Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025

Οι Βρυξέλλες απειλούν με νομικά μέτρα τους Ολλανδικούς σιδηροδρόμους για τη μη παραχώρηση της υποδομής σε ανταγωνιστές.



Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απειλεί με νομικές ενέργειες κατά της Ολλανδίας επειδή δεν υπέβαλε σιδηροδρομικές υπηρεσίες στο κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο σε ανοικτό διαγωνισμό.

dutchnews.nl

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, εταιρείες εκτός της κρατικής NS θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να παρέχουν υπηρεσίες κύριας γραμμής, καθώς και νυχτερινά τρένα και διασυνοριακές συνδέσεις.

Παρά το γεγονός αυτό, το 2023, η ολλανδική κυβέρνηση παραχώρησε στην NS την παραχώρηση εκμετάλλευσης αυτών των υπηρεσιών για τα επόμενα δέκα χρόνια, απόφαση που υποστηρίχθηκε από το κοινοβούλιο.

Βουλευτές από όλο το πολιτικό φάσμα αντιτίθενται στην πίεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυξημένο ανταγωνισμό στους ολλανδικούς σιδηροδρόμους, φοβούμενοι ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών για τους ταξιδιώτες.

Η νέα περίοδος παραχώρησης έχει οριστεί να διαρκέσει από το 2025 έως το 2035.

Ορισμένες άλλες εταιρείες, όπως η Arriva και η Qbuzz, διαθέτουν ήδη περιφερειακές υπηρεσίες στην Ολλανδία και έχουν διαμαρτυρηθεί στις Βρυξέλλες για την προνομιακή μεταχείριση που παρέχεται στην NS.

Η επιτροπή είπε ότι έχει έρθει σε επαφή με την Ολλανδία πολλές φορές σχετικά με το θέμα, αλλά χωρίς επιτυχία. Οι αξιωματούχοι προειδοποιούν τώρα ότι μπορούν να παραπέμψουν την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εκτός εάν η κυβέρνηση δώσει ικανοποιητική απάντηση εντός δύο μηνών.

«Ο ρυθμιζόμενος ανταγωνισμός στην αγορά των σιδηροδρόμων είναι απαραίτητος για την παροχή στους επιβάτες πιο ελκυστικές και καινοτόμες υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος, διατηρώντας παράλληλα τις υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας», ανέφερε η Επιτροπή.