Για έναν μήνα, και συγκεκριμένα σε χρονική περίοδο αρκετά μετά το καλοκαίρι, αναμένεται να διακοπεί προσωρινά η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης λόγω της σύνδεσής της με την υπό κατασκευή επέκταση προς την Καλαμαριά.
mononews.gr
Παρά τη διακοπή, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, διαβεβαίωσε ότι η γραμμή θα παραδοθεί προς χρήση τον Φεβρουάριο του 2026, ενώ το συνολικό κόστος του έργου διαμορφώνεται στα 720 εκατομμύρια ευρώ.
Η υλοποίηση γίνεται από τον κατασκευαστικό όμιλο ΑΚΤΩΡ, υπό την επίβλεψη της Αττικό Μετρό Α.Ε., με στόχο τη σύνδεση της Καλαμαριάς με το βασικό δίκτυο του μετρό, ενισχύοντας τις μετακινήσεις και την προσβασιμότητα στην ανατολική Θεσσαλονίκη.
Η επέκταση προς την Καλαμαριά αποτελεί προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση, με τον υφυπουργό να τονίζει ότι έχουν διατεθεί οι απαραίτητοι πόροι ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Όσον αφορά τη διάνοιξη της οδού Πόντου στην Καλαμαριά, σε αντίθεση με τη διάνοιξη της οδού Ψελλού, το συγκεκριμένο έργο δεν είναι ακόμα «ώριμο», καθώς εκκρεμούν σημαντικές απαλλοτριώσεις.
Όσον αφορά την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά της Θεσσαλονίκης, αυτή έχει τεθεί ως
Στο πλαίσιο αυτό, δόθηκε παράταση στην εκτέλεση της συμφωνίας-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες, με στόχο την εστίαση στις γραμμές που προγραμματίζεται να προχωρήσουν. Παράλληλα, εξελίσσεται με ταχύ ρυθμό η μελέτη σκοπιμότητας για την αρθρωτή επέκταση του μετρό στα δυτικά της πόλης, που αποτελεί το κύριο σκέλος του έργου.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα δημόσια έργα υποδομής της χώρας. Η αρχική φάση δημοπράτησής του ξεκίνησε το 2009 από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και την Αττικό Μετρό Α.Ε., ωστόσο χρειάστηκαν περίπου 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να ανατεθεί το έργο. Τελικά, στις 25 Ιουνίου 2013, ο ανάδοχος που ανέλαβε την υλοποίηση ήταν ο όμιλος ΑΚΤΩΡ.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή διπλής υπόγειας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους περίπου 4,77 χιλιομέτρων, καθώς και την ανάπτυξη πέντε υπόγειων σταθμών (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), πέντε φρεάτων, τριών σιδηροδρομικών διασταυρώσεων και ενός μέρους των αναγκαίων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων.
Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, η κατασκευή της οποίας έφερε στην επιφάνεια 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα βρίσκεται από τον Οκτώβριο του 2024 σε λειτουργία και κόστισε μαζί με την επέκταση της Καλαμαριάς το ποσό των 3 δισ. ευρώ.