Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Οι θέσεις της ΔΕΣΚ- Σιδηροδρομικών για τα τεκταινόμενα στον σιδηρόδρομο.


Από τις 20 έως τις 23 Οκτωβρίου διαπαραταξιακή επιτροπή από την διοίκηση του ΣΣΒΕ είχε επαφές με βουλευτές του νομού Θεσσαλονίκης από όλα τα κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου. Στόχος του ΣΣΒΕ ήταν «να περισώσουμε ότι είναι δυνατόν» από το νομοσχέδιο καταπέλτη για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την είσοδο ιδιωτών στην ΕΔΙΣΥ την μεταβίβαση (προσεχώς ξεπούλημα ) της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο υπουργείο οικονομικών. Η όλη ενημέρωση – συζήτηση – προτάσεις – απόψεις κινήθηκαν μέσα στα πλαίσια του δικομματικού σκηνικού της πολιτικής ελληνικής σκηνής . Δηλαδή:Ο Κος Βούγιας εκπροσωπεί την κυβέρνηση και ως εκ τούτου είναι υποχρεωμένος να κινηθεί στα πλαίσια της κυβερνητικής γραμμής. Ο Κος Καλαφάτης είναι σύμφωνος με την φιλοσοφία του ν/σ αλλά διαφωνεί με τις μετατάξεις και γενικότερα με τα εργασιακά «έκτροπα» του ν/σ. (αν ήταν κυβέρνηση η ΝΔ και αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ το παραπάνω σκηνικό θα ήταν ακριβώς το ίδιο. Το έχουμε ξαναδεί άλλωστε στο σ/ν της «μισθωτής εφεδρείας»). Ο Κος Κολοκοτρώνης καταλαβαίνει την δύσκολη θέση των σιδηρ/κων αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα διότι ο κος Βορίδης (εισηγητής του ΛΑ.Ο.Σ. για το ν/σ) έχει άλλες απόψεις «πιο σκληρές», αλλά παρόλα αυτά θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του. Η Κα Ξυροτήρη και η Κα Αμανατίδου συμφώνησαν με τις θέσεις μας, καταλαβαίνουν την δύσκολη θέση των σιδηρ/κων, διαφώνησαν με το ν/σ και είπαν θα το καταψηφίσουν, και ότι πρέπει να διαφυλαχτεί ο κοινωνικός ρόλος του σιδηροδρόμου, όμως «και οι ιδιώτες άνθρωποι είναι και αυτοί»(Κα Ξυροτύρη για τον ρόλο των ιδιωτών στον δημόσιο τομέα. Άλλωστε από το κόμμα που προέρχονται είναι υπέρ των ΣΔΙΤ Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) αρκεί να υπάρχει έλεγχος και να μην λειτουργούν σε βάρος του δημοσίου. Η Κα Καλαντίδου στην απεργιακή συγκέντρωση των σιδηρ/κων στον ΝΕΣΘ επεσήμανε την ριζική αντίθεση του ΚΚΕ στο ν/σ γιατί δημιουργεί εργασιακές συνθήκες μεσαίωνα , παραδίδει στο ιδιωτικό κεφάλαιο τις εμπορευματικές και τις επιβατικές μεταφορές καθώς και την συντήρηση του τροχαίου υλικού και των γραμμών. Δηλαδή αυτά που τόσα χρόνια οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ έλεγαν ότι θα γίνουν, αν δεν ανατρέψουμε αυτήν την πολιτική. Τόνισε την θέση του κόμματός της και του ΠΑΜΕ, για ενιαίο σιδηρόδρομο, που να παρέχει σύγχρονες και φτηνές εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές, στην υπηρεσία του λαού και για υπαλλήλους με συνθήκες εργασίας και μισθούς που να ζουν με αξιοπρέπεια. Σαν ΔΕΣΚ έχουμε τονίσει επανειλημμένα, μέσα από το ΔΣ του ΣΣΒΕ, ότι το ν/σ αυτό είναι αποτέλεσμα της ευρύτερης πολιτικής της ΕΕ για αποκρατικοποιήσεις και συρρίκνωση του δημόσιου τομέα και της απελευθέρωσης των μεταφορών. Εντάσσεται μέσα στο πλαίσιο της «Ευελφάλειας» (πλήρης ευελιξία για τους όρους δουλειάς – αμοιβής και ασφάλισης των εργαζομένων. Είναι ο κεντρικός πυρήνας της «Πράσινης Βίβλου») και του συμφώνου σταθερότητας και έχουν ευθύνη όλα τα κόμματα που το ψήφισαν καθώς και όλοι συνδικαλιστές που στηρίζουν αυτήν την πολιτική. Σαν ΠΑΜΕ σιδηρ/κων τους καλέσαμε στην τελευταία ανακοίνωσή μας , πέρα από τις απεργιακές κινητοποιήσεις να αντιδράσουν μαυρίζοντας στις επερχόμενες Δημοτικές και Νομαρχιακές εκλογές, όλους όσους μέσα από την πολιτική τους έβαλαν πλάτη να περάσουν όλα αυτά τα αντεργατικά μέτρα. Να τους σταματήσουμε, γιατί αν βγουν δυναμωμένοι θα έρθουν ακόμα χειρότερα, εκλαμβάνοντας το ως επικρότηση της πολιτικής τους, και τις όποιες «θετικές» αλλαγές στην κατ΄ άρθρο ψήφιση του ν/σ θα το αναιρέσουν μελλοντικά με άλλο νόμο ή προεδρικό διάταγμα, γιατί έτσι θα εξυπηρετεί τα ιδιωτικά συμφέροντα . Τους προτείνουμε να στηρίξουν τα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ανθρώπους που χρόνια τώρα αγωνίζονται «δογματικά» μόνο για τα συμφέροντα των εργαζομένων.
Μπουντόλας Γιάννης
Τουλής Κων/νος
Μέλη του ΔΣ του ΣΣΒΕ