Τετάρτη 2 Ιουλίου 2025

Κύμα καύσωνα πλήττει τις γερμανικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες - Οι θερμοκρασίες αναμένεται να φτάσουν τους 40 βαθμούς Κελσίου


Με αναμενόμενες θερμοκρασίες έως και 40°C, η υπερβολική ζέστη αναμενόταν να επηρεάσει σημαντικά την σιδηροδρομική κυκλοφορία στη Γερμανία την Τετάρτη, ειδικά στα δυτικά της χώρας.


Ένα τρομερό κύμα καύσωνα που πλήττει τη δυτική Ευρώπη και κινήθηκε προς τα ανατολικά, με τη Γερμανία να αναμένεται να καταγράψει μερικές από τις υψηλότερες θερμοκρασίες του έτους μέχρι στιγμής.

Η Τετάρτη αναμένεται να είναι «η πιο ζεστή μέρα του έτους στη Γερμανία μέχρι στιγμής», με τις θερμοκρασίες να φτάνουν έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με το DPA.

Η εθνική μετεωρολογική υπηρεσία της Γερμανίας (DWD) εξέδωσε γενικές προειδοποιήσεις για καύσωνα και ακραίες θερμοκρασίες που θα καλύψουν ολόκληρη τη χώρα.

Η Deutsche Bahn προειδοποίησε ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να αναμένουν προβλήματα, ειδικά στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, καθώς ορισμένες περιφερειακές γραμμές μπορούν να λειτουργούν μόνο σε περιορισμένη βάση.

Δυτική Γερμανία

Ο ασυνήθιστα ζεστός καιρός έχει προκαλέσει προβλήματα στις μεταφορές, με την εθνική σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn να ανακοινώνει ότι αναμένει ότι οι υπηρεσίες θα επηρεαστούν στα δυτικά της χώρας, όπου οι θερμοκρασίες αυξάνονται περισσότερο.

Οι υψηλές θερμοκρασίες έχουν ήδη προκαλέσει καθυστερήσεις, ακυρώσεις τρένων και περιορισμούς στις περιφερειακές μεταφορές σε ορισμένες περιοχές.

Οι υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων ενδέχεται επίσης να επηρεαστούν, κυρίως λόγω προβλημάτων στις υποδομές και αυξημένου κινδύνου πυρκαγιών στα αναχώματα.

«Η τρέχουσα καιρική κατάσταση στη Γερμανία προκαλεί προβλήματα στις υποδομές και στα μεμονωμένα οχήματα, ιδιαίτερα στα δυτικά της χώρας», ανέφερε η Deutsche Bahn στην ιστοσελίδα της.

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες Eurobahn και Nationalexpress προειδοποίησαν επίσης ότι ορισμένες περιφερειακές γραμμές θα μπορούν να λειτουργούν μόνο σε περιορισμένη βάση.

Συνιστάται στους ταξιδιώτες να ελέγχουν τις πιο πρόσφατες πληροφορίες και να προετοιμάζονται για μεγαλύτερους από τους αναμενόμενους χρόνους ταξιδιού. 

Βόρεια Γερμανία

Στη βόρεια Γερμανία, οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες έχουν σχεδόν επιστρέψει στο φυσιολογικό μετά από σημαντικές καθυστερήσεις την Τρίτη που προκλήθηκαν από πυρκαγιές σε ανάχωμα και βλάβες στις εναέριες γραμμές.

Σύμφωνα με την Deutsche Bahn, οι πυρκαγιές στα αναχώματα παρατηρήθηκαν στο Αμβούργο, την Κάτω Σαξονία και τη Σαξονία-Άνχαλτ και προκάλεσαν καθυστερήσεις στις διαδρομές μεταξύ Βερολίνου και της περιοχής του Ρουρ/Ανόβερου, καθώς και μεταξύ Αμβούργου και Βερολίνου.

Πρόσθετες καθυστερήσεις προκλήθηκαν από επιχείρηση εξουδετέρωσης βόμβας κοντά στον κεντρικό σταθμό του Όσναμπρουκ. Περίπου 20.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πληγείσα περιοχή, σύμφωνα με εκπρόσωπο της πόλης.

Σύμφωνα με αναφορές, τα τρένα υψηλής ταχύτητας ICE, Intercity (IC) και Eurocity (EC) μεταξύ Αμβούργου, Βρέμης και Μύνστερ εκτράπηκαν και προς τις δύο κατευθύνσεις περίπου στις 4:30 μ.μ.

Η Deutsche Bahn επέτρεψε στους επιβάτες που επηρεάστηκαν από τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήριά τους σε εναλλακτικές υπηρεσίες. Οι επιβάτες είχαν επίσης τη δυνατότητα να ακυρώσουν τις κρατήσεις θέσεων δωρεάν.

Εκτός από τις σιδηροδρομικές συγκρούσεις, στο βόρειο τμήμα της χώρας, η ζέστη είχε προκαλέσει λυγισμούς στην επιφάνεια του αυτοκινητόδρομου σε ορισμένα σημεία, δημιουργώντας κίνδυνο για τους οδηγούς, ανέφεραν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Στο Βερολίνο, η 18χρονη Νόρα δήλωσε στο AFP ότι η δουλειά της σε ένα περίπτερο που πουλάει φράουλες ήταν «λίγο σαν σάουνα», με τη θερμοκρασία ήδη στους 26 βαθμούς Κελσίου στις 8:30 π.μ.

«Δεν έχω πουλήσει ποτέ φράουλες σε τέτοια ζέστη», είπε, προσθέτοντας ότι ο εργοδότης της τής είχε πει να κλείσει το περίπτερο αν αισθανόταν αδιαθεσία.

Ακρίβεια

Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις δρομολογίων έρχονται σε μια κακή στιγμή για την Deutsche Bahn, μετά από πρόσφατες ανακοινώσεις ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των τρένων μεγάλων αποστάσεων της εταιρείας καθυστέρησαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

«Αναμένουμε να κλείσουμε το εξάμηνο με ποσοστό λίγο κάτω από 64%», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Bahn, Richard Lutz, σε συνέντευξή του στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA), αναφερόμενος στο ποσοστό των τρένων ICE, IC και EC που δρομολόγησαν στην ώρα τους.

Η επιδείνωση της ακρίβειας οφείλεται στην κακή υποδομή, η οποία είναι «πολύ παλιά, πολύ επιρρεπής σε διακοπές και πλήρως υπερφορτωμένη σε πολλές διαδρομές και κόμβους», τόνισε ο Λουτς.