Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025

Οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι πλησιάζουν στην πλήρη ηλεκτροκίνηση· φτάνουν το 99,2% του δικτύου ευρείας περιοχής, μπροστά από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Ρωσία και την Κίνα


 Σε ένα σημαντικό ορόσημο για την υποδομή μεταφορών της χώρας, οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι πέτυχαν ηλεκτροδότηση του 99,2% του δικτύου ευρέος εύρους, ξεπερνώντας χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο (39%), τη Ρωσία (52%) και την Κίνα (82%), φέρνοντας τη χώρα πιο κοντά από ποτέ σε ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό σύστημα, σύμφωνα με δελτίο τύπου του Υπουργείου Σιδηροδρόμων.

irishsun.com

Δεκατέσσερις σιδηροδρομικές ζώνες, συμπεριλαμβανομένων των Κεντρικών, Ανατολικών και Βόρειων Σιδηροδρόμων, έχουν επιτύχει 100% ηλεκτροδότηση, ενώ 25 πολιτείες και ενωσιακά εδάφη έχουν επίσης ολοκληρώσει την ηλεκτροδότηση.

Σύμφωνα με στοιχεία που απαντήθηκαν γραπτώς σε ερώτηση στο Lok Sabha, η ηλεκτροκίνηση ήταν ταχεία, με 46.900 χιλιόμετρα διαδρομών να έχουν ηλεκτροδοτηθεί μεταξύ 2014-25, περισσότερο από το διπλάσιο των 21.801 χιλιομέτρων διαδρομών που είχαν επιτευχθεί τα προηγούμενα 60 χρόνια. Ο τρέχων ρυθμός ηλεκτροκίνησης είναι εντυπωσιακός, με 7.188 χιλιόμετρα διαδρομών να έχουν ηλεκτροδοτηθεί το 2023-24 και 2.701 χιλιόμετρα διαδρομών το 2024-25.

Αυτό το επίτευγμα αναμένεται να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα της Ινδίας, καθώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές εκπέμπουν 89% λιγότερο CO2 από τις οδικές μεταφορές. Οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι διερευνούν επίσης ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με 898 MW ηλιακής ενέργειας να έχουν τεθεί σε λειτουργία σε 2.626 σταθμούς.

Η ηλεκτροδότηση συνεχίζεται σε όλες τις ζώνες, με πολλές μεγάλες περιοχές να βρίσκονται ήδη στο 100% ή κοντά στο 100%. Οι σταθμοί Central, East Coast, East Central, Eastern, Konkan Railway, Kolkata Metro, North Central Railway, North Eastern Railway, Northern Railway, South Central Railway, South East Central Railway, South Eastern Railway, West Central Railway και Western Railway είναι πλήρως ηλεκτροφόροι.

Αρκετές άλλες ζώνες, συμπεριλαμβανομένων των North Western, Southern, Northeast Frontier Railway και South Western Railway, είναι ηλεκτροδοτημένες σε ποσοστό άνω του 95%.

Τα δεδομένα ανά πολιτεία έδειξαν επίσης εκτεταμένη πρόοδο, με τις περισσότερες πολιτείες να έχουν πλήρως ηλεκτροδοτηθεί και μερικές, όπως το Ρατζαστάν, το Ταμίλ Ναντού και η Καρνατάκα, να πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους.

Το υπάρχον δίκτυο BG στις πολιτείες Arunachal Pradesh, Meghalaya, Nagaland, Tripura και Mizoram στη βορειοανατολική περιοχή έχει ηλεκτροδοτηθεί κατά 100%. Επιπλέον, όλα τα νέα έργα γραμμών ή πολλαπλών γραμμών εγκρίνονται και κατασκευάζονται με ηλεκτροδότηση. Το Assam είναι ηλεκτροδοτημένο κατά 92% και η ηλεκτροδότηση του υπόλοιπου δικτύου έχει ξεκινήσει.

Σύμφωνα με το επίσημο δελτίο τύπου, η ολοκλήρωση του/των έργου/έργων ηλεκτροδότησης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως οι εκκαθαρίσεις δασών από υπαλλήλους του τμήματος δασών, η μετατόπιση των παραβατικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, οι νομοθετικές άδειες από πολλαπλές αρχές, οι γεωλογικές και τοπογραφικές συνθήκες της περιοχής, η κατάσταση της δημόσιας τάξης στην περιοχή του/των έργου/έργων, ο αριθμός των μηνών εργασίας σε ένα έτος για συγκεκριμένο χώρο του έργου λόγω κλιματικών συνθηκών κ.λπ. Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν τον χρόνο ολοκλήρωσης του/των έργου/έργων.

Πέρα από την επέκταση της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της Ινδίας για βιωσιμότητα. Οι ηλεκτροκίνητοι σιδηροδρομικοί διάδρομοι μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, μειώνοντας έτσι το αποτύπωμα άνθρακα των μεταφορών της χώρας. Για τις οδικές μεταφορές, οι εκπομπές CO2 για τη μεταφορά 1 τόνου σε απόσταση 1 χλμ. αναφέρθηκαν στα 101 g, ενώ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές αναφέρθηκαν στα 11,5 g (περίπου 8% χαμηλότερες).

Η έμφαση της κυβέρνησης στις βιώσιμες μεταφορές είναι εμφανής στα σχέδια για την επίτευξη 100% ηλεκτροδότησης και για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2030.

Όλες οι νέες γραμμές και τα έργα πολλαπλών γραμμών εγκρίνονται πλέον με την ηλεκτροκίνηση να έχει ενσωματωθεί εξαρχής, ενισχύοντας τη δέσμευση των Ινδικών Σιδηροδρόμων για ένα πιο πράσινο και πιο αποτελεσματικό δίκτυο, σύμφωνα με το Υπουργείο Σιδηροδρόμων. (ANI)