Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025

Κυρανάκης για δημοσιεύματα σχετικά με το Μοναστηράκι: «Συστηματική προσπάθεια πλήρους απαξίωσης των ΜΜΜ»



Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης τοποθετήθηκε σχετικά με τα δημοσιεύματα που αφορούν τη στατική επάρκεια του σταθμού «Μοναστηράκι» του ΗΣΑΠ. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών επέκρινε την εφημερίδα «Τα Νέα» για το πρωτοσέλιδο που παρουσίαζε υποτιθέμενο πρόβλημα στατικότητας στον εν λόγω σταθμό.

tomanifesto.gr

«Πρόκειται για μία συστηματική προσπάθεια πλήρους απαξίωσης των ΜΜΜ», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης στο Real FM, προσθέτοντας ότι για το συγκεκριμένο δημοσίευμα δεν ερωτήθηκε ούτε το Υπουργείο ούτε η ΣΤΑΣΥ. «Ο σταθμός στο Μοναστηράκι είναι από τον 19ο αιώνα και με βάση την παλαιότητά του βγάλαμε στη Διαύγεια την πρόσκληση για την μελέτη στατικότητας».

Όσον αφορά τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Αναπληρωτής Υπουργός υποστήριξε ότι η καινούργια γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και οι νέοι σταθμοί θα είναι έτοιμα το καλοκαίρι του 2026. Σχετικά με τις νέες αμαξοστοιχίες, παρέπεμψε στην Hellenic Train για το πότε θα τεθούν σε κυκλοφορία.

ΣΤΑΣΥ για «πρόβλημα στατικότητας» στο «Μοναστηράκι»: Δεν συντρέχει άμεσος κίνδυνος

Διευκρινίσεις-απαντήσεις για τον σταθμό της Γραμμής 1 «Μοναστηράκι» δίνει, με ανακοίνωσή της, η διοίκηση ΣΤΑΣΥ, με αφορμή δημοσιεύματα στον Τύπο που κάνουν λόγο για «σοβαρό πρόβλημα στατικότητας».

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής:

«- Ο σταθμός της Γραμμής 1 του Μετρό "Μοναστηράκι" εμφανίζει διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας. Ο μεταλλικός φορέας του στεγάστρου ενισχύθηκε το 2000, κατά την κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 3 του Μετρό.

- Οι επιτόπιες αυτοψίες των τεχνικών συνεργείων της ΣΤΑ.ΣΥ και οι αναφορές επιβατών και μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr κατέδειξαν την ανάγκη συνολικών παρεμβάσεων στον σταθμό Μοναστηράκι (Γραμμή 1 Μετρό), δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του.

- Η ΣΤΑ.ΣΥ ανέθεσε σε πρώτη φάση την εκπόνηση μελετών, που θα αποτιμήσουν και θα αποτυπώσουν λεπτομερώς την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσουν τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.

- Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, υλοποιείται αυτήν την περίοδο ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση πρόσθετων ενισχυτικών υδρορροών, εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού, την επισκευή των ξύλινων εξωτερικών θυρών, την εφαρμογή τεχνικής λύσης για τον περιορισμό του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, καθώς και την αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led».