Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

Καινοτόμο σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS).

Το έργο ορόσημο FP2-MORANE-2 βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, το οποίο θα δοκιμάσει την τεχνολογία Future Railway Mobile Communication System (FRMCS) σε πραγματικές συνθήκες και θα δείξει τη δέσμευση της Ευρώπης για την επίτευξη βιώσιμων, αποτελεσματικών και ανταγωνιστικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αυτό το καινοτόμο έργο αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS), το οποίο στοχεύει στην αύξηση της χωρητικότητας, την ενίσχυση της ψηφιοποίησης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

.globalrailwayreview.com

Το μεγάλο έργο διάρκειας 34 μηνών θα δοκιμάσει και θα ενισχύσει προδιαγραφές έτοιμες για την αγορά για τεχνολογία σηματοδότησης στις πιο πολυσύχναστες σιδηροδρομικές γραμμές της Ευρώπης, διασφαλίζοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές είναι έτοιμες και θα αντικατοπτρίζονται για μελλοντικές αναθεωρήσεις των Τεχνικών Προδιαγραφών Διαλειτουργικότητας (TSIs).

Ως μέρος του έργου, τα πρωτότυπα FP2-MORANE-2 θα δοκιμαστούν σε τρία ευρωπαϊκά εργαστήρια και υπό πραγματικές συνθήκες τροχιάς, συμπεριλαμβανομένων τόσο σε συμβατικές όσο και σε γραμμές υψηλής ταχύτητας.

Ο François Davenne, Γενικός Διευθυντής της UIC, υπογράμμισε «Το έργο FP2-MORANE-2 αντιπροσωπεύει ένα σημείο καμπής για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους, επιδεικνύοντας τη συλλογική μας δέσμευση στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Με την προώθηση του FRMCS, όχι μόνο διασφαλίζουμε την απρόσκοπτη επικοινωνία σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά υποστηρίζουμε επίσης το όραμα της ΕΕ για ένα πιο πράσινο και αποτελεσματικό σύστημα μεταφορών. Αυτό το έργο αναδεικνύει τη δύναμη της συνεργασίας στη διαμόρφωση του μέλλοντος των σιδηροδρομικών μεταφορών, θέτοντας τις βάσεις για μια νέα εποχή ψηφιακής και βιώσιμης κινητικότητας».

Ο Enno Wiebe, Γενικός Διευθυντής της UNIFE, τόνισε: «Η ευρωπαϊκή βιομηχανία σιδηροδρομικών προμηθειών είναι αφοσιωμένη στο να καταστήσει το FRMCS, ως μέρος της συνολικής εγκατάστασης του ERTMS, με απόλυτη επιτυχία. Όλοι οι φορείς πρέπει συλλογικά να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο FRMCS είναι έγκαιρη και όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη. Το FP2-MORANE-2 θα συμβάλει στην παράδοση των προδιαγραφών FRMCS για τη νέα ΤΠΔ CCS. Αυτό το έργο θα υποστηρίξει την ανάπτυξη τεχνολογιών FRMCS και θα έχει ως στόχο να αποκτήσει τις πρώτες αναπτυσσόμενες εμπορικές λύσεις FRMCS σύντομα μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών και της αξιολόγησης. Οι συνεχείς επενδύσεις σε ερευνητικά προγράμματα όπως αυτό, θα επιτρέψουν στις επιβατικές και σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές να αποκομίσουν τα οφέλη, ενώ παράλληλα θα χαράξουν μια μελλοντική πορεία για ευρύτερες καινοτομίες σε μια σειρά από άλλα σιδηροδρομικά προϊόντα και θα προωθήσουν την προβλεπόμενη ολοκλήρωση του δικτύου ΔΕΔ-Μ. ”

Το έργο FP2-MORANE-2 είναι πραγματικά ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση ενός καινοτόμου και βιώσιμου μέλλοντος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ευρώπη. Αυτό το έργο είναι κρίσιμο για την αναβάθμιση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) και την αντικατάσταση του παλαιού συστήματος GSM-R με το πιο σύγχρονο και ευέλικτο FRMCS.

Εδώ είναι μερικά από τα κύρια σημεία του έργου:

  • Διάρκεια: 34 μήνες

  • Συγχρηματοδότηση: 13,5 εκατομμύρια ευρώ

  • Στόχος: Δοκιμή και βελτίωση των προδιαγραφών του FRMCS σε πραγματικές συνθήκες

  • Εργαστηριακές και πραγματικές δοκιμές: σε τρία ευρωπαϊκά εργαστήρια και σε συμβατικές και υψηλής ταχύτητας σιδηροδρομικές γραμμές

  • Συνεργασία: Μεταξύ πολλών ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εταιρειών και προμηθευτών

  • Βιωσιμότητα και καινοτομία: Προώθηση ενός βιώσιμου και ανταγωνιστικού μέλλοντος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Οι επικείμενες δοκιμές θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην επικύρωση και την περαιτέρω ανάπτυξη των προδιαγραφών του FRMCS, δημιουργώντας ένα ευέλικτο και σύγχρονο σύστημα επικοινωνίας για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους. Αυτό το έργο είναι πραγματικά μία συνεργασία πολλών φορέων που στοχεύει στη δημιουργία ενός πράσινου και αποδοτικού συστήματος μεταφορών.