Ολικό «λίφτινγκ», συστηματική συντήρηση και ταχεία αποκατάσταση βλαβών στο σύνολο των κυλιόμενων κλιμάκων και των ανελκυστήρων του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς της Αθήνας ξεκινά η ΣΤΑΣΥ

Ολικό «λίφτινγκ», συστηματική συντήρηση και ταχεία αποκατάσταση βλαβών στο σύνολο των κυλιόμενων κλιμάκων και των ανελκυστήρων του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς της Αθήνας ξεκινά η ΣΤΑΣΥ σε μια προσπάθεια να μειώσει τις καθημερινές βλάβες που καταγράφονται δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μετακίνηση των επιβατών – κυρίως όσων αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
ethnos.gr
Οι κυλιόμενες σκάλες και οι ανελκυστήρες στο Μετρό έχουν ηλικία από 15 έως 25 έτη και πλέον εμφανίζουν σημαντικές αστοχίες στη λειτουργία τους. Τα μηνύματά για χαλασμένες κυλιόμενες κλίμακες ή ασανσέρ σε κάποιον ή κάποιους από τους σταθμούς ακούγονται σχεδόν καθημερινά στο δίκτυο, ενώ πολλές φορές η αποκατάστασή τους διαρκεί μέρες, ακόμα και εβδομάδες. Όπως θα διαπιστώσει κανείς επισκεπτόμενος τη σχετική ιστοσελίδα της ΣΤΑΣΥ που ενημερώνει για τις βλάβες σε πραγματικό χρόνο, σχεδόν σε μόνιμη βάση κάποιος από τους ανελκυστήρες σε σταθμούς των Γραμμών 2 και 3 ή 1 του ηλεκτρικού είναι μη λειτουργικός, ενώ καμιά φορά ολόκληροι σταθμοί δεν είναι καθόλου προσβάσιμοι σε άτομα με δυσκολία στη μετακίνηση.
Για την αλλαγή αυτής της εικόνας, την οποία έχει παραδεχτεί και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ΣΤΑΣΥ προκήρυξε διαγωνισμό με αντικείμενο την ανάληψη της πλήρους προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης των κυλιομένων κλιµάκων, ανελκυστήρων και των αντιστοίχων πινάκων ενδείξεων στα σταθµαρχεία καθώς και την άμεση αποκατάσταση βλαβών όλο το 24ωρο.
Το έργο αφορά, τη συντήρηση 462 κυλιοµένων κλιµάκων και 216 ανελκυστήρων στο σύνολο των τριών γραμμών του μετρό, ενώ περιλαμβάνει και τους πίνακες ενδείξεων των κυλιόµενων κλιµάκων και των ανελκυστήρων στα Σταθµαρχεία των Σταθμών, καθώς επίσης και το σύστημά ενδοσυνεννόησης μεταξύ θαλάμου ανελκυστήρα και Σταθµαρχείου. Το πρόγραμμά συντήρησης περιλαμβάνει την τακτική μηνιαία και ετήσια προληπτική συντήρηση, την έκτακτη διορθωτική – επισκευαστική συντήρηση καθώς επίσης και τον τεχνικό καθαρισμό του εξοπλίσου.
Σκοπός της σύμβασής είναι η επίτευξη της μέγιστης δυνατής διαθεσιμότητάς, αξιοπιστίας, ασφάλειας και ποιότητας στη λειτουργία τους με τον ανάδοχο να είναι υπεύθυνος για όλες τις επιθεωρήσεις, τους ελέγχους, την προληπτική συντήρηση, τις επιδιορθώσεις βλαβών, τις γενικές επισκευές, τις επιθεωρήσεις ασφαλείας, τις τροποποιήσεις, τις διορθωτικές ενέργειες των κατασκευαστών και κάθε άλλη εργασία που κρίνεται αναγκαία. Ο ανάδοχος είναι επίσης υπεύθυνος για τη διατήρηση και την επικαιροποίηση όλων των σημάνσεων στο δίκτυο καθώς επίσης και για την υδατοστεγάνωση µε εγκεκριμένα υλικά των εξωτερικών οικίσκων των ανελκυστήρων.
Σε 40 λεπτά ο ανάδοχος θα πρέπει να είναι στο σημείο για να αποκαταστήσει τη βλάβη
Με την υπογραφή της σύμβασής η ΣΤΑΣΥ θα παραδώσει στον ανάδοχο πίνακες µε τις συνηθέστερες βλάβες και τις αντίστοιχες ενέργειες που πρέπει να αναλαµβάνονται για την αποκατάστασή τους, χωρις αυτός ο πίνακας να είναι δεσμευτικός και να αποκλείει άλλες εργασίες. Σε περίπτωση βλάβης κατά την διάρκεια ωρών λειτουργίας ο ανάδοχος θα ειδοποιείται και θα πρέπει να βρίσκεται στο σημείο της βλάβης εντός 15 λεπτών για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και 40 λεπτών για κάθε άλλη βλάβη.
Σε περίπτωση βλάβης, στην οποία ο ανάδοχος θα αδυνατεί να δώσει λύση οφείλει να ειδοποιεί, άμεσα, την ΣΤΑΣΥ, εγγράφως και να καλεί, εντός 24ώρου τον κατασκευαστή της εγκατάστασης να την επισκευάσει αναλαμβάνοντας όλα τα έξοδα για τα οποία δε θα αποζημιωθεί επιπλέον. Αν η αποκατάσταση της συγκεκριμένης βλάβης δεν ολοκληρωθεί εντός 5 ήμερων, θεωρείται ότι ο ανάδοχος δεν εκπληρώνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις.
Τι ώρα πρέπει να γίνεται η συντήρηση
Σε ό,τι αφορά τη συντήρηση του συστήματος, ορίζεται ότι η μηνιαία συντήρηση θα διεξάγεται κατά τη διάρκεια των ωρών κυκλοφορίας και των ωρών Τεχνικών Εργασιών μεταξύ των διαστημάτων 09:30 – 15:30 και 18:30 – 06:30 µε εξαίρεση τους σταθμούς Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμά, Ακρόπολη και Αττική της γραμμής 2, του Σταθμού Μοναστηράκι της γραμμής 3 και του Σταθμού Ηράκλειο της Γραµµής 1 που θα συντηρούνται μόνον σε ώρες εκτός κυκλοφορίας λόγω της υψηλής επιβατικής κίνησής.
Στο τέλος κάθε μήνα, ο ανάδοχος θα πρέπει να υποβάλει προς έγκριση στην ΣΤΑΣΥ χρονοδιάγραμμα προγραμματισμένων εργασιών, κοστολόγιο ανταλλακτικών και επισκευών για τον προηγούμενο μήνα, στατιστικά στοιχεία για τους χρόνους απόκρισης, τους χρόνους αποκατάστασης, το πλήθος των βλαβών και την απόδοση του εξοπλίσου ανά τεμάχιο και σταθμό, τα οποία θα συνοδεύονται µε αναλυτικά και συγκεντρωτικά γραφήματα. Η ΣΤΑΣΥ, έχει το δικαίωμά να ζητήσει την αύξηση του προσωπικού των βαρδιών του αναδόχου ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά της συντήρησης και οι χρόνοι απόκρισης.
Σε ό,τι αφορά την καθαριότητα ορίζεται ότι θα πραγματοποιείται πλήρης καθαρισμός των κυλιομένων κλιμάκων µία φορά κάθε έτος, ενώ με την έναρξη της σύμβασης θα κατατεθεί πρόγραμμα καθαρισμών. Η ΣΤΑΣΥ θα επιθεωρεί ανά τρίμηνο τις κυλιόμενες κλίμακες αποκλειστικά για να ελέγξει την καθαριότητά τους και την πρόοδο των εργασιών βάσει του χρονοδιαγράμματος που θα έχει κατατεθεί.
Πόσο θα διαρκέσει η σύμβαση
Από την πλευρά του ο ανάδοχος θα πραγματοποιεί µία επιθεώρηση ασφαλείας σε κάθε Ανελκυστήρα και Κυλιόµενη Κλίµακα ανά δύο εβδομάδες, ώστε να εντοπίζει τυχόν κίνδυνους και προβλήματά στον εξοπλισμό, τα οποία θα αναφέρει στους υπευθύνους των σταθμών, ενώ θα ελέγχει την καθαριότητα. Για τον σκοπό αυτό η σύμβαση θα ορίζει ότι θα πρέπει να κινείται συνεχώς κατά την διάρκεια των ωρών λειτουργίας σε όλους τους σταθµούς του δικτύου.
Η αρχική διάρκεια της σύμβασης είναι δύο χρόνια, αλλά η ΣΤΑΣΥ δικαιούται να την παρατείνει μονομερώς μέχρι ένα επιπλέον έτος. Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασής ανέρχεται στο ποσό των 9.258.856 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προϋπολογισμός για την αρχική διάρκεια της σύµβασης ανέρχεται σε 6,28 εκ.ευρώ, ενώ η προαίρεση του ενός έτους επιπλέον κοστολογείται σε 2,4 εκ. ευρώ.Επιπλέον η εταιρία έχει δικαίωμα κατά τη διάρκεια της σύμβασής, να προβεί στον εκσυγχρονισμό ή στην αντικατάσταση σημαντικού αριθμού ανελκυστήρων και κυλιομένων κλιµάκων, ο οποίος, όμως, δεν θα ξεπερνά το ποσοστό του 15% επί του συνόλου του εξοπλισµού.