Τρίτη, 10 Μαΐου 2011

Εκοψαν καλώδιο 25.000 βολτ

Μόνο σε δύο χρόνια οι ζηµιές από τις κλοπές στα υλικά του ΟΣΕ ξεπέρασαν τα 11 εκατ. ευρώ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ,
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΚΟΥΜΑΚΑΣ

Σε µάστιγα εξελίσσονται για τον ΟΣΕ τα συχνά κρούσµατα δολιοφθορών µε στόχο την κλοπή καλωδίων χαλκού στο δίκτυο του Οργανισµού, τα οποία εκτιµάται ότι µόνο τα τελευταία δύο χρόνια έχουν στοιχίσει συνολικά πάνω από 11 εκατ. ευρώ! Απανωτά ήταν τα δύο τελευταία σοβαρά κρούσµατα δολιοφθοράς.Το πρώτο σηµειώθηκε προχθές τη νύχτα λίγοέξω από τη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Σίνδου, όπου άγνωστοι έκοψαν καλώδιο ηλεκτροκίνησης σε µήκος ενός χιλιοµέτρου (δενπρόλαβα ννα το πάρουν µαζί τους) αψηφώντα ς την υπερυψηλή τάση των 25.000 βολτ.Το σκηνικό επαναλήφθηκε χθες τη νύχτα όταν περίπου στο ίδιο σηµείο άγνωστοι έκοψαν ξανά το καλώδιο, αναγκάζοντας τη διοίκηση του ΟΣΕ να κάνει λόγο για οργανωµένο σαµποτάζ. Αποτέλεσµα της εκτεταµένης δολιοφθοράς ήταν ναδιακοπεί και τις δύο νύχτες για αρκετές ώρες η κυκλοφορία όλων των αµαξοστοιχιών µεταξύ Λάρισας και Θεσσαλονίκης. Από τις αρχές του χρόνου ο αριθµός των περιστατικών δολιοφθορών έχει ξεπεράσει τα 60σε όλη την Ελλάδα, ενώ µόνο τηντελευταία διετία υπολογίζεται ότι έχουν κλαπεί συνολικά από το δίκτυο τουΟΣΕ πάνω από 120χιλιόµετρα καλωδίων χαλκού, µε κόστοςγια τον πιο ελλειµµατικό οργανισµό του ∆ηµοσίου περίπου 11 εκατ. ευρώ. Στη ζηµιά από τις κλοπές στον ΟΣΕ συνυπολογίζεται και το κόστος της επανατοποθέτησης των καλωδίων, ενώ συχνά οι δολιοφθορές είναι επικίνδυνες όχι µόνογια το προσωπικό των τρένων αλλά και για τοεπιβατικό κοινό.
ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. Σηµειώνεται ότι αντίστοιχες δολιοφθορές παρουσιάζονται τα τελευταία χρόνια και στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόµους. Στη Γαλλία, από τιςαρχές του χρόνου καταγράφονται κάθε εβδοµάδα περί τα 50 περιστατικά πλιάτσικου στα χάλκινα δίκτυα των τοπικών σιδηροδρόµων (SNCF). Οι συµµορίες κλέβουν συνήθως χάλκινα καλώδια. ∆ιακόπτουν όµως έτσι τη ροή του ηλεκτρικού ρεύµατος στο σύστηµα, προκαλώντας αυτοµάτως µεγάλης κλίµακας διακοπές. Μέχρι να βρεθούν οι ζηµιές, να αποκατασταθούν και να τεθεί ξανά το σύστηµα σε λειτουργία, περνούν αρκετές ώρες και αυτό µειώνει τα κέρδη των εταιρειών και επιδεινώνει την αξιοπιστία και τη φήµη τους.
Πέρυσι στη Γαλλία – όπου 132 εκατ. άνθρωποι µετακινήθηκαν µε τα υψηλής ταχύτητας τρένα της SNCF – οι κλέφτες χαλκού προκάλεσαν καθυστερήσεις 5.800 ωρών, τρεις φορές περισσότερο απ’ό,τι το 2009.Το κόστος των ζηµιών που προκλήθηκαν εξαιτίας τωνδιακοπών αυξήθηκε, φτάνοντας τα 30 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. το 2009. Στη γειτονική Ιταλία οι κλοπές χαλκού προκάλεσαν αντίστοιχα διακοπές 45.000
λεπτών, ενώ στο Βέλγιο οι διακοπές ανήλθαν σε 48.000 λεπτά. Στη Βρετανία οι προβλέψεις είναι ότι οι διακοπές λειτουργίας των σιδηροδρόµων εξαιτίας της δράσηςτων κλεφτών χαλκού θα φτάσουν φέτος τα 500.000 λεπτά.
Οι δολιοφθορές είναι επικίνδυνες για το προσωπικό των τρένων και για το επιβατικό κοινό

Επιασαν στα πράσα πέντε άτοµα

Την ώρα που φόρτωναν σεδύο αυτοκίνητα καλώδιο σιδηροδρόµου µήκους300 µέτρων, τo οποίo είχαν αφαιρέσει λίγη ώρα νωρίτερα από το σιδηροδροµι κόδίκτυο του ΟΣΕ, συνελήφθησαν πέντε άτοµα στην περιοχή της Κινέτας.
Τα οχήµατα και το καλώδιο, ηαξίατου οποίου ανέρχεται στο χρηµατικό ποσό των 100.000 ευρώ, κατασχέθηκαν. Οι πέντε συλληφθέντες ηλικίας 42, 37, 30, 26 και 22ετών, µετη δικογρα φίαπουσχηµατίσθη κε εις βάρος τους για«∆ιακεκριµένη κλοπή κατά συναυτουργία», «∆ιατάραξη ασφάλειας Σιδηροδρόµων» και«Παρακώλυση συγκοινωνιών» οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ από την Αστυνοµία εξετάζεται η συµµετοχή τους και σε άλλες αξιόποινες πράξεις.
ΤΑ ΝΕΑ