Σάββατο, 7 Αυγούστου 2010

"Μείωση προσωπικού χωρίς απολύσεις"

Απολύσεις προσωπικού ζητάει η τρόικα για τον υπερχρεωμένο ΟΣΕ που στοιχίζει κάθε χρόνο στους Έλληνες φορολογούμενους 1 δισ. ευρώ, αλλά η κυβέρνηση φαίνεται να επιλέγει τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις. Αλλαγή στο οργανόγραμμα του ΟΣΕ, για πρώτη φορά μετά το 1998, προβλέπει το σχέδιο εξυγίανσης που έχει ήδη ετοιμάσει το υπουργείο Υποδομών. Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται ότι η μείωση του προσωπικού θα φθάσει τους 2.350 υπαλλήλους. 1.600 εργαζόμενοι αναμένεται να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ και περίπου 750 από την ΤΡΕΝΟΣΕ. Η προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση είναι η μείωση αυτή να μην περιλαμβάνει απολύσεις, αλλά μόνο μετατάξεις και συνταξιοδότηση για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις. Αυτό που θεωρείται βέβαιο, είναι ότι θα αλλάξουν και οι εργασιακές σχέσεις, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπάρξει νέος κανονισμός εργασίας, ενώ προβλέπεται και χρήση του διευθυντικού δικαιώματος, δηλαδή ένας υπάλληλος μπορεί την μια ημέρα να απασχολείται 12 ώρες, αν κρίνει ο διευθυντής ότι αυτό απαιτείται και την επομένη, χωρίς να έχει αμειφθεί με υπερωρίες, να απασχολείται λιγότερες ώρες από αυτές που προβλέπει το ωράριο. Εάν παραστούν ανάγκες για επιπλέον προσωπικό, η προσθήκη θα γίνεται με στοχευμένες προσλήψεις. Οι εργαζόμενοι εμφανίζονται αποφασισμένοι να αντιδράσουν δυναμικά. Εκτός από τις περικοπές υπερωριών και δευτερευουσών αμοιβών, το σχέδιο περιλαμβάνει κατάργηση κάθε είδους έκπτωσης στα εισιτήρια αλλά και αύξηση κομίστρων για εμπορευματικές μεταφορές και επιβατικό κοινό. Βέβαιη είναι η περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων ενώ μελετάται η επιδότηση ορισμένων σε γραμμές που θεωρούνται άγονες.
Το... μεγάλο φαγοπότι
Υπέρογκοι μισθοί με πλασματικές υπερωρίες και νομότυπα τεχνάσματα "φούσκωσαν" τον λογαριασμό των χρεών του ΟΣΕ με εκατομμύρια ευρώ. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε μια πενταετία ενώ μειώθηκε κατά 28% το προσωπικό αντί να μειωθεί το συνολικό ποσό της μισθοδοσίας αυξήθηκε κατά 59%. Το 2004 η μισθοδοσία για 9.000 υπαλλήλους ανέρχονταν στα 250 εκατ. ευρώ ενώ για το 2009, 6.500 υπάλληλοι έλαβαν συνολικά 397 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τους καταλόγους μισθοδοσίας υπάλληλοι του ΟΣΕ βρέθηκαν να παίρνουν υπέρογκους μισθούς με υπερωρίες - "μαϊμού". Οι αμοιβές 20 υπαλλήλων του ΟΣΕ ανήλθαν σε 100.000 ευρώ μέσα σε ένα χρόνο το οποίο σημαίνει ότι θα έπρεπε να εργάζονται όλες τις μέρες του χρόνου και να έχουν και υπερωρίες. Υπάλληλοι με βασικό μισθό 1.400 -1.500 ευρώ έφθασαν να έχουν μηνιαίες αποδοχές έως και 7.000 ευρώ. Το... φαγοπότι στον ΟΣΕ δεν εξαντλούνταν στις πλασματικές υπερωρίες. Η χρέωση υπέρογκων εξόδων εκτός έδρας με μετακινήσεις υπαλλήλων σε κοντινή απόσταση από τα σπίτια τους σύμφωνα με τις καταγγελίες ήταν μια πάγια τακτική γεγονός που ευνοεί και ο επίσημος κανονισμός του ΟΣΕ σύμφωνα με τον οποίο εκτός έδρας θεωρείται η μετακίνηση ακόμη και σε απόσταση 30 χιλιόμετρων.
mega