
Οι επιβάτες του Σίδνεϊ έχουν προειδοποιηθεί ότι ενδέχεται να υπάρξουν «αλυσιδωτές επιπτώσεις» το πρωί της Τετάρτης, μετά την πτώση καλωδίων υψηλής τάσης στην οροφή ενός τρένου το απόγευμα της Τρίτης, παγιδεύοντας 300 επιβάτες και προκαλώντας τεράστια αναστάτωση σε όλη την πόλη κατά τη διάρκεια της βραδινής αιχμής.
.theguardian.com
Ο Χάουαρντ Κόλινς, γενικός συντονιστής για τις Μεταφορές της Νέας Νότιας Ουαλίας, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το περιστατικό συνέβη στις 2:30 μ.μ. την Τρίτη, αφήνοντας 300 επιβάτες παγιδευμένους στο Στράθφιλντ, στα δυτικά του Σίδνεϊ, και άλλα τρένα εγκλωβισμένα όταν διακόπηκε το ρεύμα.
Οι ομάδες των μεταφορών της Νέας Νότιας Ουαλίας εργάστηκαν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να αποβιβαστούν με ασφάλεια από το τρένο και από τρία άλλα που είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας, με τον Collins να λέει στους δημοσιογράφους: «Είναι απειλητικό για τη ζωή σας αν πλησιάσετε πολύ ή αγγίξετε καλώδια με τέτοια τάση... θα σας σκοτώσει αμέσως».
«Το πιο σημαντικό πράγμα εδώ είναι η ασφάλεια, να διασφαλίζουμε ότι το κάνουμε αυτό υπό ασφαλείς συνθήκες και ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να ενεργοποιηθεί η παροχή ρεύματος κατά λάθος ή με άλλο τρόπο», δήλωσε ο Collins.
Το βράδυ της Τρίτης, ο υπουργός Μεταφορών της Νέας Νότιας Ουαλίας, Τζον Γκράχαμ, δήλωσε ότι οι επιβάτες «αποβιβάστηκαν από το ακινητοποιημένο τρένο που είχε μπλεχτεί σε καλώδια, καθώς και από τρία άλλα τρένα που ακινητοποιήθηκαν με επιβάτες εντός».
«Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό περιστατικό σε ένα κρίσιμο σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου και ζητούμε συγγνώμη από όλους τους επιβάτες του τρένου που επηρεάστηκαν και προσπαθούν να επιστρέψουν σπίτι τους απόψε. Η θέση του τρένου στο Στράθφιλντ βρίσκεται σε μια σημαντική αρτηρία του δικτύου και έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση», είπε.
«Ομάδες εργάζονται τώρα για να αποκόψουν το μπλεγμένο τρένο και έχει γίνει αξιολόγηση των εργασιών αποκατάστασης που απαιτούνται. Θα ενημερώσουμε για την πρόοδο των εργασιών απόψε και για τυχόν επιπτώσεις αύριο το πρωί.»
«Σας συμβουλεύουμε το πρωί να βεβαιωθείτε ότι θα ελέγξετε τις πιο πρόσφατες πληροφορίες», είπε.
«Είναι πιθανό να υπάρξουν κάποιες παρενέργειες.»

Οι επιβάτες των γραμμών T1, T2, T3, T5, T8 και T9 ενημερώθηκαν να αναβάλουν όλα τα μη απαραίτητα ταξίδια ή να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς το βράδυ της Τρίτης. Τα λεωφορεία αντικατέστησαν τα δρομολόγια στη γραμμή T1, T2, T5, T8 και Blue Mountains μεταξύ Lithgow/Mt Victoria και Penrith, με περιορισμένα δρομολόγια να εκτελούνται στον T9 και στην Central Coast και στο Newcastle.
Οι γραμμές T4 (Ανατολικά Προάστια και Ιλαγουάρα), T6 και Νότιας Ακτής δεν επηρεάστηκαν, όπως και το μετρό, ο ελαφρύς σιδηρόδρομος και τα τοπικά λεωφορεία.
Η Sydney Trains διερευνά τα αίτια του συμβάντος.
Χάος στις μετακινήσεις
Χαοτικές σκηνές επικράτησε στον κεντρικό σταθμό του Σίδνεϊ, καθώς χιλιάδες επιβάτες που επέστρεφαν στα σπίτια τους πλημμύρισαν τις πλατφόρμες για να επιβιβαστούν σε τρένα που ως επί το πλείστον δεν λειτουργούσαν.
Τα τρένα στη γραμμή των δυτικών προαστίων δεν κινούνταν, με τα βαγόνια να είναι γεμάτα με κόσμο καθώς οι επιβάτες επιβιβάζονταν, φαινομενικά αγνοώντας ότι τα δρομολόγιά τους είχαν ακυρωθεί.
Το προσωπικό του σταθμού τοποθέτησε ταινία για να εμποδίσει την είσοδο σε διάφορες πλατφόρμες, αλλά οι επιβάτες παρέμειναν ασαφείς σχετικά με τα κλεισίματα, με πολλούς να σκύβουν κάτω από τα κιγκλιδώματα για να συνεχίσουν προς τις πλατφόρμες.

Επιβάτες σχηματίζουν ουρά έξω από τον σταθμό του μετρό Gadigal, αφού τους έστειλαν από τον σταθμό του Δημαρχείου, καθώς διακοπή ρεύματος προκάλεσε χάος κατά τις ώρες αιχμής στο Σίδνεϊ. Φωτογραφία: Dean Lewins/AAP
Η Τζόρντι Μπράντλεϊ είχε ταξιδέψει στο Σέντραλ για αυτό που νόμιζε ότι θα ήταν μια γρήγορη μετάβαση σε ένα εξπρές τρένο για το σπίτι στο Μίντοουμπανκ, αλλά σύντομα συνειδητοποίησε ότι θα περνούσε πολύ περισσότερο από το βράδυ της στην πλατφόρμα 19 από ό,τι περίμενε.
«Είναι καλό που δεν έχω σχέδια απόψε, επειδή δεν νομίζω ότι θα μπω σε τρένο σύντομα», είπε.
«Υπήρχαν άνθρωποι που κατευθύνονταν προς το αεροδρόμιο με το τρένο στο οποίο επέβαινα για να φτάσω εδώ, αλλά τώρα έχουν κολλήσει στο Central με τις αποσκευές τους.»
Αποφάσισε να περιμένει στην πλατφόρμα αντί να επιβιβαστεί σε ένα από τα γεμάτα τρένα, λέγοντας «τίποτα δεν κινείται».
Η Ρόουζ Μπίλικ βρισκόταν στο Σέντραλ για να πάρει το τρένο της επιστροφής στην περιοχή Φέρφιλντ.
Μένει στη γραμμή Τ3 και στο παρελθόν βασιζόταν στη σιδηροδρομική γραμμή Bankstown-Sydenham, η οποία τώρα έχει κλείσει για μετατροπή σε μετρό, επομένως η μόνη εναλλακτική σιδηροδρομική διαδρομή της τους τελευταίους μήνες ήταν μέσω Strathfield.παράλειψη προώθησης ενημερωτικού δελτίου
«Αυτό είναι τρελό, έχουν απομονώσει εντελώς το νοτιοδυτικό Σίδνεϊ επειδή το μόνο πέρασμα που μας είχε απομείνει ήταν μέσω Στράθφιλντ», είπε.
«Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για μένα με τρένο, και έχουν κόψει τα δρομολόγια των λεωφορείων, οπότε πρέπει να προσπαθήσω να φτάσω όσο πιο νοτιοδυτικά μπορώ και μετά απλώς να πάρω Uber.»
Απογοητευμένοι επιβάτες συγκεντρώθηκαν γύρω από τους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους στον κεντρικό σταθμό ρωτώντας πώς θα μπορούσαν να γυρίσουν σπίτι, αλλά οι αξιωματούχοι δεν είχαν πολλές πληροφορίες εκτός από το να υπονοήσουν ότι οι άνθρωποι πήραν λεωφορεία.
Η Guardian Australia είδε τους αξιωματούχους των μεταφορών να ελέγχουν τους Χάρτες Google για διαδρομές που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν οι μετακινούμενοι, αντί να βασίζονται σε δεδομένα από εσωτερικές επικοινωνίες.
Οι ανακοινώσεις στις πλατφόρμες έρχονταν επίσης σε σύγκρουση με τις οθόνες πληροφοριών για τα τρένα κάθε δρομολογίου. Σε κάποιο σημείο, οι επιβάτες άφησαν ένα γεμάτο τρένο που φαινόταν να κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο, όταν μια ανακοίνωση στην πλατφόρμα τους ενημέρωσε ότι ένα τρένο σε μια γειτονική πλατφόρμα θα εκτελούσε αντ' αυτού τη γραμμή του αεροδρομίου.

Σύγχυση στους μετακινούμενους: οι άνθρωποι προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε τρένα παρόλο που λίγοι έφευγαν από τον κεντρικό σταθμό. Φωτογραφία: Elias Visontay/The Guardian
Ο Κόλινς είπε ότι τα προβλήματα θα έπρεπε να διορθωθούν την Τρίτη το βράδυ, αλλά συμβούλεψε τους επιβάτες να ελέγχουν τις ειδήσεις το πρωί.
Οι Μεταφορές της Νέας Νότιας Ουαλίας συμβούλευσαν τους πολίτες να προγραμματίσουν επιπλέον χρόνο ταξιδιού ή να εξετάσουν το ενδεχόμενο χρήσης των υπηρεσιών του μετρό μεταξύ Έπινγκ, Τσάτσγουντ και Σέντραλ ή εναλλακτικών δρομολογίων λεωφορείων.
Ο Κόλινς είπε ότι οι εναλλακτικές λύσεις ήταν πολύ περιορισμένες, επομένως οι άνθρωποι θα πρέπει να αποφεύγουν τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου όπου είναι δυνατόν.
Είπε ότι η Uber είχε ενεργοποιήσει ένα ανώτατο όριο στις τιμές για να αποτρέψει απότομες αυξήσεις τιμών για την υπηρεσία ride-sharing.
Ήταν πολύ νωρίς για να πούμε τι προκάλεσε την πτώση του καλωδίου, είπε ο Κόλινς, αλλά το εναέριο καλώδιο «διατηρούνταν σε πολύ αυστηρά πρότυπα».
«Όπως όμως συμβαίνει με οτιδήποτε μηχανικό, μπορεί να υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο συνέβη αυτό», είπε.
«Είναι πολύ ασυνήθιστο, αλλά συμβαίνει σε εναέριες γραμμές καλωδίων σε κάθε πολιτεία και σε όλο τον κόσμο».
Ο Γκράχαμ δήλωσε στο ABC ότι δεν πίστευε ότι ο βροχερός καιρός προκάλεσε την πτώση του σύρματος, αλλά είπε ότι έκανε την επιχείρηση πιο περίπλοκη, με τα συνεργεία «να εργάζονται στο σκοτάδι, σε υγρό καιρό».
Είπε ότι τα συνεργεία αναμένεται να εργάζονται μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης και ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στις μετακινήσεις των επιβατών ακόμη και το πρωί της Τετάρτης.
«Όποιος έχει περάσει από εκεί τακτικά με το τρένο θα καταλάβει γιατί [το Στράθφιλντ] αποτελεί τόσο μεγάλο μέρος του δικτύου, με τις γραμμές να βρίσκονται πολύ κοντά η μία στην άλλη», είπε.
«Οποιαδήποτε διαταραχή εδώ, έχει πραγματικά ένα κύμα φαινομένων. Έχει επηρεαστεί σε κάθε γραμμή στη λεκάνη του μετρό του Σίδνεϊ, εκτός από τη γραμμή Τ4. Αυτό είχε μεγάλο αντίκτυπο κατά τη διάρκεια της απόψε.»