Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Συνταξιούχοι πιάνουν δουλειά στον ΟΣΕ

  • Δεδομένου ότι η κάλυψη των συγκεκριμένων θέσεων πραγματοποιήθηκε χωρίς να διενεργηθεί Συμβούλιο Προαγωγών, ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ σχεδιάζει να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα.
  • Αύριο τα σωματεία εργαζομένων στον ΟΣΕ θα αξιολογήσουν την πρόταση των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον χρόνο να μετράει αντίστροφα, καθώς –σύμφωνα με το νομοσχέδιο– θα πρέπει εργαζόμενοι και διοικήσεις να έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να συμφωνήσουν για τις νέες συλλογικές συμβάσεις. Ειδάλλως, οι τελευταίες θα καθοριστούν με νομοθετική παρέμβαση του αρμόδιου υπουργείου.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Από ένα... «παραθυράκι» του Νόμου 3697/2008 (για την ενίσχυση της διαφάνειας του Κρατικού Προϋπολογισμού) η διοίκηση του πολύπαθου ΟΣΕ τοποθέτησε τέσσερις μηχανικούς - συνταξιούχους σιδηροδρομικούς σε διευθυντικές θέσεις του οργανισμού.Η εξέλιξη αυτή δυναμιτίζει ακόμη περισσότερο το πολεμικό κλίμα που επικρατεί στην ΔΕΚΟ, καθώς οι συνταξιούχοι που επαναπροσλαμβάνονται στον ΟΣΕ είχαν υποβάλλει άρον-άρον τις παραιτήσεις τους από τον περασμένο χειμώνα. Η αιτία; Για να γλυτώσουν το νέο εργασιακό καθεστώς που τέθηκε σε ισχύ στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων από την πρώτη Ιανουαρίου.

Με απόλυτη νομιμότητα

Η διοίκηση του ΟΣΕ «θωράκισε» νομικά τις προσλήψεις των συνταξιούχων στηριζόμενη στο άρθρο 33, παρ. 6 του Ν.3697/2008: «Οι θέσεις διευθυντών και γενικών διευθυντών στις ΔΕΚΟ στελεχώνονται με εξειδικευμένα διοικητικά στελέχη είτε από το προσωπικό της δημόσιας εταιρείας είτε εκτός αυτού με σύναψη σύμβασης ορισμένου χρόνου μέχρι τριετούς διάρκειας».
Ωστόσο, πόσο αξιοκρατική και διαφανής είναι η διαδικασία αυτή, όταν διπλωματούχοι μηχανικοί που περιμένουν την προαγωγή τους από το 2006, παίρνουν -αναγκαστικά- το δρόμο της μετάταξης, όπως καταγγέλει ο Σύλλογός τους;

Για το θέμα κατέθεσαν την περασμένη Παρασκευή επερώτησή βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως αναφέρουν «ήδη από αρχές Φεβρουαρίου είχε τεθεί από τη Διεύθυνση προσωπικού το θέμα κάλυψης των τεσσάρων κενών θέσεων Διευθυντών μηχανικών με τους ίδιους που κατείχαν τη θέση και είχαν συνταξιοδοτηθεί, πλην ενός –επίσης συνταξιούχου– που θα κάλυπτε την 4η θέση, με επίκληση του επείγοντος χαρακτήρα της στελέχωσης, λόγω ανάγκης εφαρμογής του Ν. 3891/2010.

Μέχρι όμως την 14η και την 28η Φεβρουαρίου, οπότε και εγκρίθηκαν οι πληρώσεις των θέσεων, υπήρχε μεγάλο χρονικό περιθώριο για την κάλυψή τους, μέσω προκήρυξης. Η διοίκηση αξιοποιώντας το Ν.3429/2005 (σ.σ.: το άρθρο 33 του Ν.3697/2008 είναι συμπληρωματικό), παρέκαμψε τους πιθανούς ενδιαφερομένους για τις θέσεις, χωρίς να δώσει ίσες ευκαιρίες απέναντι σε εν ενεργεία διπλωματούχους μηχανικούς, με τα αντίστοιχα προσόντα, να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους».

Αλχημείες

Και βέβαια οι νόμιμες προσλήψεις καθίστανται σκανδαλώδεις, αφού οι συνταξιούχοι που ξαναπιάνουν δουλειά στα τρένα είναι οι ίδιοι που είχαν παραιτηθεί πριν από μερικούς μήνες!
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τις αποφάσεις παραίτησης και πρόσληψης που αποκαλύπτει το Capital.gr και έχουν δημοσιοποιηθεί στις λαβυρινθώδεις ιστοσελίδες του «Διαύγεια»:
- ο Α.Μ. από τις 30 Δεκεμβρίου εγκαταλείπει την διευθυντική θέση εργασίας στον ΕΔΙΣΥ (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής) και προσλαμβάνεται τέλη Φεβρουαρίου για την στελέχωση της θέσης Διευθυντή στη Διεύθυνση κυκλοφορίας.
- ο Α.Τ. τέλη Δεκεμβρίου εγκαταλείπει τον ΕΔΙΣΥ και υπογράφει σύμβαση ενός έτους με τον ΟΣΕ για τη στελέχωση της θέσης του Διευθυντή στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης.
Το ύψος των αποδοχών των συνολικά τεσσάρων διευθυντικών θέσεων θα καθοριστεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο.
Δεδομένου ότι η κάλυψη των συγκεκριμένων θέσεων πραγματοποιήθηκε χωρίς να διενεργηθεί Συμβούλιο Προαγωγών, ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ σχεδιάζει να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα.

Μετατάξεις ώρα μηδέν

Την ίδια στιγμή, από την ΔΕΚΟ δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία μετάταξη σε άλλους οργανισμούς του Δημοσίου, ενώ, η κατάρτιση νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας (προβλέπεται από το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ) παραμένει στον «αέρα».
Αύριο τα σωματεία εργαζομένων στον ΟΣΕ θα αξιολογήσουν την πρόταση των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον χρόνο να μετράει αντίστροφα, καθώς –σύμφωνα με το νομοσχέδιο– θα πρέπει εργαζόμενοι και διοικήσεις να έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να συμφωνήσουν για τις νέες συλλογικές συμβάσεις. Ειδάλλως, οι τελευταίες θα καθοριστούν με νομοθετική παρέμβαση του αρμόδιου υπουργείου.
Πηγή:www.capital.gr