Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Συνέντευξη του Χ. Τσιόκα στον 102 FM , στην εκπομπή «ΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ» με τον δημοσιογράφο Β. Σπυριδωνίδη

«Επιτακτική ανάγκη η ανασυγκρότηση της χώρας και της οικονομίας»
«.....Aστική συγκοινωνία σ' όλο το νομό Θεσσαλονίκης.....»
Β. Σ: Καλημερίζουμε τον Γ. Γ. Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χάρη Τσιόκα. Καλημέρα σας ο Κ. Τσιόκας είναι στη γραμμή μας;
Β. Σ: Κύριε Τσιόκα
Χ. Τ: Καλημέρα κ. Σπυριδωνίδη. Ακούγομαι;
Β. Σ: Εμείς σας ακούμε καλά πείτε μου σας παρακαλώ! Μ' αυτή την υπόθεση δεν ξέρω αν ακούσατε τα σχόλια μου θα τα επαναλαμβάνω. Οι κυβερνήσεις δεν είναι απλά για να διαπιστώνουν απλά ένα πρόβλημα είναι για να το λύνουν, έτσι δεν είναι;
Χ. Τ: Ασφαλώς.
Β. Σ: Όταν βγαίνουν δημοσιεύματα μιλάνε για 33 δις στα δικαστήρια οι 6 που βαλτώνουν εδώ και εκεί και όταν ξέρουμε σε τι θυσίες υποβάλλεται ο κόσμος. Δεν ξέρω αυτά αν δηλαδή να τον ηρεμούν η' τον εξοργίζουν παραπάνω;
Χ. Τ: Λοιπόν, νομίζω ότι πρέπει να δούμε τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία. Προφανώς εξοργίζεται ο πολίτης και έχει δίκιο που εξοργίζεται. Αλλά το κρίσιμο θέμα δεν είναι πάντα να κάνουμε τους δημοσιογράφους ! Αυτό επάγγελμα είναι δικό σας. Το κρίσιμο θέμα είναι να λύσουμε μια κακοδαιμονία που υπάρχει έτσι και αλλιώς, που ζημιώνει τη χώρα και επιβαρύνει τους πολίτες. Αυτό νομίζω ότι το κάνει ήδη η κυβέρνηση εν γνώσει της ότι αυτό έχει ένα κόστος αλλά το κόστος είναι εφήμερο γιατί επί της ουσίας δείχνει ένα δρόμο πού ανασυγκροτεί τη χώρα και γι' αυτό βαδίζουμε αποφασιστικά.
Β. Σ: Να ανασυγκροτηθεί, βλέπετε ξέρετε τι γίνετε. Δεν είναι τόσο αθώα τα δημοσιεύματα ούτε οι δηλώσεις του, για την αναξιοπιστία του πολιτικού συστήματος που χρεωκόπησε που δεν μπορεί να δώσει τίποτα κτλ. Το ερώτημα μου είναι ουσιαστικό και γ' αυτό και σας είπα και ξεπερνάω τις δηλώσεις. Το πρόβλημα μας Κ. Τσιόκα, είναι θεσμικό, πολιτικό είναι και τα 2;
Χ. Τ : Εγώ νομίζω είναι όλα. Αλλά θα σας έλεγα κάτι άλλο. Εγώ καταλαβαίνω , στην κρίση που υπάρχει και την οποία όλοι παραδεχόμαστε ο κάθε ''πομπός'', επιχειρεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη. Φοβάμαι όμως ότι εκπέμπει μηνύματα ανάλογα με το ''ίδιο'' όφελος του δηλαδή σήμερα θα δείτε ότι ένα μεγάλο κομμάτι του οικονομικού συστήματος ή των άλλων ''εξουσιαστικών'' συστημάτων έρχεται και βρίζει και λέει ότι μόνο οι πολιτικοί φταίνε. Δε φταίνε ένας μόνο, και είναι υπερβολή που λέγεται από κάποιους προκειμένου να διατηρήσουν τα κατεκτημένα! όχι όλοι θα ξεβολευτούν απ' αυτήν την κατάσταση που έχει οδηγήσει την χώρα στο αδιέξοδο. Σήμερα το πολιτικό πρόβλημα για να το πω διαφορετικά είναι ακριβώς το γεγονός αυτό όσοι διαχειρίζονται δημόσια εξουσία έχουν ευθύνη. Δημιούργησαν άλλη εντύπωση στον πολίτη. Δημόσια εξουσία ποιος την διαχειρίζεται? Τη διαχειρίζεται ο δημοσιογράφος, τη διαχειρίζεται ο δικαστής, τη διαχειρίζονται όλοι όσοι ασκούν εξουσία, οποιαδήποτε εξουσία Άρα λοιπόν δεν μπορεί κανείς να λέει στην κρίση του πολιτικού προβλήματος φταίει ένας.....μόνο οι εκλεγμένοι.
Β. Σ: Κ. Τσιόκα ο κόσμος είναι υποψιασμένος γνωρίζει ότι το «κρατικοδίαιτος» και το «διαπλεκόμενος»
Χ. Τ : Ακριβώς. Αυτό είναι για όλους όχι μόνο για έναν ...Ποιοι λοιπόν θέλουν να κρυφτούν φωτογραφίζοντας άλλους;
Β. Σ: δεν αφορά μόνο τον πολιτικό και μόνο τον επιχειρηματία έτσι νομίζω ότι ξέρουμε πολύ καλά και τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, και τις σχέσεις δημόσιου ιδιωτικού τομέα και πως αναπτύσσεται στη χώρα μας
Χ. Τ: Άρα λοιπόν, η συμβολή του ΠΑΣΟΚ σ' αυτήν κρίση, είναι η ικανότητα του να δημιουργήσει νέους κανόνες λειτουργίας όλων αυτών των παραγόντων που επηρεάζουν και το κοινωνικό τοπίο. Για αυτά τα πράγματα αναμένουμε τα αποτελέσματα που πιστεύουνε ότι στο τέλος της προσπάθειας θα έχουν το αναμενόμενο φως στο τούνελ. Η λύση θα είναι προοδευτική.
Β. Σ: Πείτε μου σας παρακαλώ σε σχέση με το μνημόνιο και τα μέτρα. Μέτρα τα οποία και εσείς δεν δίνεται χαρακτηρισμό ότι είναι άδικο, ότι και πολλές φορές απάνθρωπα και έχουν οδηγήσει τον κόσμο σε μια κατάσταση περίεργη είναι τα τελευταία κ. Τσιόκα ή θα έχουμε και άλλα απ' ότι θα εξαρτηθεί?
Χ. Τ : Καταρχήν ότι τα μέτρα έχουν επιπτώσεις στη ζωή των πολιτικών, ιδιαίτερα της μεσαίας τάξης και των χαμηλών στρωμάτων είναι αλήθεια. Νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι. Το ερώτημα είναι αν υπάρχει άλλος δρόμος? Δεν υπάρχει άλλος δρόμος κατά την άποψη μας. Όποιος νομίζει ότι υπάρχει να βγει δημόσια να του περιγράψει ποιος είναι και πολύ ευχαρίστως να το συζητήσουμε. Τώρα. Είναι τα τελευταία μέτρα? Η απάντηση είναι ότι θέλουμε να είναι τα τελευταία μέτρα και γ' αυτόν τον λόγο και εργαζόμαστε με συστηματικότητα προκειμένου αυτά τα μέτρα να αποδώσουν, προκειμένου να μην χρειαστεί τίποτα περισσότερο να υπάρξει ενδυνάμωση της ανάπτυξης. Λοιπόν, ξέρετε υποχρεώσεις, έχουμε τα χρονοδιαγράμματα είναι μπροστά μας και προχωρούμε στις αντίστοιχες διαρθρωτικές αλλαγές. Για παράδειγμα στο υπουργείο το οποίο εγώ βρίσκομαι δύο είναι τα μεγάλα κομμάτια στα οποία δίνουμε μεγάλη έκφραση η απελευθέρωση των επαγγελμάτων και το δεύτερο κομμάτι είναι του ΟΣΕ και τα δύο είναι τρομακτικά μόνο ο ΟΣΕ έχει επίπτωση 10 δις στον προϋπολογισμό , στο έλλειμμα της χώρας!!!
Β.Σ.: Κ. Τσιόκα είναι ο λόγος για τον οποίο σας κάλεσα. Παρότι ο χρόνος είναι έτσι... ήθελα να μας πείτε. Καταρχάς πως φτάσαμε μέχρι εδώ; Ποια είναι λύση που προτείνει η Κυβέρνησή σας;
Χ.Τ. : Φτάσαμε μέχρι εδώ για τον απλούστερο λόγο ο σιδηρόδρομος χρησιμοποιήθηκε ως όχημα ασέλγειας. Ασέλγησαν πάρα πολλοί πάνω στον σιδηρόδρομο και ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία ήταν δραματική διότι όπως είπε ο υπουργός, ο κύριος Ρέππας. Αν θέλει κανείς να κάνει μια διατριβή για ευθύνες, για σκάνδαλα, για λεηλασίες. Θα πρέπει να με ρωτήσεις το φαινόμενο ΟΣΕ...
Β.Σ.: Και εσείς τον είχατε περιποιηθεί τον ΟΣΕ βέβαια στα χρόνια της διακυβερνήσεως ....εντάξει....
Χ.Τ.: Είναι προφανές ότι κανείς δεν πρέπει να βγαίνει έξω από το κάδρο των ευθυνών. Από την άλλη πλευρά, όταν το έλλειμμα το 2004 ήταν 2,4 και το έλλειμμα τώρα είναι 10 δις κάτι λέει, κάποιο κόμμα φωτογραφίζει. Έτσι, χωρίς να παραδώσει στην ουσία κανένα κομμάτι καινούριο έστω και αργά σιδηροδρομικής γραμμής. Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι ίδιο το μερίδιο ευθύνης και στο τέλος - τέλος το μερίδιο ευθύνης στις κακοδιαχειρίσεις, δεν αφορούν μόνο πολιτικές αφορούν και πρόσωπα. Με όνομα επώνυμο και διεύθυνση.
Β.Σ. : Ναι ...σωστό...λοιπόν μου φαίνεται πολύ περίεργο γιατί τον αγαπώ πολύ και τον σιδηρόδρομο , το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον. Έπρεπε να είναι το παρόν αλλά και το μέλλον για τις μεταφορές. Και φτάσαμε σ' αυτό το σημείο. Πείτε μου σε παρακαλώ. Δεν θυμάμαι σε ποιο κανάλι. Υπάρχει κάποιο αυθαίρετο κτίριο της ΕΡΓΟΣΕ η οποία καλείται να πληρώσει 700 εκ. ευρώ πρόστιμο;
Χ.Τ.: Καλά. Εδώ είναι τρέλα και ο παραλογισμός του κράτους επί 4 χρόνια έξω από τον προγραμματισμό με απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας του κ. Λιάπη και του κ. Σουφλιά αποφάσισαν να φτιάξουν τον σταθμό της Μεταμόρφωσης στην Αθήνα. Λοιπόν αυτό το κτίριο χτιζόταν , δεν το έβλεπε κανείς και 6 μήνες μετά αφού ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ , αποφάσισε η Νομαρχία να βάλει ποινή για αυθαίρετο στην ΕΡΓΟΣΕ για ένα κτίριο το οποίο χτιζόταν επί 6 χρόνια και δεν το έβλεπαν. Κανένας και τώρα καλείται η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να βρει τρόπους όχι να μονιμοποιήσει το κτίριο, να βρει τις προϋποθέσεις εκείνες να λειτουργήσουν όλα μόνιμα γιατί εμείς δεν θέλουμε να προσβάλουμε τους πολίτες της Μεταμόρφωσης. Λένε λοιπόν, εσείς τώρα σας κατεδαφίζουμε το κτίριο δεν θα έχετε σταθμό γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση έχτιζε αυθαίρετα. Δεν μπορούμε να το πούμε εμείς αυτό. Το γνωρίζουμε το πρόβλημα και καλούμαστε να το λύσουμε.
Β.Σ. : Έχετε κάποιες σκέψεις , προχωράτε....
Χ.Τ.: Ναι ...προχωράμε. Ήδη έχουμε ζητήσει από την πολεοδομία της Νομαρχίας. Έχουμε υποβάλει αίτηση προκειμένου να δούμε ποιο είναι το πρόβλημα και στη βάση αυτή να βρούμε με μόνιμο τρόπο όπως κάθε πολίτης αυτό το πρόβλημα και να λειτουργήσει ο σταθμός. Το κράτος έχει δαπανήσει
εκατομμύρια τα προηγούμενα χρόνια να λειτουργεί ένας σταθμός να εξυπηρετήσει έναν πληθυσμό που φτάνει τις χιλιάδες πολιτών.
Β.Σ.: Την εποχή που έχουν περικοπεί μισθοί, επιδόματα, δώρα κλπ. Κ. Τσιόκα εγώ πρέπει να σας ρωτήσω γιατί βλέπουμε τις τιμές σε πολλά προϊόντα να ακριβαίνουν, αν θα ακριβύνουν τα εισιτήρια στον ΟΣΕ;
Χ.Τ.: Κοιτάξτε να δείτε. Τα εισιτήρια στον ΟΣΕ έναντι του ΚΤΕΛ είναι 30% μείον. Δηλαδή 30 % φθηνότερο είναι στον ΟΣΕ έναντι στο ΚΤΕΛ. Και την ίδια ώρα ο ΟΣΕ παράγει έλλειμμα!! Έλλειμμα στις επιβατικές μεταφορές, έλλειμμα στις εμπορικές μεταφορές. Είναι προφανές αλλάζουμε δρόμο. Χτίζουμε έναν σιδηρόδρομο και ελπίζουμε σε 3 χρόνια θα έχει τελειώσει με υψηλές τεχνικές. Στο τέλος της 3ετίας, 4ετίας με 200χλμ/ώρα. Αυτό λοιπόν το τρένο όποιος το καβαλάει πρέπει να είναι ανταγωνιστικό και βιώσιμο και ιδιαίτερα για το κομμάτι Θεσσαλονίκη - Αθήνα που θεωρείται το κομμάτι που θα έχει και μέλλον. Πρέπει να δούμε ξανά τις τιμολογιακές πολιτικές και τα δρομολόγια που κάνει προκειμένου να ανταγωνιστικά....
Β.Σ.: Κ. Τσιόκα, όταν οι τιμές είναι υψηλές .....όταν οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι υψηλού επιπέδου
Χ.Τ. : .......το αεροπλάνο...,το ΚΤΕΛ.
Β.Σ. : Βεβαίως και θα πληρώσεις ...δεν μπορείς να πληρώσεις αυξήσεις είτε εδώ στον ΟΑΣΘ είτε στο τρένο όπως είναι σήμερα ...από την ώρα που τα πράγματα...
Χ.Τ.: Για τον ΟΑΣΘ. Αυτό είναι ένα « παραμύθι της χαλιμάς». Ο ΟΑΣΘ είναι ο φθηνότερος σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει εισιτήριο με 0,60 λεπτά σε καμιά πόλη της Ελλάδας. Όλα είναι από 1 ευρώ και πάνω...
Β.Σ. : Δεν ξέρω δηλαδή ποιες είναι οι υπηρεσίες;
Χ.Τ.: Στον ΟΑΣΘ;
Β.Σ. : Ναι....
Χ.Τ.: Στον ΟΑΣΘ Θεσσαλονίκης;
Β.Σ.: Σε σχέση με την Ευρώπη;
Χ.Τ.: Σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες της Ελλάδας είναι από τις καλύτερες...
Β.Σ.: Ναι ....στην Ελλάδα! Αυτό λέτε...
Χ.Τ: πληρώνουμε 0,60 λεπτά. Το 50% το πληρώνει το κράτος και το άλλο 50% το πληρώνει ο πολίτης. Και σε λίγο καιρό θα έρθει ο Υπουργός θα έρθει η πολιτική ηγεσία, θα έρθουν όλοι από το Υπουργείο Μεταφορών και θα αποδειχθεί ότι είμαστε ο μόνος νομός που θα έχει αστικές συγκοινωνίες σε όλο τον νομό. Πέστε μου ένα νομό σ' όλη την Ελλάδα που θα έχει αστικές συγκοινωνίες σ' όλο τον νομό και όμως εμείς στην Θεσσαλονίκη θα το πάμε σ' όλο τον νομό. Και ο πολίτης του Σοχού θα έχει αστική συγκοινωνία και ο πολίτης της Ασπροβάλτας με μισό εισιτήριο ...Θα φτάνει Θεσσαλονίκη...
Β.Σ. : Ωραία..
Χ.Τ. : Δεν μπορούμε όλα αυτά να τα μηδενίζουμε....Όλος ο νομός μια αστική συγκοινωνία
Β.Σ.: Δεν τα έχω με σας...
Β.Σ.: Σας ευχαριστώ θερμά για την συνομιλία ....
Χ.Τ: Και εγώ σας ευχαριστώ ...
Β.Σ.: Αστική συγκοινωνία σε όλα τα χωριά του Νομού Θεσσαλονίκης είπε ο κύριος Τσιόκας.