Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΑΚΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ


23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011 Η ΑΠΟΦΡΑΔΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ

Συναδέλφισσες. Συνάδελφοι,
Μετά από τρεις μήνες διαπραγματεύσεων και διαλόγου (επίτης ουσίας διάλογος κωφών), υπογράφτηκε η ΕΣΣΕ στις 23 Μαρτίου 2011.Οι υπογραφές μπήκαν από τις Διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από τπν πλειοψηφία της Π.Ο.Σ. (την ΠΑΣΚ-Σ), η οποία ανέλαβε πέρα από τη συνδικαλιστική ευθύνη και την.... Πολιτική!!! Οι άλλες τρεις παρατάξεις (ΔΑΚΕ-Σ, ΠΑΜΕ-Σ και ΣΕΚ) ψηφίσαμε Ο Χ I στην υπογραφή της ΕΣΣΕ 2011 στο Δ.Σ. της Π.Ο.Σ. που έγινε στις 21/3/2011.
Εμείς ως ΔΑΚΕ μετά την ψήφιση του Νόμου με υπευθυνότητα συμμετείχαμε στις διαπραγματεύσεις επενδύοντας στη λύση του προβλήματος που δημιούργησε η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το αρμόδιο Υπουργείο, και όχι στο ίδιο το πρόβλημα.Έως ότου φτάσουμε όμως στην υπογραφή αξίζει να μνημονεύσουμε από τη μεριά των Διοικήσεων την παρελκυστική και εκβιαστική λογική που σε κάθε συνάντηση έφερνε διάφορα σενάρια στο τραπέζι του διαλόγου με τους μισθούς πάντα προς τα κάτω. βάζοντας διάφορα διλλήματα περί νομοθέτησης και εκβιάζοντας για περαιτέρω περικοπή τακτικών αποδοχών, ακροβατώντας πάντα ανάμεσα σε ΥΠΕΘΟ και Υπουργείο Υποδομών, με μπαλαντέρ βέβαια την εταιρεία συμβούλων που έχει εγκατασταθεί στο Υπουργείο Υποδομών, και που δεν ξέρουμε τελικά ποιων συμφέροντα πρεσβεύει. (Με την υπογραφή της σύμβασης, καταλάβαμε ποιών συμφέροντα εξυπηρετεί, αυτών που θεσμοθετούν τη ΦΘΗΝΗ ΜΙΣΘΟΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ).
Από την άλλη μεριά η πλειοψηφία της Π.Ο.Σ. (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) προσήλθαμε στις διαπραγματεύσεις με γνώμονα τη διασφάλιση όλων των τακτικών μας αποδοχών που αντικρίζουν στ η σύνταξη και καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές, και φυσικά το δικαίωμα της διεκδίκησης δικαστικώς όλων των μειώσεων από τους ν.3833, 3845, 3899, οι οποίοι μείωσαν έως και 30% σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ μονομερώς τις αποδοχές μας.Εκμεταλλευόμενοι πάντα το αρνητικό, οικονομικό περιβάλλον που η ίδια η Κυβέρνηση δημιούργησε με την αδιέξοδη και καταστροφική πολιτική της αλλά και τις αντίξοες κοινωνικές συνθήκες που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό, οι Διοικήσεις και το Υπουργείο στις αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις πίεζαν για περαιτέρω μειώσεις τωναποδοχών μας και παρουσίαζαν διάφορες προτάσεις υποκρύπτοντας πάντα διάφορες παγίδες.Τον αγώνα των διαπραγματεύσεων η ΔΑΚΕ-Σ τον έδινε με την παρουσία της και όχι με την απουσία της. Με πραγματικό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους σιδηροδρομικούς καταθέσαμε τις θέσεις μας και τις αντιρρήσεις μας, δυστυχώς όμως. σε «ώτα μη ακουόντων». Είχαν ξεπεράσει κάθε όριο συνέπειας, κρίσης και υπευθυνότητας με ότι μας πρόσφεραν για υπογραφή.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
ΗΔΑΚΕ-ΣδενψήφισετηνΕΣΣΕγιαμιασειράαπό λόγους πουαποτελούσανγιαόλους κόκκινη διαχωριστική γραμμή στα πλαίσια βέβαια μιας συνδικαλιστικής πρακτικής που λειτουργεί με όρους κινήματος και όχι με πολιτικούς όρους.
Οι λόγοι που δεν ψηφίσαμε για υπογραφή είναι γιατί:
1. Διαχωρίζει τους Σιδηροδρομικούς σε παλιούς και νέους εργαζόμενους, και σε πλήρους και μερικής απασχόλησης.
2. Καταργεί όλες τις προηγούμενες ΕΣΣΕ και ότι κατακτήθηκε μαζί με αυτές, και επικυρώνει το ν.3891 ταφόπλακα για το Σιδηρόδρομο και τους Σιδηροδρομικούς.
3. Δεν διασφαλίζει το εφάπαξ, στην ΥΕχάνονταςοισυνάδελφοιτουλάχιστον 15%, και μερίδα συναδέλφων της ΜΕ τουλάχιστον 5%, ενώ διασφαλίζει και με το παραπάνω το εφάπαξ στην ΠΕ_4 και ΠΕ_5.
4. Το ανθυγιεινό και επικίνδυνο δεν καταγράφεται εκτός προσωπικής διαφοράς όπως το ζητήσαμε και το παραπέμπει σε απόφαση των Δ.Σ. των Εταιρειών όταν και αν
5. Εξαιρεί από τον ΚΔΑ τους κλάδους Κίνησης. Κλειδούχων, Σταθμαρχών, Οδηγών, ενώ δίνει ψίχουλα στον κλάδο Μηχανοδηγών.
6. Δεν απαλείφθηκαν το άρθρο 14 για ΟΣΕ και άρθρο 15 για ΤΡΑΙΝΟΣΕ που κατ'ουσία είναι ο ίδιος ο νόμος, και δεν αφήνει κανένα περιθώριο και καμιά δυνατότητα διεκδίκησης των δικαιωμάτων των Σιδηροδρομικών. Καταργεί δηλαδή το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος.
7. Καταργείτηνελεύθερη μετακίνηση με το τραίνο τωνσιδηροδρομικών (εργαζομένων και συνταξιούχων) και μας παραπέμπει σε απόφαση των Δ.Σ. των Εταιρειών.
8. Δεν διασφαλίζει τις εναπομείναντες θέσεις εργασίας με Οργανόγραμμα και δεν δίνει προοπτική ανάπτυξης στο σιδηρόδρομο.
Για όλα τα παραπάνω η ΔΑΚΕ-Σ ήταν αδύνατον να συναινέσει σε μια τέτοια ΕΣΣΕ.
Είναι δεδομένο ότι μετά την αποφράδα ημέρα της 23ης Μαρτίου 2011 ο Σιδηρόδρομος θα περάσει στην ευημερία των αριθμών και των δεικτών της οικονομίας και οι Σιδηροδρομικοί θα βυθίζονται όλο και περισσότερο στη φτώχεια, την ανασφάλεια και την εξαθλίωση.
Η ΔΑΚΕ-Σ θα συνεχίσει να αγωνίζεται με θέσεις και προτάσεις για την ανατροπή αυτής της αδιέξοδης πολιτικής. Θα συνεχίσει να αγωνίζεται για ένα Σιδηρόδρομο που θα είναι στην υπηρεσία των πολιτών και θα λειτουργεί με επαγγελματίες Σιδηροδρομικούς.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ TOY V.3891, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΤΗ ΕΣΣΕ 2011.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΑΝΑΛΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΑΣΟΚ.
ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΚΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΝΤΙΤΣΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ