Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

Η επόμενη μέρα στον ΟΣΕ

Μετά την υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας μεταξύ της διοίκησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων και του προσωπικού, σειρά έχουν οι μετατάξεις των 2.350 εργαζομένων της ΔΕΚΟ, διαδικασία που προχωράει με ρυθμούς χελώνας. Την ίδια στιγμή, αναζητείται «φόρμουλα» για την αντιμετώπιση των «παράπλευρων απωλειών» από την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης: Την απαξίωση βαγονιών και τροχαίου υλικού των οποίων η ανακατασκευή πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, με κόστος που ξεπερνάει το ένα δισ. ευρώ.

Αλλάζουν όλα

Η υπογραφή των νέων συμβάσεων εργασίας πραγματοποιήθηκε αφού οι διαπραγματεύσεις διοίκησης-εργαζομένων βρέθηκαν αντιμέτωπες με το αδιέξοδο. Να καθοριστούν δηλαδή οι νέες εργασιακές σχέσεις με νομοθετική ρύθμιση από τη διοίκηση του ΟΣΕ, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.«Η πρόταση της εργοδοσίας για υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας ψηφίστηκε από την ΠΑΣΚΕ, ενώ καταψηφίστηκε από τις υπόλοιπες παρατάξεις» σημειώνει ο π. γενικός γραμματέας εργαζομένων στον ΟΣΕ, Νικος Κιουτσούκης.

Τι αλλάζει με τη νέα συλλογική σύμβαση;

Ως ανώτατες μισθολογικές αποδοχές ορίζονται αυτές που λαμβάνουν από την πρώτη Ιανουαρίου οι εργαζόμενοι.Οι μειωμένες δηλαδή (από 1/1) κατά 10% «πάσης φύσεως αποδοχές, επιδόματα, αποζημιώσεις και αμοιβές γενικά, καθώς και τα με οποιαδήποτε άλλη ονομασία οριζόμενα και από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη ή ρήτρα ή όρο συλλογικής σύμβασης εργασίας, διαιτητική απόφαση ή με σύμβαση εργασίας ή συμφωνία προβλεπόμενα, που καταβάλλονται στους απασχολούμενους με οποιαδήποτε σχέση εργασίας».

Κενό γράμμα

Το επόμενο σημαντικό «βήμα» περικοπής κόστους στον ΟΣΕ σχετίζεται με τις μετατάξεις των 2.350 εργαζομένων, οι οποίες για την ώρα παραμένουν κενό γράμμα.Το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει ότι εντός 25 ημερών από την έναρξη ισχύος του η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναζητά από τους φορείς υποδοχής κενές οργανικές θέσεις και υπηρεσιακές ανάγκες, συντάσσει κατάλογο ανά νομό και ειδικότητα, όπου τις αναφέρει, και τον αποστέλλει στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο τον προωθεί στη διοίκηση κάθε εταιρείας.
Συνολικά σε περίπου 50 ημέρες (από την έναρξη ισχύος του νομοσχεδίου) οι μετατάξεις θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί.Στον «αέρα» βρίσκεται και το πλάνο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σκουριάζουν καινούργια βαγόνια

Λόγω της διακοπής των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Πελοπόννησο έχουν περιέλθει σε πλήρη απαξίωση πανάκριβες αμαξοστοιχίες railbus.Εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, οι ολοκαίνουργιες railbus που κόστισαν 200 εκατ. ευρώ παραμένουν σταθμευμένες στα αμαξοστάσια της Καλαμάτας με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε πλήρη παρακμή. Οι συγκεκριμένες αμαξοστοιχίες δεν μπορούν να αξιοποιηθούν διαφορετικά, επειδή είναι συμβατές μόνο με το δίκτυο της Πελοποννήσου.Αυτό σημαίνει ότι αφενός οι σιδηροδρομικές γραμμές και αφετέρου το τροχαίο υλικό είναι καταδικασμένα σε πλήρη απαξίωση. Και αυτό την στιγμή που έχει δαπανηθεί περισσότερο από ένα δισ. ευρώ για την αναβάθμισή τους αναφέρει ο κ. Κιουτσούκης.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Πηγή:www.capital.gr