Οι κινήσεις του ΟΣΕΘ για να καλύψει τις ανάγκες μέχρι την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού - Προβληματισμός για την περιορισμένη χρήση των επαναφορτιζόμενων εισιτηρίων ελλείψει οικονομικού κινήτρου
voria.gr
Οριστικό τέλος στον βραχνά που είχε προκαλέσει στους συγκοινωνιακούς φορείς της πόλης η εξάντληση των αποθεμάτων των εισιτηρίων του μετρό Θεσσαλονίκης βάζει ο ΟΣΕΘ.
Ήδη, ο Οργανισμός, ο οποίος έχει την εποπτεία και τον έλεγχο των δημόσιων επιβατικών αστικών συγκοινωνιών, ανέλαβε τη σταδιακή προμήθεια επιπλέον έξυπνων εισιτηρίων, προκειμένου να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του μετρό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, ήδη έχουν παραληφθεί οι πρώτες παρτίδες και αναμένονται οι επόμενες, με προοπτική να φτάσουν το 1,5 εκατομμύριο μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, με βάση τα δεδομένα που προκύπτουν από τους 2,5 μήνες λειτουργίας του μετρό και με την απροθυμία -ή και αδιαφορία- που έχει επιδείξει στο διάστημα αυτό το επιβατικό κοινό να αξιοποιήσει τη δυνατότητα επαναφόρτισης των εισιτηρίων έως και 255 φορές, δεν είναι βέβαιο ότι ο αριθμός αυτός θα καλύψει τις ανάγκες μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που έχει προκηρύξει ο ΟΣΕΘ για την προμήθεια 13.125.000 έξυπνων εισιτηρίων για τη λειτουργία του αυτομάτου συστήματος συλλογής κομίστρου.
Ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη από τις 19 Νοεμβρίου 2024 και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος. Ακόμα όμως κι αν αυτό γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες, δεν μπορεί κανείς να υπολογίσει με ακρίβεια πότε θα μπορέσει να εφοδιάσει τον Οργανισμό με τα πρώτα εισιτήρια. Για τον λόγο αυτόν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο ΟΣΕΘ έχει ήδη προνοήσει για την προμήθεια επιπλέον παρτίδων μέσα στον Μάρτιο, έτσι ώστε να αποφύγει τυχόν δυσάρεστες εκπλήξεις.
Ταυτόχρονα, οι εμπλεκόμενοι φορείς επιχειρούν να ενημερώσουν το επιβατικό κοινό για τη σωστή χρήση των εισιτηρίων, τα οποία οι χρήστες στην πλειονότητά τους επιλέγουν να πετούν και όχι να επαναφορτίζουν, δεδομένου ότι δεν έχουν κάποιο οικονομικό κίνητρο, παρά μόνο… οικολογικό. Πρόκειται για μία διαπιστωμένη πρακτική, στην οποία εν πολλοίς αποδίδουν οι αρμόδιοι την έλλειψη που προέκυψε το προηγούμενο διάστημα.
Ήδη, στα εκδοτικά μηχανήματα που βρίσκονται τοποθετημένα στους σταθμούς του μετρό έχουν μπει αυτοκόλλητα με το μήνυμα «Επαναφόρτισε το ThessTicket σου» στα ελληνικά και στα αγγλικά. Ταυτόχρονα, έχει γίνει σύσταση στους υπαλλήλους που απασχολούνται στα εκδοτήρια και σε άλλες θέσεις εντός των σταθμών να ενημερώνουν τον κόσμο να μην πετά το εισιτήριό του μετά τη χρήση, αλλά να το κρατήσει για το επόμενο δρομολόγιο.