Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025

Επείγουσα αναθεώρηση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ιαπωνία μετά τη σύγκρουση τρένων στη γραμμή Tokyu Den-en-toshi


Η MLIT της Ιαπωνίας ξεκίνησε ελέγχους σήματος μετά τη σύγκρουση τρένων στη γραμμή Tokyu Den-en-toshi, εντοπίζοντας προβλήματα στις παραμέτρους σε 15 σταθμούς που λειτουργούν από 10 εταιρείες. Έδωσε εντολή στις JR East και JR West να επιταχύνουν τους ελέγχους, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την προστασία των δρομολογίων.

Railway Supply

Το υπουργείο ερεύνησε 186 χειριστές και 4.760 σταθμούς - ένα νούμερο που δείχνει την κλίμακα. Οι επιθεωρητές ιεράρχησαν τις γραμμές χρησιμοποιώντας τους ίδιους ελεγκτές αλληλοσύνδεσης και τις ίδιες ρουτίνες εισαγωγής δεδομένων, επειδή παρόμοια λογική παραμέτρων θα μπορούσε να προκαλέσει συγκρίσιμους κινδύνους.

Ευρήματα εμφανίστηκαν σε 15 σταθμούς που λειτουργούν από 10 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Shibata, Minakami και Kumagaya της JR East, των Takatsuki, Ashiya, Tsuchiyama και Tennoji της JR West, καθώς και των Keikyu Kawasaki, Katsura, Motomachi και αρκετών μικρότερων στάσεων.

Οι αξιωματούχοι περιέγραψαν ασυνέπειες στις τιμές διαμόρφωσης και στους ελέγχους εισαγωγής δεδομένων που, υπό ορισμένες συνθήκες, θα μπορούσαν να διαστρεβλώσουν τη λογική ανίχνευσης τρένων ή κλειδώματος διαδρομής. Οι μηχανικοί επεσήμαναν διαδικαστικές παρεκκλίσεις - μικρές συντομεύσεις που συσσωρεύονται με την πάροδο του χρόνου - και κενά στη δευτερογενή επαλήθευση.
Μέτρα ασφαλείας μετά τη σύγκρουση τρένων στη γραμμή Tokyu Den-en-toshi

Οι ομάδες διόρθωσαν τις παραμέτρους, εισήγαγαν διπλή επιβεβαίωση πριν από τις μεταφορτώσεις και επέκτειναν τα ίχνη ελέγχου. Επειδή ο χρόνος μετρούσε, ενίσχυσαν επίσης την παρακολούθηση του κέντρου ελέγχου και διατήρησαν τους οδηγούς σε σύντομο χρονικό διάστημα επικοινωνίας κατά τη διάρκεια ευαίσθητων λειτουργικών παραθύρων.

Οι JR East και JR West συνεχίζουν τις πλήρεις επιθεωρήσεις και το υπουργείο επιθυμεί ταχύτερη ολοκλήρωση. Ωστόσο, οι υπηρεσίες παραμένουν ασφαλείς, λένε αξιωματούχοι, επειδή τα προσωρινά μέτρα ασφαλείας υπερισχύουν των σφαλμάτων διαμόρφωσης και των πραγματικών κινήσεων των τρένων.

Ειλικρινά, το μάθημα είναι οικείο: ο αυτοματισμός χρειάζεται πειθαρχημένους ανθρώπινους ελέγχους. Ή, όπως το έθεσε ένας σχεδιαστής, «μπορούμε να δούμε τον γκρεμό να έρχεται», έτσι οι ομάδες δοκιμάζουν πλέον τις μεταφορτώσεις εκτός σύνδεσης και απαιτούν εγκρίσεις από ξεχωριστά τμήματα.

Στην πράξη, η σύγκρουση τρένων στη γραμμή Tokyu Den-en-toshi ωθεί πλέον τους χειριστές προς αυτοματοποιημένη διαχείριση διαμόρφωσης, τακτικές αναθεωρήσεις παραμέτρων της «κόκκινης ομάδας» και καλύτερη εκπαίδευση των υπαλλήλων εισόδου. Σχεδόν όλα τα περιστατικά οφείλονται σε μικρά, πολύ ανθρώπινα λάθη.

Αναμένεται ότι το MLIT θα μεταφράσει την ενδιάμεση έκθεση σε ενημερωμένες οδηγίες για την ψηφιακή διασύνδεση και τα αρχεία καταγραφής αποδεικτικών στοιχείων. Επειδή ο τομέας λαμβάνει υπόψη την αξιοπιστία, αυτοί οι έλεγχοι πιθανότατα θα γίνουν μόνιμες, ελεγμένες ρουτίνες και όχι μεμονωμένες αντιδράσεις.