Τρίτη, 22 Ιουνίου 2010

Οι Οικολόγοι Πράσινοι κοντά στον σιδηρόδρομο και στους σιδηροδρομικούς

Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ
Η βιωσιμότητα των μεταφορών δεν είναι διαπραγματεύσιμη
«Κόκκινη γραμμή» για τους Οικολόγους Πράσινους η ακεραιότητα του δικτύου  Να μη συνεχιστούν οι πολιτικές απαξίωσης, που διαρκούν μισό αιώνα  Οι Ο.Π καταθέτουν συγκεκριμένες προτάσεις για την εξυγίανση του ΟΣΕ και ζητούν συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών «Κόκκινη γραμμή» θεωρούν οι Οικολόγοι Πράσινοι την απειλούμενη κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ως «μέτρου εξυγίανσης» για τον ΟΣΕ και ζητούν επείγουσα συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Ρέππα. Παράλληλα δίνουν στη δημοσιότητα τη δική τους εναλλακτική πρόταση εξυγίανσης του ΟΣΕ, στα πλαίσια μιας βιώσιμης πολιτικής μεταφορών για τη χώρα μας. Βασικούς άξονες της πρότασης των Οικολόγων Πράσινων αποτελούν: ,Αναδιοργάνωση χωρίς ιδιωτικοποίηση ή περικοπές γραμμών και δρομολογίων, σε συνεργασία με δημόσιο σιδηρόδρομο άλλης ευρωπαϊκής χώρας. Ενδεχόμενη πρόσκληση στα ΚΤΕΛ, τις περιφερειακές αυτοδιοικήσεις και σε κοινοπραξίες σιδηροδρομικών, να επενδύσουν σε σιδηροδρομικές γραμμές που τους ενδιαφέρουν με αντάλλαγμα συμμετοχή στις αντίστοιχες εισπράξεις. Συνεργασία του σιδηροδρόμου με τα άλλα μεταφορικά μέσα, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών. Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ .Ρέππα, οι Οικολόγοι Πράσινοι τονίζουν ότι η βιωσιμότητα των μεταφορών δεν είναι διαπραγματεύσιμη. Ο σιδηρόδρομος πληρώνει κυρίως το μισό αιώνα εγκληματικών πολιτικών συνειδητής απαξίωσής του. Λύση δεν είναι λοιπόν να τον «ξεφορτωθούμε», αλλά να τον ανασχεδιάσουμε και να τον εκσυγχρονίσουμε, ώστε να δημιουργήσει έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή οι Οικολόγοι Πράσινοι καταθέτουν ολοκληρωμένες προτάσεις και ζητούν επείγουσα συνάντηση με τον υπουργό. Για το θέμα αυτό, ο εκπρόσωπος τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:  «Τα έλλειμμα του ΟΣΕ είναι πρώτα πολιτικό και μετά οικονομικό. Οι βαρύτατες ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων είναι αδιανόητο να χρησιμοποιούνται ως πρόσχημα για την ολοκλήρωση του εγκλήματος. Οι Οικολόγοι Πράσινοι τονίζουμε προς την κυβέρνηση, το πολιτικό σύστημα και το Δ.Ν.Τ., ότι ο σιδηρόδρομος δεν είναι αγαθό πολυτελείας. Σε καιρούς κρίσης το τρένο γίνεται ακόμη πιο απαραίτητο, ως διέξοδος απέναντι στην ακριβή βενζίνη και τα υψηλά διόδια. Παράλληλα υπερτερεί μέχρι και 7 φορές στην κατανάλωση ενέργειας, 16 φορές στην ασφάλεια, 10 φορές στη ρύπανση. Η χώρα χρειάζεται επειγόντως ολοκληρωμένη και βιώσιμη πολιτική μεταφορών, με κορμό το σιδηρόδρομο. Ποια συμφέροντα υπηρετεί η προοπτική για κλείσιμο του 50% του ΟΣΕ, από μια κυβέρνηση που κατά τα άλλα μιλούσε για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο;»