
Η Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) έθεσε σε εμπορική λειτουργία το νέο τρένο του μετρό Stadler στη γραμμή U2 στις 8 Σεπτεμβρίου 2025. Το τρένο αυτό αποτελεί μέρος σύμβασης που υπογράφηκε με την Stadler για την παράδοση έως και 140 νέων βαγονιών πριν από το τέλος του έτους, ενισχύοντας την αξιοπιστία και τη χωρητικότητα του μετρό του Βερολίνου.
railwaypro.com
Η εκδήλωση διοργανώθηκε στον σταθμό Deutsche Oper και παρευρέθηκαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της BVG, Henrik Falk, η Franziska Giffey, Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της BVG, και η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Jenny Zeller-Grothe, μαζί με τον Δήμαρχο του Βερολίνου, Kai Wegner, την Γερουσιαστή για την Κινητικότητα, τις Μεταφορές, την Προστασία του Κλίματος και το Περιβάλλον, Ute Bonde, και τον Jure Mikolčić, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stadler Germany.
«Τα νέα τρένα U-Bahn για την BVG μας σηματοδοτούν ένα ορόσημο για το μέλλον των δημόσιων συγκοινωνιών στο Βερολίνο. Ανανεώνοντας τον στόλο, δημιουργούμε μεγαλύτερη αξιοπιστία και ακρίβεια για τους Βερολινέζους – και καθιστούμε την BVG πιο ανθεκτική και έτοιμη για το μέλλον σε αυτές τις δύσκολες στιγμές», δήλωσε ο Κάι Βέγκνερ, Δήμαρχος του Βερολίνου.
Πριν από την έναρξη λειτουργίας, τα νέα τρένα υποβλήθηκαν σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών και πιστοποίησης, καθώς και σε επιχειρησιακές προετοιμασίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης των οδηγών και του προσωπικού συντήρησης επί αρκετούς μήνες.

Ο εκσυγχρονισμός του στόλου αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής «Σταθερότητα πριν από την Ανάπτυξη» της BVG. Στόχος είναι η σταδιακή επιστροφή σε επίπεδα αξιοπιστίας 99% τα επόμενα χρόνια. Αυτά τα νέα τρένα αποτελούν ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτή την πορεία – με βελτιωμένες τεχνικές επιδόσεις, ευρύχωρο εσωτερικό σχεδιασμό, σύγχρονα συστήματα πληροφοριών και βελτιωμένη προσβασιμότητα, καθιστούν το U-Bahn όχι μόνο πιο αξιόπιστο, αλλά και πιο ελκυστικό. Τα νέα τρένα παρέχουν μεγαλύτερη σταθερότητα, περισσότερο χώρο και περισσότερη άνεση για τους επιβάτες.
«Τα νέα τρένα είναι αποτέλεσμα εντατικής συνεργασίας άνω των πέντε ετών. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι τα οχήματα τίθενται πλέον σε υπηρεσία μεταφοράς επιβατών. Ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν για την εξαιρετική δουλειά τους!», δήλωσε ο Jure Mikolčić, Διευθύνων Σύμβουλος της Stadler Germany.
Αυτή η νέα γενιά οχημάτων θα διαμορφώσει το πρόσωπο του μετρό του Βερολίνου για τις επόμενες δεκαετίες, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη ανανέωση στόλου στην ιστορία της BVG.
Η συμφωνία-πλαίσιο με την Stadler περιλαμβάνει έως και 1.500 νέα βαγόνια που θα παραδοθούν έως το 2035, με συνολικό όγκο συμβάσεων έως και 3 δισεκατομμύρια ευρώ . Μέχρι σήμερα, έχουν παραγγελθεί 484 βαγόνια από δύο αδελφές σειρές: τα τρένα JK για τις γραμμές U1 – U4 και το τρένο J για τις γραμμές U5–U9. Τα νέα τρένα χρηματοδοτούνται από το κρατίδιο του Βερολίνου στο πλαίσιο της σύμβασης δημόσιων μεταφορών με την BVG. Η ευρύτερη σειρά J για τις γραμμές U5 έως U9 βρίσκεται επί του παρόντος σε φάση δοκιμών και αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία επιβατών το επόμενο καλοκαίρι.
Το νέο τρένο του μετρό Stadler ονομάζεται «JK». Για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια, η BVG εισάγει ένα νέο μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για τις γραμμές στενότερου προφίλ U1 έως U4. «Αυτά τα πρώτα οχήματα της νέας γενιάς είναι οι πρόδρομοι της μεγαλύτερης ανανέωσης στόλου στην ιστορία της BVG», δήλωσε η Ute Bonde.