Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2010

Στάζει... Δηλητήριο η μονάδα καθαρισμού

Χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και παρά το πρόστιμο, συνεχίζει να ρυπαίνει την περιοχή της Νέας Αγχιάλου η εγκατάσταση καθαρισμού βαγονιών-βυτίων με μαζούτ ή οξέα
Εγκατάσταση καθαρισμού των βαγονιών - βυτίων που χρησιμοποιούνται στη μεταφορά μαζούτ, πετρελαίου αλλά και οξέων που θα «ζήλευαν»... και τριτοκοσμικές χώρες λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Εκεί καταλήγουν σχεδόν στο σύνολό τους για καθαρισμό αυτού του είδους τα βαγόνια - βυτία του ΟΣΕ. Η «εγκατάσταση» δεν διαθέτει καμία υποδομή και τα λύματα καταλήγουν ανεπεξέργαστα κατευθείαν στο χώμα.
Δύο γραμμές τρένου που καταλήγουν στο... τίποτα στην περιοχή της Νέας Αγχιάλου, με δύο ορύγματα δεξιά και αριστερά των γραμμών, γεμάτα από υγρά απόβλητα, βάνες βαγονιών ανοιχτές, να στάζουν «δηλητήριο» στο χώμα ή σε ξεχειλισμένα πλαστικά βαρέλια και μια... εγκατάσταση για να αλλάζουν ρούχα οι εργαζόμενοι φτιαγμένη πρόχειρα με λαμαρίνες. Η απαράδεκτη αυτή εικόνα φέρει τον βαρύγδουπο τίτλο «εγκατάσταση Αγχιάλου». Σε αυτήν καθαρίζονται ελληνικά και αλλοδαπά βυτία με αρχικό φορτίο μαζούτ ή οξέα και πλένονται επιτόπου με πιεσμένο νερό με προσωπικό αλλοδαπούς (δεν γνωρίζουν ούτε ελληνικά), μέσω εξωτερικού εργολάβου.
Η «εγκατάσταση», όπως οποιοσδήποτε μπορεί να διαπιστώσει, δεν διαθέτει καμία υποδομή και τα λύματα καταλήγουν ανεπεξέργαστα κατευθείαν στο χώμα, είτε από τα ξεχειλισμένα βαρέλια είτε από τις κάνουλες των βαγονιών.
Καταγγελίες
Πριν από έναν χρόνο και έπειτα από καταγγελίες και ρεπορτάζ τοπικών εφημερίδων, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης επέβαλε πρόστιμο, καλώντας τον ΟΣΕ να σταματήσει τη λειτουργία της «μονάδας» και να κατασκευάσει νέα με σύγχρονη τεχνολογία. Παρά το πρόστιμο όμως, όπως προκύπτει και από τα φωτογραφικά ντοκουμέντα, ο Οργανισμός μέσω εργολάβου συνεχίζει επιδεικτικά να αγνοεί την απαγόρευση και να ρυπαίνει ασύστολα την ήδη υποβαθμισμένη περιοχή. Επιπλέον ο εργολάβος χρησιμοποιεί αλλοδαπούς εργαζομένους οι οποίοι χρησιμοποιούν -προφανώς όχι με ευθύνη τους- υποτυπώδη μέτρα προστασίας για την υγεία τους, χωρίς καμία ειδική στολή και μόνο με κάποιες στοιχειώδεις μάσκες για να προστατεύονται και να μπορούν να αναπνέουν μέσα στα βαγόνια.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Αποκαλυπτική επιστολή προς την υπουργό Περιβάλλοντος
«Τι είδους εργολαβία ακριβώς ανέθεσε ο ΟΣΕ; Ελέγχει αν και πόσο τηρούνται οι όροι της, αν προστατεύονται το περιβάλλον και η υγεία των εργαζομένων σε αυτήν ή αδιαφορεί πλήρως και προτιμά να πληρώνει απλώς τα πρόστιμα διότι η όλη διαδικασία αποδεικνύεται φθηνότερη;». Τα ερωτήματα αυτά θέτουν κάτοικοι της περιοχής αλλά και μέλη του Συλλόγου Φίλοι του Σιδηροδρόμου που δεν θέλουν τη σημερινή απαξίωση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Για το θέμα έχει αποστείλει επιστολή και αποκαλυπτικό φωτογραφικό υλικό στην υπουργό Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, ο δρ Χημείας Ανδρέας Δεληγιάννης, από τα ιδρυτικά μέλη του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου, ο οποίος αναρωτιέται, μιλώντας στο «Έθνος της Κυριακής»: «Με τίνος υπογραφές προέκυψε ο διαγωνισμός ανάθεσης, έναντι τίνος κόστους, με τι θεωρητικό και πραγματικό κόστος έναντι του κόστους μιας ευρωπαϊκών προδιαγραφών εγκατάστασης, τι χρεώνει ο ΟΣΕ τους τρίτους και ποιος προσπορίζεται την υπεραξία καταστροφής του περιβάλλοντος;».
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΥΚΕΣΑΣ « Έθνος»