Ένα τρένο Orient Express στην Κωνσταντινούπολη. (Φωτογραφία από Yasin AKGUL / AFP)Η γαλλική ομάδα πίσω από την αναβίωση του Orient Express αποκάλυψε λεπτομέρειες για τα υπερπολυτελή βαγόνια του τρένου, τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν να λειτουργούν μεταξύ Παρισιού και Κωνσταντινούπολης το 2027.
.thelocal.fr
Υπάρχουν ταξίδια οικονομικής ή οικονομικής θέσης, απλά ταξίδια και ταξίδια πολυτελείας — και, στη συνέχεια, υπάρχουν τα ταξίδια με το Orient Express, τα οποία ανεβάζουν τον πήχη ακόμη ψηλότερα.
Ή τουλάχιστον, υπήρχε. Τα τελευταία τρένα έτρεξαν το 2009 και — μετά από 126 χρόνια χάρης, στυλ και στιλ — η πολυτελής υπηρεσία παραμερίστηκε, προφανώς για πάντα.
Ωστόσο, υπάρχουν φιλόδοξα σχέδια για την αναβίωση της υπηρεσίας, με τα πρώτα τρένα να ξεκινούν να δρομολογούνται μεταξύ Παρισιού και Κωνσταντινούπολης το 2027, ενώ αρχικά είχε προγραμματιστεί για φέτος.
Τα γνήσια βαγόνια του Orient Express – 17 από αυτά που προφανώς σκούριαζαν αργά στην Πολωνία, κοντά στα σύνορα με τη Λευκορωσία – που χρησιμοποιούσαν τις ράγες τη δεκαετία του 1920 έχουν αναπαλαιωθεί και εκσυγχρονιστεί προσεκτικά, παραμένοντας πιστά στο αρχικό τους στυλ Art Deco.
Το πιθανότερο είναι ότι απλοί θνητοί με μισθούς χαμηλότερους από αυτούς των ταπεινών δημοσιογράφων του Local France θα πρέπει να κερδίσουν το λαχείο, να αναχρηματοδοτήσουν το δάνειό τους ή να κάνουν οικονομίες για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να κλείσουν ένα ταξίδι με το Orient Express όταν αυτό αρχίσει να λειτουργεί ξανά.
Αλλά, καλά νέα, αν βρίσκεστε στο Παρίσι, τέσσερα βαγόνια Pullman, σχεδιασμένα αρχικά από τους René Prou και René Lalique, εκτίθενται στο Musée des Arts Décoratifs στο Παρίσι, στο πλαίσιο μιας έκθεσης με τίτλο «1925-2025: Ένας αιώνας Art Deco», η οποία διαρκεί έως τις 26 Απριλίου 2026.
Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης βίντεο με τους τεχνίτες να χρησιμοποιούν παραδοσιακές τεχνικές για να δημιουργήσουν τα όμορφα μοντέρνα βαγόνια και να εξηγούν πώς το στυλ Art Deco της δεκαετίας του 1920 επηρεάζει το έργο τους.
Οι σύγχρονες αναβαθμίσεις είναι δημιούργημα του αρχιτέκτονα Maxime d'Angeac, καλλιτεχνικού διευθυντή του Orient Express.
Η Accor λειτουργεί ήδη ένα άλλο εξίσου θρυλικό τρένο στην Ιταλία: το Dolce Vita-Orient Express, έναν φόρο τιμής σε ένα ιταλικό τρένο των δεκαετιών του 1960/70.