Τρίτη 10 Ιουνίου 2025

Ξαναρχίζει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό ταξίδι στον κόσμο μεταξύ Μόσχας και Πιονγιάνγκ



Το τρένο Πιονγιάνγκ-Μόσχας πριν από την αναχώρηση από την πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας, Πιονγιάνγκ, 1 Μαρτίου 2018. Φωτογραφία: Tom Masters

Η Ρωσία και η Βόρεια Κορέα πρόκειται να επανεκκινήσουν την επόμενη εβδομάδα μια απευθείας σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει τη Μόσχα και την Πιονγιάνγκ για πρώτη φορά από το 2020, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, καθώς οι δύο χώρες συνεχίζουν να ενισχύουν τους διμερείς δεσμούς τους.

novayagazeta.eu

Το κρατικό σιδηροδρομικό μονοπώλιο δήλωσε ότι συμφώνησε με το Υπουργείο Σιδηροδρόμων της Βόρειας Κορέας να επανεκκινήσει την υπηρεσία επιβατών δύο φορές το μήνα μεταξύ των δύο πρωτευουσών από τις 17 Ιουνίου, με μια επιπλέον μηνιαία υπηρεσία να λειτουργεί μεταξύ της Πιονγιάνγκ και της πόλης Χαμπάροφσκ στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας από τις 19 Ιουνίου - ακριβώς ένα χρόνο από τότε που ο Βλαντιμίρ Πούτιν και ο δικτάτορας της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν υπέγραψαν μια «ολοκληρωμένη» συμφωνία εταιρικής σχέσης στην Πιονγιάνγκ.

Οι υπηρεσίες θα εκτελούνται από τους Κρατικούς Σιδηρόδρομους της Κορέας, με τα τρένα στη διαδρομή Μόσχα-Πιονγιάνγκ να κάνουν στάσεις σε μεγάλες ρωσικές πόλεις, όπως το Αικατερινούπολη, το Νοβοσιμπίρσκ και το Κρασνογιάρσκ, ανέφεραν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, προσθέτοντας ότι το οκταήμερο ταξίδι, μήκους 10.000 χιλιομέτρων, θα είναι η μεγαλύτερη απευθείας σιδηροδρομική διαδρομή στον κόσμο.


Πλούσια μεγαλοπρέπεια αλλά ελάχιστη ουσία στην 24ωρη επίσημη επίσκεψη του επικεφαλής του Κρεμλίνου στη Βόρεια Κορέα

Οι επιβατικές υπηρεσίες που συνέδεαν τη Μόσχα και το Χαμπάροφσκ με την πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας λειτουργούσαν τακτικά μέχρι το 2020, όταν και ανεστάλησαν λόγω της πανδημίας Covid-19.

Οι δύο χώρες επανέλαβαν προηγουμένως μια επιβατική γραμμή που συνδέει τα παραμεθόρια χωριά Khasan στη Ρωσία και Tumangang στη Βόρεια Κορέα μέσω της Γέφυρας Φιλίας πάνω από τον ποταμό Tumen στα τέλη του περασμένου έτους, αν και έρευνα του Reuters διαπίστωσε ότι η γέφυρα είχε χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον από το 2023 για την παράδοση βορειοκορεατικών πυρομαχικών για χρήση από τον ρωσικό στρατό στην Ουκρανία.

Τον Απρίλιο, οι δύο κυβερνήσεις ξεκίνησαν την κατασκευή της πρώτης οδικής γέφυρας πάνω από τον ποταμό, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2026, σε μια κίνηση που ο Ρώσος πρωθυπουργός Μιχαήλ Μισούστιν χαρακτήρισε ως σύμβολο της «κοινής δέσμευσης της Μόσχας και της Πιονγιάνγκ για την ενίσχυση των φιλικών γειτονικών δεσμών» βάσει της συμφωνίας εταιρικής σχέσης του περασμένου έτους. Ένα «τουριστικό τρένο» μεταξύ του Βλαδιβοστόκ της Ρωσίας και της βορειοκορεατικής πόλης-λιμανιού Ρασόν εγκαινιάστηκε στη συνέχεια τον Μάιο.

Η Ρωσία και η Βόρεια Κορέα έχουν έρθει όλο και πιο κοντά από τότε που υπογράφηκε η συμφωνία εταιρικής σχέσης τον περασμένο Ιούνιο, με περίπου 600 από τους 14.000 Βορειοκορεάτες στρατιώτες που στάλθηκαν για την ενίσχυση των ρωσικών δυνάμεων στην Ουκρανία να εκτιμάται ότι έχουν σκοτωθεί στις μάχες στην δυτική περιοχή Κουρσκ της Ρωσίας.