Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2011

ΕΡΓΟΣΕ: O CEO φεύγει, τα έργα έρχονται;


Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Μέχρι την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου αναμένεται να έχει επιλεγεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, μίας από τις σημαντικότερες θυγατρικές του ομίλου ΟΣΕ που υλοποιεί τα έργα υποδομών των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενώ μετά την εφαρμογή του νόμου 3891/2010 για την αναδιάρθρωση της ΔΕΚΟ μπορεί να αναλαμβάνει έργα για τρίτους.
Για την απομάκρυνση του διευθύνοντα συμβούλου Γιάννη Πετρόπουλου, προς στιγμήν το υπουργείο Υποδομών δεν έχει παράσχει εξηγήσεις, ενώ η αντικατάστασή του δεν αναμένεται να επιταχύνει την πορεία υλοποίησης των έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ σιδηροδρομικών έργων υποδομής προϋπολογισμού 740 εκατ. ευρώ, σε μία προσπάθεια να αναβαθμιστεί η γραμμή Αθήνα-Πάτρα-Θεσσαλονίκη.

Έργα

Για το 2011 ο προϋπολογισμός των προς εκτέλεση έργων της εταιρείας ανέρχεται στο 1,2 δισ. ευρώ, ωστόσο, ελλείψει χρηματοδότησης, ένα πολύ μικρό μέρος αυτών έχει μέχρι στιγμής πραγματοποιηθεί, με τα υπόλοιπα να δρομολογούνται για το 2012.
Εξάλλου, τον περασμένο Αύγουστο ανεβλήθη η δημοπράτηση της δεύτερης λειτουργικής φάσης του Θριασίου Πεδίου, έργο προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ στο οποίο περιλαμβάνεται η κατασκευή του νέου προαστικού σταθμού «Ζεφύρι».

Την ίδια στιγμή, στο στάδιο των μελετών βρίσκονται:

- η αλλαγή της σιδηροδρομικής χάραξης στην Αλεξανδρούπολη με στόχο τη σύνδεση του τρένου με το νέο λιμάνι Αλεξανδρούπολης. Το συγκεκριμένο έργο συνδεόταν με την υλοποίηση εμπορευματικού κέντρου στην Αλεξανδρούπολη, όπως είχε εξαγγείλει τον περασμένο Αύγουστο το Υποδομών, το οποίο έχει παραμείνει μακέτα
- η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης με το εμπορικό λιμάνι Καβάλας, έργο αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 170 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη γραμμή σχεδιάζεται να διασχίζει ανατολικά την Καβάλα, παράλληλα με την Εγνατία Οδό και να συνδέεται με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στο Νομό Ξάνθης.
Όσον αφορά τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 93,8 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται αρχαιολογικές εργασίες, με την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών να τοποθετούνται για τα τέλη του 2015.
Αντίστοιχα η σχεδιαζόμενη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού, βρίσκεται στο στάδιο των απαλλοτριώσεων. Σκοπός του συγκεκριμένου έργου είναι να αντικατασταθεί το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού μήκους 54 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή μήκους 52 χιλιομέτρων.
Η νέα αυτή γραμμή έχει σχεδιασθεί για ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, μειώνει την διαδρομή κατά 2 χιλιόμετρα και το χρόνο διαδρομής κατά 30 λεπτά και το συνολικό κόστος της είναι 706 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγή:www.capital.gr