Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025

Η νέα επικεφαλής των γερμανικών σιδηροδρόμων υπόσχεται «νέο ξεκίνημα»

Η Έβελιν Πάλλα είναι η νέα επικεφαλής του προβληματικού κρατικού σιδηροδρομικού φορέα της Γερμανίας

Η επικεφαλής του προβληματικού σιδηροδρομικού δικτύου της Γερμανίας δεσμεύτηκε τη Δευτέρα να κάνει μια νέα αρχή, με τον κρατικό φορέα εκμετάλλευσης να δέχεται έντονη κριτική για την επιδείνωση των υπηρεσιών.

france24.com

Η Έβελιν Πάλα αναλαμβάνει τα ηνία της Deutsche Bahn, η οποία κάποτε θαυμαζόταν ευρέως για την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητά της, αλλά τώρα δυσφημείται για συχνές καθυστερήσεις και ακυρώσεις τρένων.

Σχεδόν το 40% των υπεραστικών δρομολογίων έφτασαν στα τέλη του περασμένου έτους, χωρίς να υπολογίζονται εκείνες που ακυρώθηκαν.

Υποσχόμενος ένα «νέο ξεκίνημα», ο Πάλλα παραδέχτηκε ότι η βελτίωση θα απαιτούσε χρόνο.

«Δεν υπάρχει διακόπτης ποιότητας που να μπορούμε ξαφνικά να αλλάξουμε και μετά όλα να είναι καλά», δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Ιταλός που εργάζεται στην Deutsche Bahn από το 2019.

«Η ανανέωση των σιδηροδρομικών υποδομών είναι μαραθώνιος, όχι σπριντ.»

Ο 51χρονος αντικαθιστά τον Ρίτσαρντ Λουτς, ο οποίος απολύθηκε από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τον περασμένο μήνα από την κυβέρνηση του Καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς, η οποία ανέλαβε την εξουσία τον Μάιο και έχει δεσμευτεί να ελέγξει την κρίση στην Deutsche Bahn.

Σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Πάλα, ο υπουργός Μεταφορών Πάτρικ Σνίντερ δήλωσε ότι όλοι θέλουν να είναι ξανά «περήφανοι» για τα τρένα της Γερμανίας.

«Πρέπει να δείξουμε ότι η κυβέρνηση μπορεί να λειτουργήσει και επίσης ότι τα τρένα μπορούν να λειτουργήσουν», είπε.

Ωστόσο, τονίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, ανέβασε επίσης τους στόχους ακρίβειας.

Η Deutsche Bahn στοχεύει τώρα στο 70% των τρένων μεγάλων αποστάσεων να είναι στην ώρα τους έως το 2029 -- η προηγούμενη προθεσμία ήταν το 2026.

Παρ' όλα αυτά, ο Σνίντερ δεσμεύτηκε ότι «πολλά δισεκατομμύρια» θα βοηθήσουν το δίκτυο να σταθεί ξανά στα πόδια του, με 100 δισεκατομμύρια ευρώ (118 δισεκατομμύρια δολάρια) να έχουν διατεθεί για την ανανέωσή του έως το 2029.

Οι επικριτές αποδίδουν την κατάσταση του δικτύου σε χρόνια υποεπενδύσεων.

Οι επενδύσεις στους σιδηροδρόμους κατά κεφαλήν αυξήθηκαν σχεδόν 70% πέρυσι, καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση πίεσε για την ανανέωση του δικτύου, σύμφωνα με την ομάδα άσκησης πίεσης για επιβάτες Pro Rail Alliance.

Ωστόσο, γείτονες όπως η Αυστρία και η Ελβετία ξόδεψαν περίπου τα διπλάσια.

Ο Πάλλα είπε ότι υπήρχαν «κενά» από τα προηγούμενα χρόνια όσον αφορά την πληρωμή του δικτύου, ιδιαίτερα όσον αφορά την «επέκταση ή την ανανέωσή» του.

«Φυσικά, πρέπει να ξεκινήσουμε δομημένες συζητήσεις με την κυβέρνηση για να κλείσουμε αυτά τα κενά», είπε.