθολογισμό- στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Στα ταμεία του ΟΣΕ έχει εισρεύσει μόνον από το 2000 έως σήμερα πακτωλός δισεκατομμυρίων, η αναβάθμιση του άξονα-«φιλέτο» Πάτρα-Ειδομένη παραμένει μακέτα τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια και σε μεγάλο τμήμα του δικτύου η σηματοδότηση είναι εκτός λειτουργίας.
Ως αποτέλεσμα για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων επιστρατεύονται σταθμάρχες, όπως στη δεκαετία του 1960. Την ίδια στιγμή, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού 2012, το Δημόσιο απορροφά το χρέος του ΟΣΕ που υπολογίζεται στο αστρονομικό ποσό των 10 δισ. ευρώ.
Ανάμεσα σε όλα αυτά; Αναζητείται… επενδυτής που θα αναλάβει το «γενναίο» επιχειρηματικό ρίσκο της εκτέλεσης δρομολογίων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο - «ξέφραγο αμπέλι» όπου η μέγιστη ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 120 χιλιόμετρα/ώρα...
capital.gr