Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025

«Οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης βρίθουν από έργα που δεν αποδίδονται»


Το British Virgin Group ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αναπτύξει μια διακαναλική σιδηροδρομική σύνδεση, περισσότερα από 10 χρόνια μετά την εγκατάλειψη της γερμανικής Deutsche Bahn. Ωστόσο, η Eurostar επιδιώκει να προστατεύσει το μονοπώλιό της στη σήραγγα της Μάγχης, παρατηρεί η Isabelle Chaperon της Le Monde στη στήλη της.

lemonde.fr

Εάν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο η Ευρώπη δεν παίρνει μαθήματα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι ο σιδηρόδρομος. Τον Φεβρουάριο, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ περιέγραψε την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης υψηλής ταχύτητας μεταξύ του Λος Άντζελες και του Σαν Φρανσίσκο ως το «χειρότερο διαχειριζόμενο έργο» που είχε δει ποτέ. Σε αυτό το σημείο, μάλλον έχει δίκιο. Ίσως έκανε την ίδια παρατήρηση για την επική κατασκευή της σήραγγας της Μάγχης – εκτός από το ότι αυτό το κομμάτι υποδομής έκλεισε τα 30 τον Μάιο του 2024. Η πρόκληση τώρα είναι να το αξιοποιήσουμε περισσότερο.

Γιατί να μην δημιουργήσετε έναν ανταγωνιστή της Eurostar, της μοναδικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται τις γραμμές που συνδέουν το Λονδίνο, το Παρίσι, τις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ; Η Virgin Group, η εταιρεία που ιδρύθηκε από τον βρετανό δισεκατομμυριούχο Richard Branson, η θυγατρική του οποίου η Virgin Trains εκμεταλλευόταν σιδηροδρομικές υπηρεσίες στη δυτική Αγγλία μεταξύ 1997 και 2019, είναι ένας υποψήφιος για την πρόκληση. Το Σάββατο, 8 Μαρτίου, ανακοίνωσε ότι ήθελε να συγκεντρώσει 700 εκατομμύρια £ (834 εκατομμύρια ευρώ), σε κεφάλαιο και χρέος, για να ξεκινήσει με αυτό. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, τίποτα δεν είναι σταθερό.

Πριν από περισσότερα από 10 χρόνια, η Deutsche Bahn εγκατέλειψε μια παρόμοια ομάδα. Από τότε, ο χειριστής της σήραγγας της Μάγχης, Getlink (παλαιότερα γνωστός ως Eurotunnel), αγωνίζεται να σπάσει τα πολλά τεχνικά εμπόδια σε ένα τέτοιο έργο, ένα προς ένα. Εν τω μεταξύ, μια αποθήκη τρένων στο βορειοανατολικό Λονδίνο έχει γίνει το καλύτερο επιχείρημα της Eurostar για την προστασία του de