Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

Νέα δεδομένα. Εμπλοκή από Ευρώπη στο σχέδιο διακοπής σιδηροδρομικών γραμμών


Δεν αποκλείουν μελλοντικό αίτημα επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων
Εμπλοκή στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ με διακοπή σιδηροδρομικών γραμμών που σχεδιάζει η κυβέρνηση, προκύπτει από επιστολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Για τις συγκεκριμένες γραμμές, μάλιστα, έχουν δοθεί χρηματοδοτικές ενισχύσεις από τα κοινοτικά διαρθρωτικά ταμεία ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ, κονδύλια που ενδεχομένως η Κομισιόν να ζητήσει πίσω από την Ελλάδα σε περίπτωση που σταματήσει η λειτουργία του σιδηροδρόμου στις συγκεκριμένες περιοχές.
Αντίδραση
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φαίνεται ότι αντιδρά έντονα στην πρόθεση της κυβέρνησης για περικοπές ορισμένων ζημιογόνων γραμμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο στο πλαίσιο της εξυγίανσης του ΟΣΕ, καθώς θεωρεί μια τέτοια κίνηση μη συμβατή με τους περιβαλλοντικούς στόχους και την προσπάθεια μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. Ταυτόχρονα, αφήνει ανοικτό παράθυρο για μελλοντικό αίτημα επιστροφής από την Ελλάδα των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε περίπτωση παράβασης των όρων που τις διέπουν. Αυτό προκύπτει από επιστολή του Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ε.Κ. προς τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής και συναποδέκτες τους Επιτρόπους Μεταφορών Σ. Κάλας και Οικονομικών Υποθέσεων Ολι Ρεν, την οποία δημοσιοποίησε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής. Οι γραμμές στις οποίες αναφέρεται η Επιτροπή είναι εκείνες που, όπως αναφέρει, αποτελούν τμήμα του δικτύου ΤΕΝ-Τ, για τις οποίες πρόσφατα δόθηκε χρηματοδοτική ενίσχυση και συγκεκριμένα:
• Η γραμμή της Κοζάνης, η οποία χρηματοδοτήθηκε με 17,6 εκατ. ευρώ.
• Η Κόρινθος-Καλαμάτα με 29,63 εκατ. ευρώ.
• Η Δυτική Θεσσαλία με 55,33 εκατ. ευρώ.
• Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 63,5 εκατ. ευρώ.
«Η κατάργηση των υπηρεσιών γι΄ αυτές και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως όσον αφορά στη μείωση διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και καθιστά τον στόχο για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα πιο δύσκολο», αναφέρεται στην επιστολή. Εν τω μεταξύ, σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση προχωρούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο και τις αστικές συγκοινωνίες με αιχμή τα δύο νομοσχέδια του υπουργείου Υποδομών για την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου και την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.
«Ημερησία»