Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025

Το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο αξίας 191 δισεκατομμυρίων λιρών που θα συνδέει έξι χώρες της ερήμου

Ένα σιδηροδρομικό έργο πολλών δισεκατομμυρίων λιρών που εκτείνεται σε έξι χώρες στην Ανατολική Αραβία ανακοινώθηκε το 2009, αλλά οι αξιωματούχοι ελπίζουν ότι θα ολοκληρωθεί έως το 2030.

Ένα τεράστιο σιδηροδρομικό έργο που εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 191 δισ. λίρες θα συνδέει έξι χώρες στην Ανατολική Αραβία και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2030.

express.co.uk

Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα έχει μήκος 2.177 χιλιόμετρα και θα συνδέει τα έξι κράτη μέλη του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία , Ομάν, Κατάρ, Κουβέιτ και Μπαχρέιν.

Γνωστό ως Gulf Railway Project, εγκρίθηκε τον Δεκέμβριο του 2009 και η αρχική προθεσμία ήταν το 2018. Ωστόσο, το 2016, αυτό αναβλήθηκε για το 2021.

Σύμφωνα με το σχέδιο του ΣΣΚ, τα τρένα που θα μεταφέρουν επιβάτες θα ταξιδεύουν με ταχύτητα έως και 220 χλμ./ώρα και τα εμπορευματικά τρένα θα κινούνται με ταχύτητες μεταξύ 80 και 120 χλμ./ώρα.

Ο Φανάκ, ένας ανεξάρτητος οργανισμός μέσων ενημέρωσης, είπε ότι κάθε χώρα του ΣΣΚ θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στη δική της επικράτεια. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας τους είναι σε θέση να αποφασίσει «αν ιδιωτικοί ή κρατικοί φορείς θα κατασκευάσουν, θα λειτουργήσουν και θα επενδύσουν στους σιδηροδρόμους τους».

Η πρόοδος ήταν αργή, αλλά τον Απρίλιο του 2024, η Hafeet Rail ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει τη φάση υλοποίησης του έργου που συνδέει το Ομάν με τα ΗΑΕ.

Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, ο υπουργός Μεταφορών του Κατάρ, Jassim bin Saif Al Sulaiti, είπε ότι το έργο είχε προχωρήσει και στόχευε σε ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2030.

«Οι συλλογικές προσπάθειες διασφαλίζουν ότι τα αναπτυξιακά οφέλη φτάνουν σε όλες τις κοινωνίες στα κράτη μέλη», είπε .

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Νοεμβρίου της Επιτροπής Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών του ΣΣΚ, ο Γενικός Γραμματέας του ΣΣΚ, εξοχότατε κ. Jasem Mohamed Albudaiwi, είπε ότι οι χώρες είχαν επιτύχει «πρακτικά βήματα» για το έργο επί τόπου.

Είπε : «Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης για τον αναμενόμενο όγκο και μετακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων στο σιδηροδρομικό έργο του GCC, ο αριθμός των επιβατών που χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό δίκτυο του GCC αναμένεται να υπερβεί τα 8 εκατομμύρια το 2045. Ο όγκος των εμπορευμάτων αναμένεται που θα μεταφερθούν μέσω αυτού του έργου θα φτάσουν τους 95 εκατομμύρια τόνους το 2045».

Ο σιδηρόδρομος προγραμματίζεται να ξεκινήσει από το Κουβέιτ και να επεκταθεί στο Νταμάμ στην ανατολική ακτή της Σαουδικής Αραβίας, όπου το δίκτυο θα χωριστεί σε δύο κατευθύνσεις. Το ένα θα κατευθυνθεί προς το Μπαχρέιν, μετά το Κατάρ και το άλλο θα κατευθυνθεί προς τη νότια ακτή της Σαουδικής Αραβίας.

Μια σύγκλιση των δύο μονοπατιών σχεδιάζεται στο λιμάνι Salwa, μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Κατάρ. Στη συνέχεια, η διαδρομή θα συνεχίσει νότια προς το Άμπου Ντάμπι, μετά στην έρημο προς τα σύνορα ΗΑΕ-Ομάν και περαιτέρω προς το Σοχάρ και το Μουσκάτ στις ακτές του Ομάν.