Τρίτη, 22 Ιουνίου 2010

Σε Μαραθώνιο εξελίχθητε η κατ΄ αντιπαράσταση εξέταση στην εξεταστική Επιτροπή της βουλής μεταξύ του κ. Κ. Γιαννακού και του κ. Δ. Καραπάνου.

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η κατ΄ αντιπαράσταση εξέταση του κ. Κώστα Γιαννακού πρώην Διευθύνον Σύμβουλο του ΟΣΕ και του κ. Δημητρίου Καραπάνου πρώην αιρετού μέλους της διοίκησης του ΟΣΕ, στην εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά τις σκανδαλώδεις συμφωνίες που υπογραφήκαν μεταξύ της siemens και του ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Γιαννακός παραδέχτηκε ότι υπήρξε ζημιά στα συμφέροντα του ΟΣΕ από προγραμματικές συμφωνίες και επέρριψε ευθύνες στην τότε πολίτικη ηγεσία του υπουργείου οικονομικών. Τα στοιχεία που προσκόμισε ο κ. Καραπάνος κατέρριψαν τον μύθο περί μη υπάρξεως βλάβης στα συμφέροντα του ΟΣΕ, ιδιαίτερα σε εκείνα που αφορούσαν τις ποινικές ρήτρες στην παράδοση του τροχαίου υλικού από μέρους της Γερμανικής εταιρίας. Αύριο συνεχίζεται η κατ΄ αντιπαράσταση εξέταση του κ. Γιαννακού και του κ. Μάνου Παναγιώτου στελέχους του ΟΣΕ. Τα «Σιδηροδρομικά Νέα» θα αναρτήσουν μόλις λάβουν όλοι την κατ΄ αντιπαράσταση εξέταση του κ. Γιαννακού και του κ. Καραπάνου.

Θέσεις και εκτιμήσεις βουλευτών της εξεταστικής επιτροπής της βουλής στην κατ΄ αντιπαράσταση των κ. κ. Γιαννακού και Καραπάνου


Σύμφωνα με την εκτίμηση του συντονιστή των βουλευτών της ΝΔ Κώστα Τζαβάρα από την αναπαράσταση κατέπεσαν ως ανακριβείς οι ισχυρισμοί Γιαννακού περί δήθεν πληρωμής του συνόλου των ρητρών. Προέκυψε, είπε ο κ. Τζαβάρας, ότι εννοούσε τις ρήτρες μόνον των πρώτων 150 ημερών καθυστέρησης υλοποίησης των προγραμματικών υποχρεώσεων και δεν έγινε καμία διαπραγμάτευση για τις υπόλοιπες "με αποτέλεσμα να αποφύγουν οι ανάδοχες κοινοπραξίες πληρωμή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στον ΟΣΕ". Πέραν αυτών, προέκυψαν κατά τον βουλευτή ευθύνες των κατά καιρούς υπουργών Οικονομικών -Ν.Χριστοδουλάκη, Γ.Αλογοσκούφη- οι οποίοι για τρεις "προβληματικές" συμβάσεις ύψους 200 εκ. ευρώ δεν άσκησαν το δικαίωμα να κηρύξουν έκπτωτες ανάδοχες εταιρείες που καθυστερούσαν την παράδοση του τροχαίου υλικού, μεταξύ των οποίων και της Siemens. Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ η Βασιλική Τσόνογλου- Βυλλιώτη επέμεινε ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους, ότι κακώς μπήκε δύο φορές στο αρχείο από τον ανακριτή Δημήτρη Οικονόμου η υπόθεση της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου, ζήτημα για το οποίο έχει υποβληθεί μηνυτήρια αναφορά από τον κ. Καραπάνο κατά του κ. Γιαννακού. Για το ίδιο θέμα ο αρχιμηχανικός του ΟΣΕ και πρώην στέλεχος της ΔΑΚΕ με επιστολή του είχε ενημερώσει τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή ότι το έργο που ξεκίνησε επί υπουργίας Βερελή και συνεχιστεί από υπουργίας Λιάπη συνιστούσε σκάνδαλο, ενώ σχετικό υπόμνημα είχε αποστείλει στον τότε εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γιώργο Σανιδά. Η κ. Τσόνογλου πρότεινε να ανασυρθεί η υπόθεση, την οποία έχει η εισαγγελέας Ξένια Δημητρίου και να κληθεί στην προανάκριση ο κ. Γιαννακός, κάτι που δεν έχει γίνει ως τώρα. Κατά τον Θανάση Παφίλη (ΚΚΕ) πρέπει να ανοίξει ο φάκελος των Ελληνικών Ναυπηγείων, γιατί το θέμα εστιάζεται στη μη εκπλήρωση των παραγγελιών που πήγαν στο εξωτερικό. "Εχει παιχθεί ένα άθλιο παιχνίδι, με τα ναυπηγεία να έχουν πωληθεί σκανδαλωδώς στην HDW κι εκείνη αρχίζει να εκποιεί κομμάτια και να βάζει φρένο στην κατασκευή τροχαίου υλικού, επικαλούμενο αδυναμία εκπλήρωσης παραγγελιών. Ήξερε ή όχι συνέχισε, όταν αγόραζε ότι έπρεπε εκπληρώσει αυτές τις παραγγελίες; Φυσικά και ναι, άρα οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ είναι τεράστιες".