Σάββατο 17 Μαΐου 2025

Φιλανδία: Το έργο αλλαγής εύρους τροχιάς είναι εξωπραγματικό λέει ειδικός



Η ειδικός στις σιδηροδρομικές μεταφορές Βέσα Μαουριάλα καταδικάζει με δριμύτητα τις προθέσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών να αλλάξει το εύρος των τροχιών της Φινλανδίας στο Facebook . Έχει εργαστεί στο παρελθόν, μεταξύ άλλων, σε επαγγελματίες του τομέα των σιδηροδρόμων ως πρόεδρος της JHL.

raidepuolue.fi

- Πλήρης ηλιθιότητα και έλλειψη κατανόησης του πραγματικού κόσμου. Αυτό το έργο ήταν ένα όνειρο στο συρτάρι του γραφείου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Τώρα, ένας υπουργός βρέθηκε να χλευάζεται - όπως ακριβώς έκανε η Άννα Μπέρνερ στη «μεταρρύθμιση των ταξί» στην εποχή της.

Η Mauriala υπενθυμίζει ότι στη Φινλανδία υπάρχουν περίπου. Σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 6000 χιλιομέτρων.

- Όχι, οι ράγες απλώς μετακινούνται ελαφρώς (89 mm) πιο στενά. Οι στρωτήρες πρέπει να αντικατασταθούν και, όταν πραγματοποιούνται ανακαινίσεις, πρέπει ταυτόχρονα να ανακαινιστούν και οι απαραίτητες ράγες.

- Επιπλέον, η κυκλοφορία σε γραμμές μικτού εύρους είναι πολύ δύσκολο να οργανωθεί από άποψη εφοδιαστικής (εξοπλισμός και εναλλαγή του). Ολόκληρο το σιδηροδρομικό σύστημα θα διαταραχθεί για αρκετές δεκαετίες.

Η Mauriala δηλώνει ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου. 400 τεμ.

- Επιπλέον, υπάρχουν ατμομηχανές, οι οποίες είναι αρκετές εκατοντάδες, και μεμονωμένα εμπορευματικά βαγόνια, ο αριθμός των οποίων μπορεί να εκτιμηθεί σε περίπου 9.000. Τουλάχιστον τα φορεία όλων αυτών θα έπρεπε να αντικατασταθούν.

- Η συντήρηση αποτελεί ήδη εμπόδιο. Οι εργασίες ανακαίνισης θα πρέπει κυρίως να προγραμματίζονται στον κανονικό κύκλο συντήρησης του εξοπλισμού, ο οποίος θα παραταθεί επίσης σημαντικά. Αυτή η αλλαγή δεν θα πληρωνόταν από το κράτος, την ΕΕ ή το ΝΑΤΟ, αλλά από τους χρήστες των σιδηροδρόμων.

Η σιδηροδρομική σύνδεση με τη Ρωσία υπήρξε ιστορικά ο σημαντικότερος παράγοντας που θα επέτρεπε το βιομηχανικό εμπόριο, φέρνοντας θέσεις εργασίας στη φινλανδική βιομηχανία, τα λιμάνια και τις μεταφορές γενικότερα.

- Τώρα σχεδιάζουμε μια αλλαγή που εκτείνεται πολύ πέρα ​​από την τρέχουσα δικτατορία στη Ρωσία. Αυτή η κυκλοφορία δεν θα μετατοπιστεί σε μεγάλο βαθμό σε ελαστικά φορτηγά, αλλά αντ' αυτού - όπως έχει ήδη συμβεί - θα μετακινηθεί προς τα λιμάνια της Ρωσίας. Οι ευκαιρίες για τις φινλανδικές εταιρείες (π.χ. Nurminen) να δραστηριοποιούνται στον τομέα της εφοδιαστικής στη Ρωσία τις επόμενες δεκαετίες ουσιαστικά θα τερματιστούν.

- Η ασφάλεια του εφοδιασμού από άλλες σκανδιναβικές χώρες στην εποχή του ΝΑΤΟ θεωρείται ότι αντιμετωπίζεται de facto μέσω μερικών (!) πιθανών σιδηροδρομικών συνοριακών διαβάσεων (το σιδηροδρομικό δίκτυο εκτείνεται πλέον μέχρι τα σουηδικά σύνορα στο Τόρνιο και το Κολάρι). Έτσι, λόγω αυτής της «ασφάλειας εφοδιασμού» - η οποία είναι σχετικά εύκολο να διαταραχθεί στρατιωτικά - υπάρχει δικαιολογία για την αλλαγή του πλάτους ολόκληρου του φινλανδικού σιδηροδρομικού δικτύου. Η ασφάλεια του εφοδιασμού μπορεί να οργανωθεί με πολύ πιο ορθολογικό και αποκεντρωμένο τρόπο μέσω άλλων μέσων.

Ο Mauriala λέει ότι τα δημόσια οικονομικά της Φινλανδίας παρουσιάζουν έλλειμμα και ότι θα χρειάζονται περισσότερα κεφάλαια κάθε χρόνο για τη συντήρηση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου.

- Όταν φανούν διαθέσιμοι πόροι, το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο θα πρέπει να ανακαινιστεί και να εξαλειφθούν τα σημεία συμφόρησης. Ο λόγος εισροών-εκροών θα βελτίωνε την χωρητικότητα των σιδηροδρόμων πολλαπλάσια σε αυτήν την εναλλακτική λύση. Η ενδιάμεση δυναμικότητα είναι η ασφάλεια του εφοδιασμού. Η Traficom έχει ήδη σχέδια για αυτό το έργο και τη σειρά προτεραιοτήτων.

- Εδώ, η ιδεολογική ιδέα ότι το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό σύστημα θα βασιζόταν (μόνο) σε ένα κοινό εύρος τροχιάς έχει εισαχθεί στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος. Αυτό δεν ισχύει. Βασίζεται σε κοινή ρύθμιση σε επίπεδο οδηγίας, π.χ. προσόντα οδηγών, τεχνική εφαρμογή της κυκλοφορίας και αγορά σιδηροδρόμων.

Ο Mauriala λέει ότι οι προμήθειες θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των κανόνων της ΕΕ και ότι το φινλανδικό σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου.

- Τα τρένα δεν διασχίζουν τη θάλασσα. Αν ποτέ περάσουν από κάτω, προορίζεται ειδικός εξοπλισμός για αυτήν την κυκλοφορία.

- Εδώ ο όρος «απόφαση» πρέπει να τεθεί σε εισαγωγικά, επειδή αυτή η «απόφαση» δεν θα εφαρμοστεί.