Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025

Ντροπιαστική ενέργεια που πλήττει την έναρξη του νυχτερινού τρένου Βρυξέλλες-Βενετία



Το εναρκτήριο ταξίδι του νέου νυχτερινού τρένου της European Sleeper στις Βρυξέλλες στη Βενετία , που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στις 5 Φεβρουαρίου 2025, υπέστη μια ενοχλητική οπισθοδρόμηση την περασμένη εβδομάδα, αφού οι Ιταλοί μεταφορείς αντιτάχθηκαν στην προμήθεια των ελκτικών μηχανών που απαιτούνται για την υπηρεσία.

traveltomorrow.com

Το European Sleeper είχε χαιρετίσει τη νέα διηπειρωτική διαδρομή ως ένα «σημαντικό ορόσημο» και ακολούθησε το παρθενικό ταξίδι σε δημοσιογράφους και παράγοντες επιρροής που ήταν έτοιμοι να αναφέρουν αυτό που υποσχόταν να είναι ένα γεμάτο ρομαντισμό «βιώσιμο και άνετο» ταξίδι που θα «επανασυνδέει τις πόλεις της Ευρώπης τη νύχτα».

Οι ιταλικές αρχές κατηγόρησαν

Αλλά μόλις μια μέρα πριν από την αναχώρηση, σύμφωνα με τον συνιδρυτή της European Sleeper, Elmer van Buuren, «οι Ιταλοί άρχισαν να αλλάζουν γνώμη και μας κάλεσαν για να μας πουν ότι δεν μπορούσαμε να πάμε πέρα ​​από το Bolzano». Σύντομα αποδείχθηκε ότι το τρένο δεν θα «έμπαινε καν στην Ιταλία. Δεν έδωσαν κανένα λόγο», παραπονέθηκε ο van Buuren.

Η οπισθοδρόμηση ήρθε μετά από «εννέα μήνες, εκατοντάδες τηλεφωνήματα και συναντήσεις», είπε ο van Buuren. «Έχουμε ορίσει ξεχωριστά ραντεβού με πέντε υπηρεσίες παρόμοιες με το ProRail, σε κάθε χώρα που διέρχεται. Φαινόταν ότι όλα είχαν διευθετηθεί».

Δεν υπάρχουν αρκετές ατμομηχανές

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε πλήρως από τον Mark Smith, γνωστό και ως The Man in Seat 61, έναν εξέχοντα ειδικό blogger στον κλάδο των σιδηροδρόμων που επέβαινε όταν το τρένο ξεκίνησε από τις Βρυξέλλες. «Χρειάζονται δύο ατμομηχανές για να «πάνω και ουρά» το τρένο μέσα και έξω από τη Βενετία, καθώς το ιταλικό δίκτυο δεν επιτρέπει πλέον κινήσεις ελαφρών κινητήρων γύρω από τη Βενετία», έγραψε στο X. «Δεν μπορούσαν να πάρουν δύο για αυτήν την αναχώρηση» – κάτι για το οποίο οι ιταλικές αρχές ενημέρωσαν τον European Sleeper μόνο την παραμονή της πολυαναμενόμενης πρώτης αναχώρησης.

Αυτό σήμαινε ότι το τρένο κατέληξε στο Ίνσμπρουκ, ολόκληρα 380 χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό του στον πρώτο γύρο του. Οι επιβάτες αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν και να επιβιβαστούν σε διαφορετικό τρένο για το επόμενο τμήμα του ταξιδιού τους.

Θα επηρεαστεί το υπόλοιπο της σεζόν;

Τη στιγμή της σύνταξης της γραφής, ο ιστότοπος European Sleeper αναφέρει: «Το πρώτο μας τρένο προς τη Βενετία δεν επετράπη να συνεχίσει περισσότερο από το Ίνσμπρουκ, λόγω του γεγονότος ότι η ιταλική εταιρεία δεν είχε εκπληρώσει όλες τις απαιτούμενες εσωτερικές διαδικασίες. Ενημερωθήκαμε για αυτό λιγότερο από μία ημέρα πριν από την αναχώρηση. Επομένως, το European Sleeper δεν μπορεί να αναχωρήσει από Venezia Santa Lucia, Venezia Mestre, Verona, Bozen/Bolzano και Brixen/Bressanone. Αντίθετα, ο σταθμός αναχώρησης θα είναι το Ίνσμπρουκ (Αυστρία) στις 21.24.»

Η εταιρεία εξηγεί ότι οι επιβάτες επιστροφής μπορούν να ταξιδέψουν στο Ίνσμπρουκ σε «δεσμευμένες θέσεις για όλους τους επιβάτες στο τρένο EC80 με προορισμό το Ίνσμπρουκ/Μόναχο και να αλλάξουν στο Ίνσμπρουκ για να επιβιβαστούν στο European Sleeper. Αυτό το τρένο εκμεταλλεύεται την ÖBB (Αυστριακός Σιδηρόδρομος) και την Deutsche Bahn (Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι). Οι πληροφορίες συνεχίζουν: «Δεν χρειάζεται να αγοράσετε επιπλέον εισιτήριο. Το εισιτήριό σας European Sleeper ισχύει σε αυτό το τρένο. Ο μεταφορέας του τρένου ενημερώνεται για αυτή τη ρύθμιση σε περίπτωση που ελεγχθούν τα εισιτήρια.»

Οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι συνεχίζουν να εξελίσσονται

Η εταιρεία είναι ξεκάθαρα αισιόδοξη ότι το πρόβλημα μπορεί να επιλυθεί για τις λίγες μελλοντικές αναχωρήσεις που έχουν προγραμματιστεί κατά τη διάρκεια της σεζόν του σκι και του καρναβαλιού, αλλά το ζήτημα αντικατοπτρίζει τις δυσκολίες που επιμένουν στις διευρωπαϊκές σιδηροδρομικές μεταφορές - έναν τομέα που ιστορικά επιβαρύνεται από ρυθμιστικά και οικονομικά ζητήματα και έλλειψη διαθεσιμότητας τροχαίου υλικού, καθώς προσπαθεί να ανταγωνιστεί σημαντικά τη βιομηχανία καυσίμων.

Μια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποκαλύπτει ότι δεν υπήρξε αύξηση στις διασυνοριακές υπηρεσίες επιβατών μεγάλων αποστάσεων στο μπλοκ της ΕΕ για σχεδόν 20 χρόνια μεταξύ 2001 και 2019, ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, η ζήτηση είναι σίγουρα αυξημένη. Μόνο στη Γαλλία, τα νυχτερινά τρένα μετέφεραν 23% περισσότερους ανθρώπους το 2024 από ό,τι το 2023. Το European Sleeper θα πιστεύει ότι η ΕΕ κινείται για τη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού συστήματος κρατήσεων, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη δημοτικότητα των ταξιδιών με τρένο μεγάλων αποστάσεων, σημαίνει ότι μπορεί να ξεπεράσει προβλήματα όπως αυτά που αντιμετωπίστηκαν την περασμένη εβδομάδα.