Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025

Οι αχρησιμοποίητοι σιδηροδρομικοί σταθμοί στις ΗΠΑ αναζωογονούνται σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και ακόμη και μουσεία


Κεντρικός Σταθμός του Μίσιγκαν πριν από τη μεταμόρφωσή του 

Σε όλες τις μεγάλες αμερικανικές πόλεις, οι παλιές αχρησιμοποίητες σιδηροδρομικές αποθήκες και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί βλέπουν δεύτερη ζωή ως ξενοδοχεία.

goodnewsnetwork.org

Μαζί με τη διατήρηση των λειψάνων του παρελθόντος της Αμερικής, αυτές οι κατασκευές είναι συχνά κατασκευασμένες από πέτρα ή τούβλο και χτίστηκαν με σκοπό να καλωσορίσουν δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους την ημέρα, καθιστώντας τις δυνατές και μακροχρόνιες καθώς και αισθητικά υπέροχες.

Τα περισσότερα από αυτά έχουν αχρηστευτεί από τη δεκαετία του 1980. Στο Ντιτρόιτ, ο κεντρικός σταθμός του Μίσιγκαν είναι μια τέτοια περίπτωση. Κλειστό, αναγάπητο και επιλεγμένο από οδοκαθαριστές, το Central έχει πλέον αναζωογονηθεί χάρη σε μια επένδυση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από τη Ford, μετατρέποντάς το σε μια εγκατάσταση πολλαπλών χρήσεων που περιλαμβάνει 13 στρέμματα πάρκα, χώρο γραφείων για νεοσύστατες επιχειρήσεις, μαζί με μερικά για την ίδια τη Ford , και ένα ξενοδοχείο που θα καταλαμβάνει τέσσερις από τους 16 ορόφους στον κεντρικό πύργο.

Ο σταθμός Union Station του Ντένβερ καλωσόριζε 50.000 επιβάτες την ημέρα, αλλά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 απολάμβανε μόνο ένα μικρό μέρος από αυτό. Αν και δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ, ήταν πολύ εκτός επαφής, έως ότου οι ανακαινίσεις 54 εκατομμυρίων δολαρίων το μετέτρεψαν σε μια κυψέλη δραστηριότητας με επίκεντρο ένα πολυτελές ξενοδοχείο.Denver's Union Station από το 2007 

Οι καφετέριες, τα καταστήματα και οι χώροι εστίασης απολαμβάνουν το φως από τα τεράστια τοξωτά παράθυρα στην κεντρική αίθουσα, τα οποία έχουν συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην αναβίωση του σταθμού Union Station ως πραγματικό σιδηροδρομικό σταθμό, με τη σιδηροδρομική κίνηση να αυξάνεται έως και 10.000 ανά ημέρα έως το 2024.

Στο Σολτ Λέικ Σίτι, η Union Pacific Depot σημείωσε πτώση στη σιδηροδρομική κίνηση αφού η Amtrak ανέλαβε τις γραμμές από το Ρίο Γκράντε.Union Pacific Depot σε SLC 

Μέχρι το 1986, ακόμη και το Amtrak αναχώρησε: σε έναν σταθμό τρία τετράγωνα νότια, αφήνοντας μόνο μικρά τμήματα τρένων μεγάλων αποστάσεων για να χρησιμοποιούν το Union Pacific. Το 1997, και τα δύο αυτά διακόπηκαν και η αποθήκη απολύθηκε.

Τον Ιανουάριο του 2006, τρεις όροφοι άνοιξαν ως εστιατόριο και χώρος μουσικής, γνωστό ως The Depot, αλλά το 2024 έγιναν οι τοίχοι και η οροφή του ξενοδοχείου Asher Adams, που ονομάστηκε ως φόρο τιμής στους δύο άνδρες που απεικόνισαν για πρώτη φορά σιδηροδρομικές διαδρομές.

Περιλαμβάνει 225 δωμάτια και 13 πολυτελείς σουίτες, είναι επίσης η «πύλη» στην ανάπτυξη του The Gateway, ενός μεγάλου εμπορικού και επιχειρηματικού χώρου που προσεγγίζεται από την κεντρική αίθουσα του αμαξοστασίου.

«Το κοινό είχε μια συναισθηματική σύνδεση με αυτό», δήλωσε στο BBC ο Emir Tursic, συνεργάτης της HKS Architects, που ηγήθηκε της αναστήλωσης, λέγοντας ότι η κατεδάφισή του ήταν απλώς εκτός θέματος. «Είναι μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

Το BBC περιέγραψε όλους αυτούς τους σταθμούς και άλλους και μίλησε με έναν ειδικό που πιστεύει ότι, πέρα ​​από το να διέπονται από αποφάσεις της καρδιάς, αυτά τα έργα ανακαίνισης έχουν επίσης λογική και οικονομική λογική.

«Οικονομικά και περιβαλλοντικά, είναι πολύ λογικό να διατηρείς αυτό που έχεις, αντί να γκρεμίσεις κάτι και να χτίσεις κάτι νέο», είπε η Νταϊάνα Μελίχαρ, πρόεδρος της Melichar Architects στο Lake Forest του Ιλινόις και η οποία έχει ανακαινίσει αρκετούς σιδηροδρομικούς σταθμούς. σε μικρότερες κοινότητες.

«Αν έχουν καλά κόκκαλα, αυτά τα κτίρια χτισμένα από πέτρα ή τούβλα θα διαρκέσουν έναν ακόμη αιώνα».