Χορευτές χορεύουν έναν χορό Ansai με τύμπανα μέσης την Παρασκευή στον σιδηροδρομικό σταθμό Yan'an για να καλωσορίσουν το τρένο C9312, την εναρκτήρια γραμμή από τον σιδηροδρομικό σταθμό Xi'an North. Η διαδρομή στην επαρχία Shaanxi της βορειοδυτικής Κίνας εκτείνεται σε 299 χιλιόμετρα με σχεδιασμένη μέγιστη ταχύτητα 350 χλμ./ώρα, καθιστώντας την τον ταχύτερο σιδηρόδρομο που διασχίζει σήμερα το οροπέδιο Loess. Με τα εγκαίνια της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Xi'an-Yan'an στη βορειοδυτική Κίνα την Παρασκευή, το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της χώρας ξεπέρασε τα 50.000 χιλιόμετρα. Αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη των σιδηροδρόμων της Κίνας και ενισχύει τη θέση της ως του μεγαλύτερου φορέα εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Κίνας εξυπηρετεί πλέον το 97% των πόλεων με πληθυσμό άνω των 500.000 κατοίκων και το δίκτυο κατέχει τη μεγαλύτερη λειτουργική χιλιομετρική απόσταση στον κόσμο, ξεπερνώντας το συνολικό μήκος όλων των άλλων χωρών, σύμφωνα με τον Όμιλο Κρατικών Σιδηροδρόμων της Κίνας, τον εθνικό φορέα εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων.
Η νέα γραμμή, η οποία μειώνει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων από δύο και πλέον ώρες σε περίπου μία, φέρνει πιο κοντά τόσο τις ιστορικές περιοχές όσο και τις σύγχρονες κοινότητες, αναδεικνύοντας τη μετασχηματιστική δύναμη των τρένων υψηλής ταχύτητας.
Η γραμμή μήκους 299 χιλιομέτρων εκτείνεται βόρεια από την Σιάν, την πρωτεύουσα της επαρχίας Σαανσί, μέχρι την Γιανάν, μια πόλη φημισμένη ως η βάση της ηγεσίας του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας για περίπου 13 χρόνια, από το 1935 έως το 1948.
Διασχίζοντας το οροπέδιο Loess της Shaanxi, η νέα γραμμή συνδέει κωμοπόλεις και πόλεις που αποτελούν μέρος των επαναστατικών βασικών περιοχών της Κίνας, με 10 σταθμούς, συμπεριλαμβανομένων των Fuping South, Tongchuan και Luochuan.
Η γραμμή όχι μόνο μειώνει τους χρόνους ταξιδιού, αλλά και συνδέει την περιοχή στενότερα με την υπόλοιπη χώρα, ενισχύοντας τον ρόλο της στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Κίνας.
Σε σταθμούς όπως το Φουπίνγκ Σάουθ, το Τονγκτσουάν, το Λουοτσουάν και το Γιανάν, οι ντόπιοι εθεάθησαν να απολαμβάνουν τον ήλιο στις πλατείες των σταθμών, όπου γρήγορα ξεφύτρωσαν πάγκοι με σνακ.
Πολλοί κάτοικοι δήλωσαν ότι οι νέοι σταθμοί έχουν ήδη γίνει τοπικά ορόσημα και ζωντανοί κόμβοι της κοινότητας, προσφέροντας νέους χώρους για αναψυχή και κοινωνικοποίηση. Αυτές οι σκηνές δείχνουν πώς η γραμμή τρένων υψηλής ταχύτητας αναδιαμορφώνει την καθημερινή ζωή κατά μήκος της διαδρομής της.
«Όταν ήμουν παιδί, τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, το ταξίδι από το Φουπίνγκ στο Σιάν ήταν μια ολοήμερη δοκιμασία», δήλωσε ο Λου Ζενγκρέν, κάτοικος του χωριού Γιάο, στην κομητεία Φουπίνγκ.
«Φεύγαμε στις 2 ή 3 π.μ., κουβαλώντας μεγάλες τσάντες στις πλάτες μας, με μερικά ψωμάκια για το ταξίδι. Όταν φτάσαμε στο Σιάν, είχε ήδη βραδιάσει — περίπου 15 ώρες συνολικά. Τώρα, με το τρένο υψηλής ταχύτητας, το ίδιο ταξίδι διαρκεί μόλις 20 λεπτά.»
Η Νεσρίν Καρμάνι, φοιτήτρια από την Τυνησία, έκανε το πρώτο της ταξίδι από την Γιανάν στην Ξιάν την Παρασκευή.
Ήταν επίσης το πρώτο της ταξίδι με τρένο υψηλής ταχύτητας και η Καρμάνι μίλησε με τα καλύτερα λόγια για την εμπειρία της.
«Πήρα το κανονικό τρένο υψηλής ταχύτητας για το Yan'an στο παρελθόν, και το τρένο υψηλής ταχύτητας μείωσε τον χρόνο ταξιδιού στο μισό», είπε.
«Το τρένο υψηλής ταχύτητας είναι τόσο γρήγορο και άνετο. Το περιβάλλον είναι επίσης καλύτερο», είπε, προσθέτοντας ότι σχεδιάζει να αξιοποιήσει περισσότερο το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Κίνας για να ταξιδεύει τα Σαββατοκύριακα.
Ο Λου και η Καρμάνι είναι μεταξύ εκατομμυρίων ανθρώπων των οποίων η καθημερινή ζωή έχει μεταμορφωθεί από το τρένο υψηλής ταχύτητας, απολαμβάνοντας όχι μόνο ταχύτερα ταξίδια αλλά και μεγαλύτερη άνεση και συνδεσιμότητα κατά μήκος της διαδρομής.
Εντός των αστικών συμπλεγμάτων, οι μεγάλες πόλεις σε ακτίνα 500 χιλιομέτρων είναι πλέον προσβάσιμες σε μία έως δύο ώρες, ενώ οι πόλεις σε ακτίνα 1.000 χιλιομέτρων συνδέονται σε τέσσερις ώρες, επιτρέποντας ταξίδια μετ' επιστροφής την ίδια ημέρα. Ακόμη και ταξίδια έως και 2.000 χιλιομέτρων μπορούν να ολοκληρωθούν σε οκτώ ώρες, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να αναχωρούν το πρωί και να επιστρέφουν το βράδυ.
Για παράδειγμα, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Πεκίνο-Σαγκάη καλύπτει περίπου 1.318 χλμ. σε περίπου τεσσεράμισι ώρες. Η γραμμή Πεκίνο-Γκουανγκζού, μήκους 2.298 χλμ., μπορεί να διανυθεί σε περίπου οκτώ ώρες. Και η υπεραστική γραμμή Πεκίνο-Τιαντζίν, μήκους μόλις 120 χλμ., επιτρέπει στους επιβάτες να φτάσουν στη γειτονική πόλη σε περίπου 30 λεπτά.
Αυτή η συνδεσιμότητα ενισχύει τη ροή ανθρώπων, πληροφοριών και κεφαλαίων μεταξύ των πόλεων, διευκολύνει την ενσωμάτωση πόρων και επιταχύνει την περιφερειακή ανάπτυξη. Το δίκτυο έχει επίσης δημιουργήσει ένα «φαινόμενο της ίδιας πόλης», έχει ωθήσει την ανάπτυξη αστικών συμπλεγμάτων και έχει δημιουργήσει πολλαπλούς οικονομικούς διαδρόμους που συνδέονται με σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας, ανέφερε η εταιρεία.
«Οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας όχι μόνο έχουν μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι Κινέζοι, αλλά έχουν επίσης αναδιαμορφώσει τη σχέση μεταξύ χώρου και χρόνου», δήλωσε ο Γιου Τζιαν, διευθυντής του τμήματος ολοκληρωμένου σχεδιασμού στο ερευνητικό ινστιτούτο σχεδιασμού του Ινστιτούτου Οικονομικής και Σχεδιασμού Σιδηροδρόμων της Κίνας.
«Αυτές οι γραμμές αποτελούν μέρος ενός εθνικού δικτύου και όχι αυτόνομες διαδρομές. Μόνο με τη λειτουργία του δικτύου στο σύνολό του και την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ των γραμμών μπορούν οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους», πρόσθεσε.