
Ένα ακόμη νέο νυχτερινό τρένο ενδέχεται σύντομα να ενταχθεί στον αυξανόμενο στόλο της Ευρώπης.
.euronews.com
Το έργο αναμένει επί του παρόντος την έγκριση του Ελβετικού Κοινοβουλίου. Εάν λάβει το πράσινο φως, η υπηρεσία θα λειτουργεί τρεις φορές την εβδομάδα, ξεκινώντας από τα μέσα Απριλίου του επόμενου έτους.
Νέο νυχτερινό τρένο θα συνδέει τη Βασιλεία, την Κοπεγχάγη και το Μάλμε
Αυτή την εβδομάδα, οι Ελβετικοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (SBB) αποκάλυψαν τα σχέδιά τους για το νέο νυχτερινό τρένο , το οποίο θα ταξιδεύει από τη Βασιλεία στην Κοπεγχάγη της Δανίας και στο Μάλμε της Σουηδίας.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι η νέα υπηρεσία «καθιστά τα φιλικά προς το κλίμα ταξίδια στη Βόρεια Ευρώπη ακόμη πιο προσιτά» και πρόσθεσε ότι «καλύπτει την αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμη, διασυνοριακή κινητικότητα».
Το EuroNight θα εκτελείται τρεις φορές την εβδομάδα και προς τις δύο κατευθύνσεις, με την πρώτη πτήση να έχει προγραμματιστεί να αναχωρήσει στις 15 Απριλίου 2026.
Το δρομολόγιο με το sleeping trail θα αναχωρεί από τη Βασιλεία στις 5:35 μ.μ. τις Τετάρτες, τις Παρασκευές και τις Κυριακές. Το ταξίδι θα διαρκεί 16 ώρες, με άφιξη στο Μάλμε στις 9:35 π.μ., σύμφωνα με το SBB.
Από το Μάλμε, τα τρένα θα αναχωρούν στις 6:57 μ.μ. τις Πέμπτες, τα Σάββατα και τις Δευτέρες και θα φτάνουν στη Βασιλεία στις 11:30 π.μ., με διάρκεια ταξιδιού 16 ώρες και 30 λεπτά.
Το τρένο θα καλύψει μια απόσταση περίπου 1.400 χιλιομέτρων. Καθ' οδόν, θα κάνει στάση στο Φράιμπουργκ (Μπρέισγκαου), Καρλσρούη, Μάνχαϊμ, Φρανκφούρτη (Μάιν) Σουντ και Αμβούργο στη Γερμανία και στο Πάντμποργκ, Κόλντινγκ, Όντενσε, Χότζε Τάαστροπ και στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης στη Δανία.
Λόγω περιορισμών δρομολογίων, η υπηρεσία δεν θα σταματά στον Κεντρικό Σταθμό της Κοπεγχάγης, αλλά οι ταξιδιώτες μπορούν να φτάσουν στην πρωτεύουσα της Δανίας από το Høje Taastrup ή το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης σε περίπου 15 λεπτά χρησιμοποιώντας τον αστικό σιδηρόδρομο S-Bahn.
Το βαγόνι με κρεβάτι θα μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 350 επιβάτες σε βαγόνια με κρεβάτια, καναπέδες και καθίσματα.
Τα εισιτήρια για την υπηρεσία EuroNight αναμένεται να κυκλοφορήσουν στις 4 Νοεμβρίου.
Νέο τρένο με κρεβάτια περιμένει κρατική χρηματοδότηση
Τα νυχτερινά τρένα γίνονται γρήγορα ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους μετακίνησης στην Ευρώπη. Ωστόσο, η πρόοδός τους ανακόπτεται από προβλήματα υψηλού κόστους λειτουργίας.
Πρόσφατα, ο αυστριακός εθνικός σιδηροδρομικός φορέας ÖBB ανακοίνωσε ότι τα νυχτερινά τρένα που συνδέουν το Παρίσι με τη Βιέννη και το Βερολίνο θα διακοπούν από τα μέσα Δεκεμβρίου, μετά την απόσυρση της χρηματοδότησης από τη γαλλική κυβέρνηση.
Η πρόταση για το νέο σιδηροδρομικό σταθμό με στρωτήρες από την Ελβετία προς τη Σουηδία εξακολουθεί να εκκρεμεί, καθώς η σιδηροδρομική εταιρεία αναμένει έγκριση για κρατική οικονομική στήριξη.
Η ελβετική κυβέρνηση έχει διαθέσει 47 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα (50,6 εκατομμύρια ευρώ) έως το 2030 για την υποστήριξη των διεθνών νυχτερινών σιδηροδρομικών δρομολογίων, στο πλαίσιο του νόμου περί CO2, ο οποίος στοχεύει στη μείωση στο μισό των εκπομπών της χώρας τα επόμενα 5 χρόνια. Ωστόσο, αυτό πρέπει ακόμη να εγκριθεί από το κοινοβούλιο κατά τη χειμερινή σύνοδο.
Σε περίπτωση που η χρηματοδότηση δεν εγκριθεί, η SBB αναφέρει ότι θα ενημερώσει τους πελάτες και θα επιστρέψει τα χρήματα για τυχόν εισιτήρια που έχουν ήδη κρατηθεί.