Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2010

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ Ο ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ Ο.Σ.Ε.


Νέες πρωτοβουλίες των Οικολόγων Πράσινων
Συναντήθηκαν σήμερα με τον πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Φ.Κουβέλη.
Νέες πρωτοβουλίες για το σιδηρόδρομο αναλαμβάνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι ενόψει της συζήτησης του νομοσχεδίου για τον Ο.Σ.Ε. στην Ολομέλεια της Βουλής, σήμερα Δευτέρα και αύριο Τρίτη.
• Συναντήθηκαν σήμερα με τον πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Φώτη Κουβέλη στα πλαίσια της πρωτοβουλίας τους για επαφές με τους πολιτικούς αρχηγούς για το θέμα του Ο.Σ.Ε.
• Αναλυτικό υπόμνημα για τις συνέπειες των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, το πραγματικό ύψος των ελλειμμάτων και τις προτάσεις των Οικολόγων Πράσινων, στάλθηκε σήμερα σε όλους τους βουλευτές. Ολόκληρο το υπόμνημα βρίσκεται στο Πρωτοβουλία νομικών μέτρων που θα καταδείξουν το πραγματικό ύψος των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, προγραμματίζεται για αύριο το πρωί.

Αναλυτικότερα για τη συνάντηση με τον πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς.

Συνάντηση με τον πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Φώτη Κουβέλη είχε σήμερα αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων, για το θέμα του Ο.Σ.Ε. Την αντιπροσωπεία αποτελούσαν ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, εκπρόσωπος Τύπου, και ο Γιάννης Τσιρώνης, συντονιστής της Εκτελεστικής Γραμματείας. Από την πλευρά της Δημοκρατικής Αριστεράς συμμετείχαν επίσης ο Δημήτρης Χατζησωκράτης και ο Ανδρέας Παπαδόπουλος, μέλη της Εκτελεστικής επιτροπής του κόμματος.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι το νομοσχέδιο περιέχει απαράδεκτες ρυθμίσεις και πρέπει να καταψηφιστεί στη Βουλή. Κοινή ήταν η εκτίμηση ότι ο απαραίτητος εκσυγχρονισμός και η οικονομική εξυγίανση του Ο.Σ.Ε. δε συμβιβάζονται με τον προωθούμενο ακρωτηριασμό του δικτύου, πολύ περισσότερο με τις ρυθμίσεις για ξήλωμα γραμμών. Σημείωσαν επίσης ότι επείγει η ενημέρωση της κοινής γνώμης καθώς βασικές πτυχές του ζητήματος, ιδιαίτερα για το πραγματικό ύψος των ελλειμμάτων, ελάχιστα έχουν παρουσιαστεί στο δημόσιο διάλογο. Ο Φώτης Κουβέλης, υπογράμμισε επίσης τη θετική πρωτοβουλία των Οικολόγων –Πρασίνων για συνάντησή τους με τα κόμματα.
Η αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων αναφέρθηκε στους σοβαρότατους κινδύνους που δημιουργούν οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου. Ιδιαίτερα επικίνδυνο θεωρούν τον περιορισμό των χρηματοδοτήσεων σε ποσά που ουσιαστικά επαρκούν μόνο για τον άξονα Κιάτο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αλλά και τις διατάξεις για το «καταργημένο δίκτυο» που προβλέπουν ξήλωμα γραμμών και αλλαγή χρήσης των σταθμών και των διαδρόμων κυκλοφορίας: οι διατάξεις αυτές κάνουν πρακτικά αδύνατη την ανακατασκευή και επαναλειτουργία των γραμμών, ακόμη και όταν η κρίση θα έχει περάσει, και εξυπηρετούν πιθανότατα οικονομικά συμφέροντα ανταγωνιστών του σιδηροδρόμου.
Ο κ. Κουβέλης ήταν ο μόνος πολιτικός αρχηγός που ανταποκρίθηκε στην πρωτοβουλία των Οικολόγων Πράσινων για συναντήσεις για το θέμα του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ. Ανταπόκριση σε χαμηλότερο επίπεδο είχε και το ΚΚΕ, μέσω του βουλευτή Γ. Μαυρίκου.
Αμέσως μετά τη σημερινή συνάντηση ακολούθησαν δηλώσεις:
Από τον εκπρόσωπο Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννη Παρασκευόπουλο:
«Ο λαϊκισμός για τον Ο.Σ.Ε. και τα παραποιημένα στοιχεία για τα οικονομικά του, αποτελούν πραγματική απειλή για το ίδιο το μέλλον της χώρας. Αν το έλλειμμα του Ο.Σ.Ε. υπολογιστεί με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, τότε δεν ξεπερνά το 10% των ποσών που παρουσιάζονται: πρόκειται για δεδομένο που μπορεί να τεκμηριωθεί ακόμη και νομικά.
Λέμε λοιπόν ναι στην εξυγίανση και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, αλλά όχι στον ακρωτηριασμό του. Στις σημερινές συνθήκες, με τα μειωμένα εισοδήματα, τα ακριβά καύσιμα και τα υψηλά διόδια, ο σιδηρόδρομος αποτελεί απαραίτητη διέξοδο και όχι πολυτέλεια. Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, όπως κατατέθηκε, αποτελεί όχι μόνο κήρυξη πολέμου στο σιδηρόδρομο, αλλά και σοβαρό οικονομικό σκάνδαλο. Στη συζήτηση στη Βουλή, θεωρούμε απαραίτητο να τεθούν τουλάχιστον δύο «κόκκινες γραμμές»: για τις χρηματοδοτήσεις, που περιορίζονται μόλις στο 1/12 αυτών που ισχύουν σε χώρες με αντίστοιχο δίκτυο όπως η Δανία, και για τις ρυθμίσεις για το «καταργημένο δίκτυο», που προδιαγράφουν όχι απλώς το κλείσιμο, αλλά και το ξήλωμα των περισσότερων περιφερειακών γραμμών».

Από τον πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Φώτη Κουβέλη:

«Οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ διαπνέονται από την έλλειψη οράματος για το ρόλο του σιδηροδρόμου στο ελληνικό σύστημα μεταφορών, κινούνται αποκλειστικά στη λογική της μείωσης των δαπανών, διογκώνουν κατά απαράδεκτο τρόπο τα ελλείμματα του οργανισμού και υπονομεύουν την προοπτική ορθολογικής ανάπτυξής του σε όφελος της περιφέρειας και των πολιτών.
Εγκυμονούν άμεσους κινδύνους για το ξήλωμα γραμμών και την οριστική εξαφάνιση τμημάτων του υπάρχοντος δικτύου.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ υποστηρίζει ότι η αναγκαία εξυγίανση του ΟΣΕ δεν πρέπει να γίνει ταφόπλακα, αλλά απαρχή μιας νέας εποχής για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ θεωρεί ότι για μια επιτυχή παρέμβαση, υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, απαιτούνται:
-Η εξυγίανση του ΟΣΕ με ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού και της υποδομής του, βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Μείωση του χρέους με ορθολογική διαχείριση, καταπολέμηση της σπατάλης και της κακοδιοίκησης. Συστηματική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού με ευθύνη των αντίστοιχων φορέων αξιοποίησης του δημοσίου.
- Η επανεκκίνηση του ΟΣΕ ως δημόσιας επιχείρησης με σύγχρονη διοίκηση.
Η σύσταση δημόσιου φορέα με τη μορφή ρυθμιστικής αρχής για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των δρομολογίων και της ασφάλειας της διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων. Ο απόλυτος ιδιοκτήτης του δικτύου είναι το δημόσιο με φορέα του.
-Το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΣΕ παραμένει στο δημόσιο. Η δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα στη δρομολόγηση και εκμετάλλευση αμαξοστοιχιών, επιβατικών και εμπορευματικών, στη βάση προγραμματικών συμφωνιών, μπορεί να είναι ελεύθερη, με σταθερό και ανεκχώρητο στοιχείο την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
-Η αποτροπή της περιστολής του δικτύου. Κάθε τυχόν περικοπή οφείλει να είναι αιτιολογημένη και να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα ελλείμματα, αλλά και τα αναπτυξιακά και χωροταξικά κριτήρια.
-Η συμμετοχή και των εργαζομένων στην αναδιάρθρωση και εξυγίανση του ΟΣΕ. Η αξιοποίηση της εμπειρίας όλων των ζωντανών δυνάμεων μέσα στον οργανισμό.
Καμία απόλυση των ήδη εργαζομένων δεν πρέπει να γίνει. Το τυχόν πλεονάζον προσωπικό, που μπορεί να προκύψει μέσα από ένα νέο επιχειρησιακό σχέδιο, πρέπει να μεταταγεί και να καλύψει πραγματικές ανάγκες σε άλλους τομείς του δημοσίου.
Το νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή απέχει μακράν των θέσεών μας αυτών γι΄αυτό και θα το καταψηφίσουμε επί της αρχής και στα άρθρα του»
Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων