Το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των πλατφορμών σιδηροδρομικών σταθμών με πόρτες σε εθνικό επίπεδο σε 4.000 έως το οικονομικό έτος 2030, το οποίο διαρκεί έως τον Μάρτιο του 2031, θέτοντας έναν νέο στόχο για να καταστεί ασφαλέστερο για τους επιβάτες, ειδικά για όσους έχουν μειωμένη όραση και τους ηλικιωμένους.
japantimes.co.jp
Μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2023, τέτοιες πόρτες είχαν εγκατασταθεί σε 2.647 πλατφόρμες σε όλη τη χώρα. Το υπουργείο έθεσε τον νέο στόχο, καθώς βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του αρχικού του στόχου, δηλαδή την εγκατάσταση πορτών σε 3.000 πλατφόρμες μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Οι πόρτες της πλατφόρμας είναι εγκατεστημένες μεταξύ της πλατφόρμας και των σιδηροδρομικών γραμμών, οι οποίες ανοίγουν μόνο όταν το τρένο φτάσει στον σταθμό, αποτρέποντας έτσι την πτώση των επιβατών στις γραμμές.
Η απόφαση για αύξηση του στόχου αντικατοπτρίζει τις συνεχιζόμενες ανησυχίες για την ασφάλεια, καθώς συνεχίζονται να συμβαίνουν ατυχήματα με επιβάτες που πέφτουν από πλατφόρμες ή χτυπιούνται από τρένα.
Το οικονομικό έτος 2023, υπήρξαν 2.293 περιπτώσεις πτώσης ατόμων από πλατφόρμες σταθμών, εκ των οποίων οι 58 περιπτώσεις αφορούσαν επιβάτες με μειωμένη όραση, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία.
Ενώ το κόστος και η εφοδιαστική αλυσίδα της εγκατάστασης θυρών πλατφόρμας έχουν αποδειχθεί δύσκολα, οι σιδηροδρομικοί φορείς υιοθετούν νέες λύσεις για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της ευελιξίας. Αυτές περιλαμβάνουν μοντέλα με ελαφρύτερα στηθαία σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εγκαταστάσεις.
Οι φορείς εκμετάλλευσης λανσάρουν επίσης συστήματα με μεγάλες πόρτες που μπορούν να εξυπηρετήσουν τόσο τακτικά όσο και εξπρές τρένα με ποικίλες θέσεις πορτών.
Το υπουργείο δήλωσε ότι θα υποστηρίξει τέτοιες καινοτομίες και θα παράσχει οικονομική βοήθεια μέσω επιδοτήσεων για την επιτάχυνση της εφαρμογής.
Ο νέος στόχος ανακοινώθηκε σε έκθεση επιτροπής του υπουργείου σχετικά με την απαλλαγή των σιδηροδρομικών σταθμών από εμπόδια τον Μάρτιο. Η έκθεση αύξησε επίσης τον στόχο για την απαλλαγή των βαγονιών των τρένων από το τρέχον 70% σε 80% έως το οικονομικό έτος 2030.
Η Ιαπωνία άρχισε να εργάζεται σκληρότερα για να καταστήσει τις δημόσιες συγκοινωνίες και τις εγκαταστάσεις χωρίς εμπόδια όταν η χώρα φιλοξένησε τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2021.