Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2010

Είπαν και έγραψαν για τον ΟΣΕ.

• Ο κ. Γερουλάνος αναλαμβάνει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί για τους συμβασιούχους. Χαρακτηρίζει «απαράδεκτες» κινητοποιήσεις όπως του τύπου που προηγήθηκαν και προτίθεται, όπως και στην ΕΡΤ, να εξορθολογίσει την κατάσταση. Ισως δεχτεί ακόμα και μετατάξεις, π.χ. από τον ΟΣΕ.

• Κρίσιμες επαφές θα έχει από σήμερα στο Παρίσι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας για το ενδεχόμενο συνεργασιών ή εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή για τον ΟΣΕ. Ο κ. Ρέππας θα συναντηθεί με τον γάλλο ομόλογό του κ. Ντομινίκ Μπισερό, ενώ θα τον συνοδεύσουν οι πρόεδροι και οι δ/νοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ και της ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίοι θα έχουν επαφές με εκπροσώπους των γαλλικών σιδηροδρόμων (SΝCF) και της ΑLSΤΟΜ Τransport.

• Με την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή, που προβλέπει την ίδρυση Εθνικής Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, οποιοσδήποτε ιδιώτης θα μπορεί να υποβάλλει σχετικό αίτημα και να ξεκινήσει να εκτελεί μεταφορικό έργο ταυτόχρονα με τον ΟΣΕ με αρχή τις εμπορευματικές μεταφορές ή να αγοράσει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εν τω μεταξύ χθες οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ πραγματοποίησαν πορεία προς το Σύνταγμα και παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή για το σχετικό νομοσχέδιο.

• Το μοντέλο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ θα αποτελέσει και τον οδηγό για τις αλλαγές στον ΟΑΣΑ. Χθες, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι ξεκινάει τις διαδικασίες αλλαγών στον οργανισμό, το σχέδιο εξυγίανσης του οποίου θα είναι έτοιμο το αργότερο έως τα τέλη του έτους. Στον όμιλο ΟΑΣΑ περιλαμβάνονται οι εταιρείες ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ και Τραμ. Σε πρώτη φάση, υπερωρίες και επιδόματα θα βρεθούν στο στόχαστρο των περικοπών. Το υπουργείο Οικονομικών έχει εντοπίσει περιπτώσεις κατά τις οποίες εργαζόμενοι σε δημόσιες επιχειρήσεις εμφανίζονται να έχουν δουλέψει 500 ώρες υπερωρία και σκοπεύει να μειώσει αυτές που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και τα επιδόματα που δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να αποδίδονται.


  • Με μετατάξεις υπαλλήλων που εργάζονται σε οργανισμούς που συγχωνεύονται ή έχουν πλεονάζον προσωπικό ελπίζει ο Παύλος Γερουλάνος να καλύψει τα κενά του υπουργείου του. «Δηλαδή, ένας μηχανοδηγός του ΟΣΕ μπορεί να γίνει φύλακας στην Ακρόπολη; Θα αγαπάει το ίδιο τα μνημεία;», ρωτήθηκε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού χθες, στο περιθώριο των αποκαλυπτηρίων της Νίκης του Καλλιμάχου στο Μουσείο Ακρόπολης. Ο υπουργός Πολιτισμού χθες στο Μουσείο Ακρόπολης χαιρόταν με την αναμενόμενη επιτυχία του Κλασικού Μαραθώνιου «Δεν αποκλείεται να τα αγαπάει περισσότερο, όπως και ένας φύλακας τα τρένα...», απάντησε χαριτολογώντας. «Φέρτε μας κόσμο και έχουμε να τους απασχολήσουμε. Με τόσες χιλιάδες στρέμματα ανασκαφών σε όλη την επικράτεια, πάντα θα υπάρχουν ελλείψεις...». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι μπορούν να μεταταγούν υπάλληλοι στο ΥΠΠΟΤ μόνο εφόσον διαθέτουν ανάλογα προσόντα.