Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Ν. Κιουτσούκης: "Ο ΟΣΕ λειτουργούσε με κομματικά κριτήρια"


Άτεγκτη στάση πρόκειται να τηρήσουν οι εργαζόμενοι στο Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, παρά την αναγκαιότητα εξυγίανσης, ενόψει της επίσημης ανακοίνωσης του νομοσχεδίου για την εξυγίανση του οργανισμού, το οποίο αναμένεται να παρουσιάσει στο προσεχές υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Νίκος Κιουτσούκης, καλεί, μέσω του Capital.gr, το υπουργείο Υποδομών να αποσύρει το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και υποστηρίζει ότι ουδέποτε η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου κάθισε στο τραπέζι του διαλόγου με τους σιδηροδρομικούς. Αναφέρει ότι το συσσωρευμένο έλλειμμα, ύψους 10 δισ. ευρώ, δημιουργήθηκε εξαιτίας της χρόνιας κακοδιαχείρισης του ΟΣΕ και επισημαίνει ότι οι μειώσεις θέσεων εργασίας και οι περικοπές μισθών δεν αποτελούν εισηγήσεις της Τρόικας.
Συνέντευξη στο Δημήτρη Δελεβέγκο
Κύριε Κιουτσούκη, σήμερα και αύριο οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ πραγματοποιούν στάσεις εργασίας. Οι κινητοποιήσεις αυτές αποτελούν προοίμιο της σκληρής στάσης που θα ακολουθήσετε ενόψει της ανακοίνωσης από την κυβέρνηση του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ;
Το σχέδιο αυτό αποσκοπεί στην απορρύθμιση του οργανισμού και στο «ξεπούλημα» και των εναπομεινάντων κερδοφόρων κομματιών του ΟΣΕ. Προχωρούμε σε δύο πεντάωρες στάσεις εργασίας και καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο, το οποίο αποτελεί προάγγελο αυτών που θα ακολουθήσουν στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.
Τί είδους μέτρα θεωρείτε ότι πρέπει να ληφθούν, ώστε οι σιδηρόδρομοι να πάψουν να είναι ζημιογόνοι;
Να διορθωθούν τα κακώς κείμενα του οργανισμού που τόσο καιρό έχαιραν της ανοχής των κυβερνήσεων. Δεν είναι δυνατόν τα τελευταία χρόνια όλες οι εταιρείες δημόσιων συγκοινωνιών να λειτουργούσαν με αμιγώς πολιτικά κριτήρια και σήμερα να αξιολογούνται με επιχειρησιακά κριτήρια.
Πρέπει λοιπόν το κράτος να αναλάβει την ευθύνη του χρέους που έχει δημιουργηθεί στο σιδηρόδρομο. Ο ΟΣΕ δανειζόταν με υψηλά επιτόκια και επαχθείς όρους για να καλύψει την αδυναμία του δημοσίου να χρηματοδοτήσει την δημιουργία σιδηροδρομικών υποδομών.
Το συνονθύλευμα του νομοσχεδίου της κυβέρνησης δεν εξυγιαίνει τον ΟΣΕ, αλλά οδηγεί σε μισθούς πείνας και δραματική περικοπή των θέσεων εργασίας. Και βέβαια αυτά δεν επισημαίνει συνάδουν ούτε με όσα προεκλογικά έλεγε η κυβέρνηση ούτε με την ευρωπαϊκή οδηγία 91/440, η οποία προβλέπει την διατήρηση των γραμμών και την επέκταση του σιδηροδρόμου.
Πώς θα μειωθεί όμως το συσσωρευμένο έλλειμμα του ΟΣΕ που ξεπερνάει τα 10 δισ. ευρώ;
Από τα 10 δισ. ευρώ τα 7,5 δισ. αφορούν οφειλές του δημοσίου προς τον ΟΣΕ, ενώ 1,5 δισ. ευρώ είναι χρήματα που έχουν εκδικαστεί υπέρ του ΟΣΕ. Το υπόλοιπο 1 δισ. ευρώ δημιουργήθηκε εξαιτίας των κομματικών προσλήψεων, αλλά και του διεφθαρμένου συστήματος που είχαν δημιουργήσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Αυτό είναι το χρέος του ΟΣΕ για το οποίο δεν ευθύνεται ούτε ο πολίτης ούτε οι εργαζόμενοι.
Και η Τρόικα πιέζει από την πλευρά της για την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης του ΟΣΕ.
Αυτό είναι λάθος. Η Τρόικα πιέζει την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τις κοινοτικές οδηγίες που ορίζουντον λογιστικό διαχωρισμό της εταιρείας εκμετάλλευσης του ΟΣΕ.
Στο μνημόνιο πάντως υπάρχουν εισηγήσεις για αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος των σιδηροδρομικών και μείωση θέσεων εργασίας.
Αυτά αποτελούν εισηγήσεις των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, δεν επιβάλλονται από την Τρόικα.
Σχετικά με τις μειώσεις θέσεων εργασίας, ας αναφερθεί ότι το 2003 η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ είχε συντάξει οργανόγραμμα που προέβλεπε την ύπαρξη 9.340 θέσεων εργασίας, εάν και εφόσον τα έργα υποδομής ολοκληρώνονταν το 2006. Αντιλαμβάνεστε ότι την στιγμή που τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί είναι απαραίτητο να απασχολείται αυτός ο αριθμός εργαζομένων στον ΟΣΕ, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των επιβατών και του δικτύου.
Έχετε εκφράσει στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών τις ενστάσεις σας;
Ουδέποτε έχει υπάρξει διάλογος με το υπουργείο Υποδομών παρά τις περί αντιθέτου ψευδείς δημόσιες διαβεβαιώσεις των κ.κ. Μαγκριώτη και Σηφουνάκη.
Capital.gr