Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Η Trenitalia λανσάρει το τρένο υψηλής ταχύτητας Frecciarossa 1000, φτάνοντας τα 360 χλμ./ώρα


Η Trenitalia παρουσίασε το τρένο υψηλής ταχύτητας Frecciarossa 1000 επόμενης γενιάς με ένα προεπισκοπικό ταξίδι στη γραμμή Ρώμη-Νάπολη στις 26 Σεπτεμβρίου 2025.

ftnnews.com

Ο νέος στόλος, μέρος του στρατηγικού επενδυτικού σχεδίου του Gruppo FS Italiane, θα τεθεί επίσημα σε λειτουργία στις 28 Σεπτεμβρίου. Σχεδιασμένο να λειτουργεί με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα και εγκεκριμένο για 360, το τρένο προωθείται ως ταχύτερο, πιο βιώσιμο και πιο τεχνολογικά προηγμένο από τον προκάτοχό του.

Το πρόγραμμα, ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα παραδώσει 36 νέα τρένα έως το 2029, με δυνατότητα προαίρεσης για 10 ακόμη, με μέσο όρο 10 μονάδες ετησίως. Η ανανέωση του στόλου υποστηρίζει το Στρατηγικό Σχέδιο της Gruppo FS για την περίοδο 2025-2029, το οποίο δίνει έμφαση στον εκσυγχρονισμό, τη διεθνή ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα. Η τελετή αποκάλυψης περιελάμβανε μια ειδική εκδήλωση στην οποία παρευρέθηκαν ο Stefano Antonio Donnarumma , Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της Gruppo FS, και ο Gianpiero Strisciuglio , Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της Trenitalia.

Διεθνής Εμβέλεια και Πράσινη Τεχνολογία

Τα τρένα Frecciarossa 1000 σχεδιάστηκαν από την Hitachi Rail και κατασκευάστηκαν στην Πιστόια και τη Νάπολη. Είναι πιστοποιημένα για λειτουργία όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σε επτά ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα: Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία και Βέλγιο . Αυτή η διεθνής δυνατότητα αποσκοπεί στην ενίσχυση των διασυνοριακών υπηρεσιών της Trenitalia και στην τοποθέτηση της εταιρείας ως πιο ανταγωνιστικού παράγοντα στην ευρωπαϊκή αγορά σιδηροδρόμων.

Ο νέος στόλος βελτιώνει την περιβαλλοντική απόδοση, με ποσοστό ανακύκλωσης 97,1% και ποσοστό ανάκτησης υλικών 98,2%. Και τα δύο στοιχεία είναι υψηλότερα από την προηγούμενη γενιά κατά 2,7 και 2,4 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα. Η ενεργειακή απόδοση ενισχύεται περαιτέρω με την υιοθέτηση προηγμένων συστημάτων ηλεκτρικής έλξης που έχουν σχεδιαστεί για τη μείωση της κατανάλωσης και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Παρόλο που το εξωτερικό διατηρεί τον τρέχοντα σχεδιασμό και εμφάνιση, οι εσωτερικοί χώροι ενσωματώνουν σημαντικές αναβαθμίσεις. Τα τρένα διαθέτουν υλικά υψηλής ποιότητας, εργονομική επίπλωση και πιο φιλόξενο περιβάλλον για τους επιβάτες. Τα προηγμένα ψηφιακά συστήματα βελτιώνουν τη διαχείριση του ταξιδιού και τις πληροφορίες επί του τρένου, υπογραμμίζοντας την έμφαση στον συνδυασμό της καινοτομίας με την άνεση των επιβατών.

Ανανέωση Στόλου και Στρατηγικοί Στόχοι

Η άφιξη του Frecciarossa 1000 αποτελεί κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της Gruppo FS. Η εταιρεία έχει σχεδιάσει επενδύσεις σε τροχαίο υλικό ως μέσο διασφάλισης μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας, βελτίωσης της εμπειρίας των επιβατών και μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα νέα τρένα αναμένεται να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών, ανταποκρινόμενα παράλληλα στην αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις κινητικότητας τόσο στις εγχώριες όσο και στις διεθνείς αγορές.

«Το Frecciarossa 1000 της νέας γενιάς αντιπροσωπεύει ένα αποφασιστικό βήμα προς τα εμπρός στη βιωσιμότητα, την τεχνολογία και τη διεθνή ολοκλήρωση», δήλωσε ο Stefano Antonio Donnarumma , Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της Gruppo FS. Τόνισε τον ρόλο των τρένων στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της εταιρείας για την περίοδο 2025-2029. «Αυτή η ανανέωση του στόλου είναι απαραίτητη για την παροχή σύγχρονων και αποτελεσματικών υπηρεσιών, μειώνοντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις».