Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025

Βιετνάμ και Ρωσία προχωρούν σε σιδηροδρομική σύνδεση 2.200 χιλιομέτρων

Ο Πρωθυπουργός Φαμ Μινχ Τσινχ συναντάται με τον Ρώσο Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Αλεξέι Οβερτσούκ στο περιθώριο της 47ης Συνόδου Κορυφής του ASEAN.

Εκτός από την οικονομική του αξία, το έργο έχει στρατηγική σημασία, καθώς αναμένεται να ενισχύσει τη θέση της Ρωσίας στο δίκτυο μεταφορών της Ευρασίας, παρέχοντας παράλληλα στο Βιετνάμ ευκαιρίες για επέκταση των υποδομών logistics και του συστήματος θαλάσσιων λιμένων του.

asianews.network

ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ – Το Βιετνάμ και η Ρωσία συμφώνησαν να αναπτύξουν ένα σιδηροδρομικό έργο που θα συνδέει τις δύο χώρες μέσω Κίνας και Μογγολίας, με στόχο την ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών και την επέκταση της περιφερειακής οικονομικής συνεργασίας.

Ο Ρώσος αναπληρωτής πρωθυπουργός Αλεξέι Οβερτσούκ ανακοίνωσε το σχέδιο σε συνάντηση με τον πρωθυπουργό του Βιετνάμ Φαμ Μινχ Τσινχ στο περιθώριο της 47ης Συνόδου Κορυφής του ASEAN και των σχετικών Συνόδων Κορυφής στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι επιχειρήσεις μεταφορών της Ρωσίας, του Βιετνάμ και της Κίνας θα ενορχηστρώσουν συγκεκριμένα βήματα για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου το 2025. Τα οικονομικά ζητήματα θα διευθετηθούν μέσω συντονισμού μεταξύ εξειδικευμένων φορέων και του ιδιωτικού οικονομικού τομέα.

Το Βιετνάμ υπέγραψε συμφωνία τεχνικής υποστήριξης με την Κίνα, ενώ ο ρωσικός όμιλος μεταφορών FESCO σχεδιάζει να αυξήσει τη συχνότητα των απευθείας εμπορευματικών τρένων σε ρεκόρ έξι δρομολογίων ανά μήνα, δύο για εισαγωγές και τέσσερα για εξαγωγές.

Ο Overchuk χαρακτήρισε το Βιετνάμ ως έναν διαχρονικό και αξιόπιστο εταίρο της Ρωσίας, επιβεβαιώνοντας ότι η συνεργασία με τη χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της Ρωσίας.

Η γραμμή, μήκους άνω των 2.200 χλμ., θα χειρίζεται κυρίως εξαγωγές από την περιοχή Τούβα της Ρωσίας, τη Μογγολία και τη νότια Κίνα. Εκτός από την οικονομική αξία, το έργο έχει στρατηγική σημασία, καθώς αναμένεται να ενισχύσει τη θέση της Ρωσίας στο δίκτυο μεταφορών της Ευρασίας, παρέχοντας παράλληλα στο Βιετνάμ ευκαιρίες για επέκταση των υποδομών logistics και του συστήματος θαλάσσιων λιμένων του.

Οι ειδικοί δήλωσαν ότι πρόκειται για ένα βασικό έργο της ευρασιατικής περιοχής στο εγγύς μέλλον. Η κινητοποίηση κεφαλαίων και η ανταλλαγή ανθρώπινων πόρων πραγματοποιούνται παράλληλα με τις τεχνικές αξιολογήσεις. Εάν η γραμμή ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος, θα αναδιαμορφώσει τις περιφερειακές εμπορικές οδούς, θα ενισχύσει τους οικονομικούς δεσμούς και θα προσφέρει μια αποτελεσματική εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές θαλάσσιες ναυτιλιακές διαδρομές.