
Στο τέλος του πρώτου δεκαημέρου του Νοεμβρίου, με τις επικρατέστερες ημερομηνίες να είναι η 8η και η 10η του μήνα, θα σταματήσει, για χρονικό διάστημα ενός μήνα, τη λειτουργία του το Μετρό της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες των Μακεδονικών Νέων.
Ντόνια Κανιτσάκη
makedonikanea.gr
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ήδη από τον Οκτώβριο, το Μετρό θα σταματά τα δρομολόγιά του νωρίτερα από το κανονικό, στις 11 ή τις 11.30 το βράδυ αντί για τις 12.30 που ισχύει σήμερα τις καθημερινές. Αυτό θα συμβεί καθώς κάθε ώρα είναι πολύτιμη, για να μπορέσουν να ολοκληρωθούν δοκιμαστικά δρομολόγια, χωρίς επιβάτες, τα οποία θα περιλαμβάνουν τα περίπου πέντε νέα χιλιόμετρα διαδρομής του Μετρό προς την Καλαμαριά.
Το Μετρό θα παραμείνει κλειστό για έναν μήνα και θα επανέλθει σε εμπορική λειτουργία από τις 8 ή 10 Δεκεμβρίου. Θα ξανακλείσει για δεύτερη και τελευταία φορά από το νέο έτος, μετά τις γιορτές, για τρεις ή τέσσερις εβδομάδες, όταν πλέον θα μετράμε αντίστροφα τις μέρες για την παράδοση της επέκτασης της Καλαμαριάς, η οποία τοποθετείται στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026.
Όπως άλλωστε είχε δηλώσει στα Μακεδονικά Νέα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, «η διακοπή της λειτουργίας του Μετρό για ένα χρονικό διάστημα είναι απολύτως απαραίτητη για τη συναρμογή όλων των συστημάτων σε ένα ενιαίο δίκτυο, καθώς και για τις απαραίτητες δοκιμές των συρμών».
Οι ακριβείς ημερομηνίες, τόσο για τη διακοπή στη λειτουργία του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά τον Νοέμβριο, όσο και για τον χρονικό περιορισμό στα δρομολόγια τον Οκτώβριο, αναμένεται να οριστικοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.
Κι αυτό καθώς το όλο ζήτημα αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση. Μια εξίσωση, για τη λύση της οποίας εργάζονται πυρετωδώς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την Ελληνικό Μετρό και τον όμιλο εταιρειών AKTOR, που κατασκευάζει το έργο.
Βάσει προγραμματισμού
Μέχρι στιγμής, οι δοκιμές που γίνονται στην επέκταση, προχωρούν βάσει του προγραμματισμού, χωρίς να έχουν προκύψει προβλήματα. Ήδη από τις 4 Σεπτεμβρίου η γραμμή έχει ρεύμα -κάτι το οποίο αποτέλεσε ορόσημο, καθώς για να μπορέσει να ηλεκτροδοτηθεί η γραμμή έπρεπε να εγκατασταθούν και να ελεγχθούν όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα- και έχουν αρχίσει οι δοκιμές.
Άδειοι συρμοί ξεκινούν το δρομολόγιό τους από τη διασταύρωση των γραμμών της βασικής γραμμής με τη γραμμή της Καλαμαριάς, η οποία βρίσκεται αμέσως μετά τον σταθμό 25ης Μαρτίου και τερματίζουν τη διαδρομή τους στη Μίκρα, όπου βρίσκεται ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης.
Τα πρώτα δοκιμαστικά πραγματοποιήθηκαν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οποία μέρα με τη μέρα αυξάνεται, έως ότου φτάσει στην ταχύτητα της εμπορικής λειτουργίας του Μετρό.
Οι συρμοί
Παράλληλα, όλα πηγαίνουν βάσει προγράμματος στην παράδοση των νέων συρμών. Ήδη τέσσερις, σε σύνολο 15 επιπλέον τρένων που έχουν παραγγελθεί, βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην Πυλαία, ενώ ο πέμπτος αναμένεται να φτάσει στις εγκαταστάσεις της Ελληνικό Μετρό στο επόμενο 20ήμερο.
Οι επιπλέον 15 συρμοί θα δρομολογηθούν τόσο στην επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά (έξι συρμοί), όσο και στη βασική γραμμή (επίσης έξι συρμοί), ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, ενώ τρεις συρμοί θα είναι εφεδρικοί, κάτι το οποίο προβλέπεται σε κάθε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.
Βάσει του σχεδιασμού, το σύνολο των 15 νέων συρμών, θα έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη και θα βρίσκονται στο αμαξοστάσιο τον προσεχή Φεβρουάριο.
Ο AKTOR
Την πεποίθησή του ότι η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά θα παραδοθεί «on time», δηλαδή στο πρώτο τρίμηνο του 2026, εξέφρασε με πρόσφατες δηλώσεις του στα Μακεδονικά Νέα ο πρόεδρος του και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εταιρειών AKTOR, Αλέξανδρος Εξάρχου. Όπως είχε επισημάνει ο κ. Εξάρχου, οι εργασίες εκτελούνται σε τρεις βάρδιες και έχουν ξεκινήσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια προς την Καλαμαριά.
«Όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός, η προσπάθεια γίνεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του ‘26. Θεωρώ ότι πηγαίνουμε πολύ καλά. Εμείς δουλεύουμε σε τρεις βάρδιες, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμαστικές διαδρομές των τρένων στο τμήμα της Καλαμαριάς. Θεωρώ ότι είμαστε on track (σ.σ. εντός χρονοδιαγράμματος για την επίτευξη του στόχου) ώστε να τελειώσουμε on time», είχε υπογραμμίσει στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Εξάρχου.
Η Καλαμαριά
Η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει μήκος 4,78 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Η κατασκευή των σταθμών έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 95% και πλέον μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές, όπως για παράδειγμα οι ανελκυστήρες, οι οποίοι πρόκειται να εγκατασταθούν εντός του τρέχοντος μήνα.